1 Laatst bewerkt door chrisbakker (27-11-20 20:29:15)

Onderwerp: Ultra running

Nu live bezig, Killian Jornet doet poging om in 24u zoveel mogelijk km te maken op de atletiekbaan. Dit op 3athlon.nl . NU hebben ze pakweg een dikke 8 uur gelopen .
Ben net ook boek over ultra-lopen aan het lezen van de auteur Adharanand Finn. "The rise of the ultrarunners" . Killian Jornet komt daar ook aan bod in zijn schrijven. En zeker het verhaal over de bekende UTMB in Chamonix.
Eigenlijk gewoon 'crazy' .
Ik heb ooit wel meegelopen met een loop over 24 uur aan de VUB (mijn universiteit in Brussel) . Maar daar konden we samen met een aantal studenten (liefst zoveel mogelijk), elkaar aflossen zeker tijdens de nacht. Dat was het zwaarste tijdstip want dan waren we met minder in aantal. Toen haakten er een heleboel af.

2

Re: Ultra running

Helaas na 134km op moeten geven wegens duizeligheid. Ik vind de ultrawereld ook wel interessant, maar kom niet bij die afstanden in de buurt.
Karel Sabbe is ook zo'n loopwonder. Vond het concept van de backyard ultra laatst wel interessant. Elk uur op het uur starten aan een rond van 6.7km lopen. En het gaat door tot er nog maar een deelnemer over is, en dat was Karel Sabbe, na 75 uur. Zelfde organisator als de Barkley Marathons.