76

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Na 3 weken waren mijn brilletjes toegekomen. Beide in een stevige case. Heb er nu een 5 tal zwemsessies mee achter de rug en mijn bevindingen zijn voorlopig positief. In het begin is het wel wat zoeken om het juiste neusbrug te vinden en hoeveel spanning er nu juist op de elastieken moet staan. Maar eenmaal dat in orde is, is het een zaligheid. De zichtbaarheid, lekvrij en comfort zijn al van het beste wat ik al ervaren heb. Juist over de duurzaamheid maak ik me enigszins zorgen. Er zitten nu al kleine schrammetjes op de glazen (gaan nogthans onmiddellijk in hun case na het zwemmen) en de brillen voelen algemeen niet echt stevig aan.

Vraatzuchtige Veelvraat

77 Laatst bewerkt door Harige Baviaan (29-01-23 18:06:14)

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Harige Baviaan schreef:

Na 3 weken waren mijn brilletjes toegekomen. Beide in een stevige case. Heb er nu een 5 tal zwemsessies mee achter de rug en mijn bevindingen zijn voorlopig positief. In het begin is het wel wat zoeken om het juiste neusbrug te vinden en hoeveel spanning er nu juist op de elastieken moet staan. Maar eenmaal dat in orde is, is het een zaligheid. De zichtbaarheid, lekvrij en comfort zijn al van het beste wat ik al ervaren heb. Juist over de duurzaamheid maak ik me enigszins zorgen. Er zitten nu al kleine schrammetjes op de glazen (gaan nogthans onmiddellijk in hun case na het zwemmen) en de brillen voelen algemeen niet echt stevig aan.

Update na enkele maanden, Na verschillende zwemsessies begon de zwembril enorm te lekken. Andere neus brug bracht geen soelaas. Enkel door de spanning op de elastieken te verhogen werd de bril terug waterdicht. Dit gaf dan een onprettig gevoel doordat de glazen enorm drukte en ik terug met rode panda ogen zat na het zwemmen. Na een paar mails naar Magic five kwam er niet echt een antwoord of verklaring (hun klantendienst is erg middelmatig). Ook de glazen waren al volledig bekrast (terwijl ze telkens onmiddellijk na het zwemmen in hun case gingen) maar dat gaf niet echt hinder bij het zwemmen. Terug naar af en de zoektocht kan opnieuw beginnen smile

Vraatzuchtige Veelvraat

78

Re: Ervaringen Magic5 zwembrillen

Met ik een hele periode niet gezwommen te hebben lekte mijn brilletjes ook; nu 2 nieuwe en kan weer vooruit.