76

Re: Buiten zwemmen

Ik had dit jaar nog helemaal niet buiten gezwommen en zaterdag voor het eerst weer vanuit het helemaal niks met Louise samen een kilometer in de Schie.

En als toetje kreeg ik ook nog een paar gloednieuwe fietsschoenen van de buren van Louise. Een beetje een laat maar wel goed begin van het sportjaar 2021. smile

77

Re: Buiten zwemmen

TumTumTum schreef:

En als toetje kreeg ik ook nog een paar gloednieuwe fietsschoenen van de buren van Louise.

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik wacht al jaren op de gift van een TT bike van mijn buren, maar die heb ik nog steeds niet gehad smile

78

Re: Buiten zwemmen

Oh, ik heb ook zo lekker gezommen in de Zevenhuizerplas. Water was nog fris, maar met wetsuit precies goed.

Water is er daarnaast helder, en langs de boeienlijn kan je gewoon staan.

79

Re: Buiten zwemmen

Cootje schreef:
TumTumTum schreef:

En als toetje kreeg ik ook nog een paar gloednieuwe fietsschoenen van de buren van Louise.

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Heeeeeeeeeeeeeeeeel lieve buren wink Ze hadden ze mij aangeboden, maar ze waren te klein. Maar toen wist ik wel iemand!

@linda, het is volgens mij niet nog, maar weer fris - er is een paar graden af van de watertemperatuur ten opzichte van even geleden, ik heb al zonder wetsuit gezwommen maar nu gaat het weer aan. Raar seizoen, qua watertemperatuur: eerst lang steenkoud, toen in razendtempo warmer, en nu koelt het weer af. Het is nou al een tijdje uitgesproken kwakkelweer.

Louise

80

Re: Buiten zwemmen

Ik heb de luxe dat ik ongeveer vanuit huis kan buitenzwemmwn.
Dus na het zwemmen ga ik naar huis en trek pas onder de douche mn wetsuit uit.
Vandaag zat er een klein visje in haha.
(Helaas al wel dood)

81

Re: Buiten zwemmen

Hedcandy schreef:

Vandaag zat er een klein visje in haha.
(Helaas al wel dood)

OMG .....moet er niet aan denken ha ha .

82 Laatst bewerkt door Louise (08-07-21 16:19:15)

Re: Buiten zwemmen

Hahaha - manlief heeft dat een keer gehad na een triatlon, een visje onder z'n trisuit. Beest had dus ook meegefietst en -gelopen, dus daar zat ook geen leven meer in.

Ik kan trouwens ook thuis wetsuit aan- en uittrekken, zeker luxe!Ik zat laatst al een keer helemaal onder het kroos, dat je dan na het zwemmen ook de douche kan uitbaggeren.

Louise

83 Laatst bewerkt door Remco (08-07-21 20:17:36)

Re: Buiten zwemmen

:-)

84

Re: Buiten zwemmen

Ik weet dat Louise nog buitenzwemt, in badpak!!

Ik heb dit jaar uberhaupt niet gezwommen.
Maar vandaag (tijdens een dagje sauna) 4x in een meer gedipt, kanonne wat koud.
Daarna wel heel lekker.

Maar pfoeh, diep respect voor de doorzwemmers!!

85

Re: Buiten zwemmen

Bbbrrr , zeker weten respect voor de door zwemmers .
Ik zwem dan af en toe wel buiten , maar in een verwarmd buitenbad ha ha .

86

Re: Buiten zwemmen

Meeste dippen maar echt zwemmen... Voor triatleten is deze periode vooral geschikt om aan je techniek te werken en ik vrees toch dat dat bij zeer koud water niet echt voordelen heeft hierbij en het is ook niet nodig want is het water te fris op wedstrijd word het zwemmen toch afgelast.

87

Re: Buiten zwemmen

ronnyke schreef:

Meeste dippen maar echt zwemmen... Voor triatleten is deze periode vooral geschikt om aan je techniek te werken en ik vrees toch dat dat bij zeer koud water niet echt voordelen heeft hierbij en het is ook niet nodig want is het water te fris op wedstrijd word het zwemmen toch afgelast.

Niet altijd alles hoeft toch in het teken van een triathlonwedstrijd te staan?

Bij mij niet althans, bij lange na niet.
Dan zou ik al mn bikepackingtripjes in het voorjaar ook moeten skippen. Ik doe vooral wat ik leuk vind.
Ik kan me voorstellen dat de hele winter doorzwemmen ook een doel/prestatie/leuk kan zijn...

88 Laatst bewerkt door Louise (27-12-23 18:55:23)

Re: Buiten zwemmen

Hedcandy schreef:

Ik kan me voorstellen dat de hele winter doorzwemmen ook een doel/prestatie/leuk kan zijn...

Zeker weten! 'Zwemmen' is wel een groot woord - een paar weken terug was het water even maar 4 graden en toen heb ik de eerste keer maar 25 geslagen gezwommen. Onder de tien graden sowiewso alleen schoolslag, hoofd boven water. Vorig jaar zwom ik iets langer, in wetsuit, maar bij 4 graden hielden m'n handen het toch ook niet veel langer uit. Het is alweer terug naar 10 trouwens, dat is een groot verschil.

Het is iets totaal anders dan zwemtraining in het zwembad. Voor de triathlon is het hooguit nuttig dat ik veel beter tegen koud zwemwater kan dan voorheen en dat ik er mentaal veel van leer, maar het is zeker leuk en lekker. Dit jaar, zonder wetsuit, is opnieuw een avontuur! Over wat ik er mentaal van leer heb ik onlangs een blogpost geschreven: https://optimaalblijvensporten.nl/zwem/ … an-denken/

Louise

89

Re: Buiten zwemmen

Ah Louise, was dat witte ding bij je badmuts je horloge... ik vroeg het me bij t filmpje al af.
En dat eendje is dus de thermometer? Leuk

90

Re: Buiten zwemmen

Hedcandy schreef:

Ah Louise, was dat witte ding bij je badmuts je horloge... ik vroeg het me bij t filmpje al af.
En dat eendje is dus de thermometer? Leuk

Ja, klopt allebei. Het is een hele uitdossing: ik sleep een eendje met thermometer mee aan de saferswimmer en m'n horloge moet aan m'n brilletje vanwege de schooslag, anders doet de GPS het niet. En ik wil m'n avonturen wel op Strava natuurlijk wink Brilletje is eigenlijk verder nergens voor nodig, met m'n hoofd boven water.

Louise

91

Re: Buiten zwemmen

Louise schreef:
Hedcandy schreef:

Ah Louise, was dat witte ding bij je badmuts je horloge... ik vroeg het me bij t filmpje al af.
En dat eendje is dus de thermometer? Leuk

Ja, klopt allebei. Het is een hele uitdossing: ik sleep een eendje met thermometer mee aan de saferswimmer en m'n horloge moet aan m'n brilletje vanwege de schooslag, anders doet de GPS het niet. En ik wil m'n avonturen wel op Strava natuurlijk wink Brilletje is eigenlijk verder nergens voor nodig, met m'n hoofd boven water.

Louise

Kun je je horloge dan niet onder je badmust op je hoofd doen? Maar petje af dat je nu zwemt, ik kan me vooral herinneren dat je altijd veel moeite had met koud water!

92 Laatst bewerkt door Louise (03-01-24 10:28:54)

Re: Buiten zwemmen

MontanaMan schreef:

Kun je je horloge dan niet onder je badmust op je hoofd doen?

Kan ik eens proberen, lijkt me lastiger te bedienen. Wat sowieso al lastig is, horloge met zwemhandschoenen. En het maakt mij op zich niet uit als ik het een minuut lang gek uitziet (;

MontanaMan schreef:

Maar petje af dat je nu zwemt, ik kan me vooral herinneren dat je altijd veel moeite had met koud water!

Ik heb wel altijd een haat-liefde-verhouding gehad met koud water, want ik heb ook wel geweldige herinneringen aan een duik in de Noordelijke IJszee (Canada) en van die steenkoude bergmeertjes. Ik denk dat ik een triathlon in water van, zeg, 14 graden nog steeds geen pretje zou vinden. Maar ik zou het zeker wel beter verdragen en me er minder druk om maken. Vorig jaar was ik in wetsuit (+ handschoenen en neopreen badmuts) bij 11 graden wel al comfortabel genoeg voor 500 meter. Dat had ik me eerder niet kunnen voorstellen.

Afgelopen vrijdag waren we in Zeeland en heb ik m'n wekelijkse dip in de Oosterschelde gedaan, vanaf het strandje van Wemeldinge. Dat was supergaaf ook, en een strandje maakt het wel veel makkelijker dan de steile oever van de Schie hier.

Louise