26

Re: Nutrid voeding

Top ...bedankt voor het delen Trillen , en gefeliciteerd nog met je AG plaats .

Ik heb dus afgelopen weekend in de de oefen triatlon in Lelystad de Nutrid getest .
En dit is heel goed bevallen .
Ik had de Kerosine versie besteld met extra elektrolyten , en heb het drink advies van Nutrid gevolgd .
Dit was goed te doen , en vooral is het zeer goed bevallen .
Zo blij dat ik niets meer te kauwen hoef onderweg  ha ha .

27

Re: Nutrid voeding

Dank je Jeanette! Ik ben vooral blij dat ik geen maagproblemen tijdens het lopen meer heb en dat ik geen 'grote boodschap' meer hoef te doen. Een evt kleine boodschap is veel makkelijker uit te voeren dan alles uittrekken om te gaan zitten wink

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

28

Re: Nutrid voeding

Nou , ik vind het in ieder geval fijn dat je je ervaringen deelt .
En handig dat alles n in 1 topic staat , en dus makkelijk terug te vinden is .

Heb je er ook wel eens een LD op gedaan ?

29

Re: Nutrid voeding

Nee, LD wil ik wel eens gaan doen maar ik weet nog niet wanneer...

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

30

Re: Nutrid voeding

Even een oud topic afstoffen. In december heb ik naar volle tevredenheid een marathon gelopen op Nutrid kerosine RS+.
Komende zondag ga ik de FD Hamburg doen op Nutrid, echter mijn eerste tri op Nutrid.
Nu heb ik even een vraag waar ik ook Nutrid voor kan mailen, maar hier zijn vast ervaringsdeskundigen:)
Ieder half uur 100ml zijn de gebruikers vast bekend mee. Mijn vraag is nu alleen voor op de fiets, neem je dan een half uur voor het lopen je laatste 100ml Kerosine op de fiets en start je met lopen meteen met 100ml Kerosine RS+?
Of neem je vlak voordat je begint met lopen op de fiets de laatste 100ml Kerosine op de fiets en na een half uur lopen start je met je Kerosine RS+?

31 Laatst bewerkt door @Jeanette (30-05-22 18:00:09)

Re: Nutrid voeding

Op de website van NutrID geven ze advies .
Van daaruit zou ik gaan experimenteren https://www.nutrid.com/triathlon-nutrition-plans/

32

Re: Nutrid voeding

YouriL schreef:

Even een oud topic afstoffen. In december heb ik naar volle tevredenheid een marathon gelopen op Nutrid kerosine RS+.
Komende zondag ga ik de FD Hamburg doen op Nutrid, echter mijn eerste tri op Nutrid.
Nu heb ik even een vraag waar ik ook Nutrid voor kan mailen, maar hier zijn vast ervaringsdeskundigen:)
Ieder half uur 100ml zijn de gebruikers vast bekend mee. Mijn vraag is nu alleen voor op de fiets, neem je dan een half uur voor het lopen je laatste 100ml Kerosine op de fiets en start je met lopen meteen met 100ml Kerosine RS+?
Of neem je vlak voordat je begint met lopen op de fiets de laatste 100ml Kerosine op de fiets en na een half uur lopen start je met je Kerosine RS+?

Ook ik gebruik Kerosine bij het fietsen, maar niet bij het lopen (daar gebruik ik gelletjes, bij voorkeur van Maurten). In de praktijk neem ik mijn eerste slokken Kerosine na 15-20 minuten fietsen en de laatste slokken zo ongeveer dezelfde tijd voor het einde, zolang beide bidons maar leeg zijn. Mijn eerste gelletje neem ik dan meestal bij de 2e verzorgingspost, dus na een kilometer of 5. Ik denk dat het allemaal niet zo heel nauw komt, zolang je die twee bidons tijdens het fietsen maar leegkrijgt en afhankelijk van waar ze precies leeg zijn kan je met je voedingsplan bij het lopen beginnen. Ik zou wel proberen om eerst in je ritme te komen bij het lopen voordat je begint met Kerosine, maar dat is mijn eigen voorkeur.

33 Laatst bewerkt door roan123 (11-09-23 15:10:57)

Re: Nutrid voeding

*dubbele post

34 Laatst bewerkt door roan123 (11-09-23 15:12:51)

Re: Nutrid voeding

Ik heb afgelopen weekend in Almere mijn eerste hele gedaan en door de reacties op dit forum (met name van Maca) heb ik tijdens het fietsen Nutrid Kerosine gebruikt(3:2 verhouding).
Ik heb in beide bidons ook nog een extra electolyten tablet in gedaan ivm de hitte), ik had de kerosine in mei al besteld en getest, en ging er niet van uit dat het in september nog zo heet was(dus ik had electolyten voor normale omstandigheden aangegeven tijdens het bestellen)
tijdens het lopen heb ik dus ook de tactiek van Maca aangehouden en gelletjes van Maurten elk half uur (de eerste 1.5u) daarna elk rondje nog eentje, dus 5 in totaal. Ik heb bij elke Maurten ook nog een zouttablet van 226ers genomen.
Op de fiets heb ik in de eerste 3 uur 95g koolhydraat/u naar binnen gewerkt en vervolgens teruggeschroefd naar 85g/u (in mn 2e bidon zat net iets minder schepjes in) en niet helemaal leeggedronken want ik was sneller dan gepland)

Ik heb de hele wedstrijd nergens last van gehad, heb niet eens hoeven plassen (alhoewel ik wel 2x op de fiets even zo'n gevoel had) en geen scheetje of iets gelaten (dat was bij andere deelnemers wel anders smile ). Nooit geen hongergevoel oid gehad, echt perfect!
Ik heb tijdens het lopen expres ook geen cola of iso aangepakt, wel ontzettend veel water gedronken.

Maarten bedankt voor het delen van jouw ervaringen en ik hoop dat ik nu door mijn voedingsplan zo gedetailleerd op te schrijven weer andere mensen kan informeren.

35

Re: Nutrid voeding

Ik weet niet of ik nog lange afstanden ga doen, ga ik vanaf volgende week eens over nadenken, heb wel al gezien dat in in het Almere weekend van 2024 niet moet werken :-) anders ook eens naar deze strategie gaan op training,

36

Re: Nutrid voeding

roan123 schreef:

Ik heb afgelopen weekend in Almere mijn eerste hele gedaan en door de reacties op dit forum (met name van Maca) heb ik tijdens het fietsen Nutrid Kerosine gebruikt(3:2 verhouding).
Ik heb in beide bidons ook nog een extra electolyten tablet in gedaan ivm de hitte), ik had de kerosine in mei al besteld en getest, en ging er niet van uit dat het in september nog zo heet was(dus ik had electolyten voor normale omstandigheden aangegeven tijdens het bestellen)

Ik wilde er ook mee aan de slag, maar heb de berekening op de NutrID website gedaan en leek me niet haalbaar om dat allemaal in drinken mee  te nemen. Redde jij het dus met twee bidons?

Ben natuurlijk wat langer onderweg...

Heb uiteidenlijk voor Maurten320 gekozen op de fiets, en op het laatst water aangepakt en gel genomen.

37

Re: Nutrid voeding

LindaRotterdam schreef:
roan123 schreef:

Ik heb afgelopen weekend in Almere mijn eerste hele gedaan en door de reacties op dit forum (met name van Maca) heb ik tijdens het fietsen Nutrid Kerosine gebruikt(3:2 verhouding).
Ik heb in beide bidons ook nog een extra electolyten tablet in gedaan ivm de hitte), ik had de kerosine in mei al besteld en getest, en ging er niet van uit dat het in september nog zo heet was(dus ik had electolyten voor normale omstandigheden aangegeven tijdens het bestellen)

Ik wilde er ook mee aan de slag, maar heb de berekening op de NutrID website gedaan en leek me niet haalbaar om dat allemaal in drinken mee  te nemen. Redde jij het dus met twee bidons?

Ben natuurlijk wat langer onderweg...

Heb uiteidenlijk voor Maurten320 gekozen op de fiets, en op het laatst water aangepakt en gel genomen.

Met 2 bidons kun je best lang hoor, want daarin kan in totaal 600g poeder, 97% daarvan is kh, dus 582g aan koolhydraten. Als je 90g per uur neemt betekent dit 6,5 uur. Ik weet niet hoelang jij er over fietst en of je überhaupt aan die 90g per uur komt.
Ik heb de berekening van de website losgelaten en ben zelf gaan rekenen om te kijken hoe ik aan 95g/u kon komen.

Verder om de aidstation een nieuwe waterbidon aangepakt en daarmee mn stuurbidon gevuld.
Ik had achter mn zadel een bidon met Nutrid en op mn staande buis de andere nutrid bidon

38

Re: Nutrid voeding

Je zou ook nog de 1 liter bidons (van bijv Nutrid) kunnen gebruiken zodat je nog meer mee kan nemen. Ik gebruik een 1 liter bidon voor de hele en de andere(n) met water (en indien warm een elektrolyten tablet).

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

39

Re: Nutrid voeding

Wat ik bij mij twee hele heb gedaan is , 1 fles met Nutrid in de special needs bag .
En dan op de tweede ronde de fles wisselen .Water kun je idd genoeg opvullen via de aid stations .

40

Re: Nutrid voeding

roan123 schreef:
LindaRotterdam schreef:
roan123 schreef:

Ik heb afgelopen weekend in Almere mijn eerste hele gedaan en door de reacties op dit forum (met name van Maca) heb ik tijdens het fietsen Nutrid Kerosine gebruikt(3:2 verhouding).
Ik heb in beide bidons ook nog een extra electolyten tablet in gedaan ivm de hitte), ik had de kerosine in mei al besteld en getest, en ging er niet van uit dat het in september nog zo heet was(dus ik had electolyten voor normale omstandigheden aangegeven tijdens het bestellen)

Ik wilde er ook mee aan de slag, maar heb de berekening op de NutrID website gedaan en leek me niet haalbaar om dat allemaal in drinken mee  te nemen. Redde jij het dus met twee bidons?

Ben natuurlijk wat langer onderweg...

Heb uiteidenlijk voor Maurten320 gekozen op de fiets, en op het laatst water aangepakt en gel genomen.

Met 2 bidons kun je best lang hoor, want daarin kan in totaal 600g poeder, 97% daarvan is kh, dus 582g aan koolhydraten. Als je 90g per uur neemt betekent dit 6,5 uur. Ik weet niet hoelang jij er over fietst en of je überhaupt aan die 90g per uur komt.
Ik heb de berekening van de website losgelaten en ben zelf gaan rekenen om te kijken hoe ik aan 95g/u kon komen.

Verder om de aidstation een nieuwe waterbidon aangepakt en daarmee mn stuurbidon gevuld.
Ik had achter mn zadel een bidon met Nutrid en op mn staande buis de andere nutrid bidon

Ik snap het niet, ligt vast aan mij, maar hoe werkt dat dan?

Komt op mij over dat je twee bidons hebt met al je voeding voor 6uur? Neem je daar dan per uur een paar slokken van en vul je dat aan met water? Of ga je mix je dit on the ride in je stuur bidon? Beide lijkt mij nogal een gok om de hoeveelheden en verhoudingen goed te krijgen?

Grtz
D.

41

Re: Nutrid voeding

Je hebt idd een voedingbidon met de sportdrank en de rest is gewoon water of elektrolyten; inmiddels hebben veel merken al zulke sportdranken zoals bv Tailwind of Wcup.

42

Re: Nutrid voeding

Duiksmurf schreef:

Ik snap het niet, ligt vast aan mij, maar hoe werkt dat dan?

Komt op mij over dat je twee bidons hebt met al je voeding voor 6uur? Neem je daar dan per uur een paar slokken van en vul je dat aan met water? Of ga je mix je dit on the ride in je stuur bidon? Beide lijkt mij nogal een gok om de hoeveelheden en verhoudingen goed te krijgen?

Grtz
D.

Ja klopt, alle voeding voor in mijn geval 5 uur. (mijn voeding achter het zadel heb ik vastzitten met een elastiekje over de bidon zodat ik um niet kwijt raak, halverwege heb ik de bidons omgeruild).
Ik heb tijdens trainingen gekeken hoeveel 1,2 en 3 sipjes zijn van een bidon ongeveer zijn, bij mij is het zo rond de 150ml per 3 sipjes.
Maar het komt echt niet zo nauw hoor.

De verhoudingen/hoeveelheden zijn vrij simpel hoor.
Je gooit de bidon de avond vantevoren(!) vol met X gram aan koolhydraten (max 300g poeder geloof ik), dat deel je door hoeveel je per uur wilt binnenkrijgen. De avond ervoor vullen las ik hier in dit topic en dat is ook echt wel nodig om het echt op te laten lossen, 300g poeder is gewoon de helft van je bidon en dat vul je aan met water, goed schudden en in de koelkast.
Als je nog meer vragen heb, stel ze gerust smile