1

Onderwerp: The Cave triathlon

Gisteren meegedaan aan de Cave Triatlon. Van de sportevents series. De 111 afstand.

Zwemmen: Na de start mijn pace vinden, resultaat iets onder verwachting, wel 'slaag gekregen' onderweg (en teruggegeven) . Dat was lang geleden. Dacht nochtans redelijk aan de buitenkant te zwemmen. Zwemmen zonder wetsuit wegens 23,9° watertemperatuur.

Fietsen prima, zeker met het feit een stukje teruggereden te hebben. Door het rammelende wegdek na de slingerberg, waren er bars uit mijn trisuit  gevallen. Trouwens veel 'vloekende medetriatleten' gehoord met drinkbussen die overal verspreid waren op die betonplaat baan. Je krijgt snelheid in die fase en het rammelt wel nogal. Mijn drinkbussen bleven gelukkig redelijk zitten. (vooral die achteraan ).
De slingerberg zelf was door hem 4 keer te doen pittig in het parcours.

Lopen: onder verwachting . Maar ja geen passage door de mergelgrotten wegens 'indoor activiteit'.
Dus dan maar 3 rondjes met de brug als obstakel. Een hoop trappen en wat hoogtemeters als cadeau . Net geen krampen.

Al bij al oké gevoel . Jammer dat het vrouwtje er niet bij kon zijn wegens eindexamens van de dochter.
Mooie setting voor een wedstrijd, dat wel.

2

Re: The Cave triathlon

Weet nog toen ik hem deed het ook heel warm was en ik achteraf veel last had van irritatie van prossessie rups; maar vond het ook geen mooi parcours dus voor mij niet voor herhaling vatbaar.

3

Re: The Cave triathlon

chrisbakker schreef:

wel 'slaag gekregen' onderweg (en teruggegeven)

Vind ik niet oké!

4

Re: The Cave triathlon

arnosmit schreef:
chrisbakker schreef:

wel 'slaag gekregen' onderweg (en teruggegeven)

Vind ik niet oké!

Dat bedoelde ik niet, tekst is verkeerdelijk geschreven. 
Sorry , ik bedoelde onbewust, met in elkaars armen in de weg te zitten. Heb niet de intentie iemand express terug te slaan wink

5

Re: The Cave triathlon

Gaaf hoor, sowieso dat er iets doorging! Bij mij staat-ie nog op de verlanglijst ergens, maar dan wel met grotten wink Ik moest 'm twee jaar geleden laten schieten door ziekte, had toen wel al de Slingerberg verkend - lijkt me een nare kuitenbijter inderdaad! Het was zwaar weer gister, lijkt me, althans, dat was het hier: torenhoge luchtvochtigheid, heel drukkend.

Louise

6 Laatst bewerkt door yoeri (22-06-21 11:24:06)

Re: The Cave triathlon

Gisteren ook meegedaan met The Cave, wellicht hebben we elkaar gezien!

In mijn beleving was het een bijzonder zwaar parcours. Voor mij was de zwemstart ondermaats. Dat had er ook mee te maken dat de zwemstart hectisch was. Ik had de domme pech dat ik verkeerd startte en in een wasmachine terecht kwam, waarbij ik regelmatig een arm en een been in mijn zij kreeg.

Het fietsen ging daarentegen beter. Meteen na het parc fermé de Slingerberg op, een redelijk constante klim die goed te doen was. We beklommen deze berg bij de 111 in totaal vier keer. Bovenop de berg was het wel een drama wat betreft het wegdek. Behoorlijk wat gaten in de weg en her en der inderdaad een bidon. Gelukkig was de kwaliteit van het wegdek bij het Albertkanaal over het algemeen genomen beter. Bijna de hele tijd kunnen liggen op de fiets.

Het lopen was technisch en zwaar. Het parcours begon met omhooglopen van een trap om zo de brug over te kunnen steken. Daarna meteen een afdaling over een geitenpaadje. Het paadje werd gevolgd door een stuk asfalt bij het kanaal, om vervolgens via een pittige kuitenbijter uit te komen bij een kiezelpad. Uiteindelijk via wat krappe paadjes zigzaggend naar beneden gelopen, waarna de brug weer over moest worden gestoken. En dat drie keer.

Hoewel het voor mij een zwaar parcours was, vond ik het ontzettend tof om weer te mogen racen. The Cave kan ik iedereen aanbevelen die eens wat anders wil dan een vlak loopparcours. Waarschijnlijk is het met de grot erbij nóg leuker! De wedstrijd is zeker niet goedkoop (met 90 euro voor de 111 voor velen wel duur zelfs), maar de wedstrijdorganisatie en de vrijwilligers doen er alles aan om het de deelnemers naar de zin te maken - en net over de grens bij Maastricht!

7

Re: The Cave triathlon

chrisbakker schreef:
arnosmit schreef:
chrisbakker schreef:

wel 'slaag gekregen' onderweg (en teruggegeven)

Vind ik niet oké!

Dat bedoelde ik niet, tekst is verkeerdelijk geschreven. 
Sorry , ik bedoelde onbewust, met in elkaars armen in de weg te zitten. Heb niet de intentie iemand express terug te slaan wink

Gelukkig! Geen Brownlee-tje https://t.co/qAXH8xjW8G

8 Laatst bewerkt door MontanaMan (21-06-21 20:43:14)

Re: The Cave triathlon

Wie had er in Belgie een superstrak glad wegdek verwacht eigenlijk? big_smile

9

Re: The Cave triathlon

Leuk dat jullie weer geracet hebben!!

10

Re: The Cave triathlon

@ Yoeri: Dat zou best eens kunnen. Ik denk dat je me op het fietsparcours voorbij bent gereden.
Had je een groen startnummer?
Je beschrijving van het loopparcours was duidelijk. Eerste ronde kon ik nog pace houden. Daarna bedrukt en warm. Zwaar idd.
Ik sprak achteraf met een mede-deelnemer en die gaf aan: Het leek wel een halve zo zwaar.

@Louise : Drukkend warm. Vertragend op het looponderdeel.

@Montanaman: Ja Belgie. smile Beton op en na de slingerberg heeft wel wat ruwheid, hier was alleen het beton 'verweerd'. De platen soms grote stukken opening. Snelheid met een stijve fiets erover en je hebt een trilmachine. Mijn bidonhouders achterop zitten met een inbus met moer vast en die kwam losser te zitten. Met als gevolg dat de drinkbussen naar achter kantelden. En ik had ze net gemonteerd en gecheckt op aandraaien.

11

Re: The Cave triathlon

Nee, een blauw startnummer. Dus dat was een ander. De volgende keer als ik lees dat je aan dezelfde wedstrijd meedoet, zal ik extra op de startnummers letten wink