1

Onderwerp: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Binnenkort vind deze plaats. Er is keuze tussen OD en een halve, ik heb me ingeschreven voor de OD. Heeft iemand hier ervaring met deze triathlon? Ben met name geinteresseerd in bijzonderheden m.b.t. het fietsparcours (zitten er hoogtemeters in?).

2

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Ik heb mij ook ingeschreven voor de OD! Dat word mijn eerste triatlon smile
Heb de fiets route eens nagemaakt in strava en zag dat het zo goed als vlak is.

3

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Was paar jaar geleden mijn eerste 'echte' triatlon.
Geen hoogtemeters en je kan er keihard fietsen!

Loopparcours was toen vooral onverhard, maar goed beloopbaar, al lijkt het er op dat er nu wel stukje verhard inzit ook.

4

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Hoi. Bedankt voor de reacties.

Ben benieuwd, ik heb er erg zin. Fijn om weer eens iets te kunnen doen na al die tijd in eenzame afzondering. Op de website staat weinig info over het parcours (zoals vaak het geval is). Vond het op het kaartje ook vlak uitzien zo langs de maas. Had een klimmetje niet erg gevonden, maar dan had ik afhankelijk van lengte en stijgingspercentage wellicht een andere cassette gemonteerd.

Alvast veel succes gewenst voor forumleden die ook meedoen.

5

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Veel plezier allemaal!!
Als het je eerste is: extra genieten. Dat gevoel van de allereerste krijg je nooit weer...

6 Laatst bewerkt door mcguyver (29-06-21 22:38:59)

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Ik heb zaterdagavond voor het eerst sinds lange tijd een georganiseerde loop: de halve marathon van Chaam. Leuk!

Je moet sneller dan de klos zijn.

7

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

deze al 2 keer gedaan, maar sla 'm nu over.
Zwemmen lijkt op zelfde plek als in 2018(?), toen was het best een stuk lopen naar T1.
Fietsparcours lijkt hetzelfde als andere jaren; in dat geval is het nagenoeg vlak, enkel vals-plat omhoog op dat stuk naar de rotonde (onder op het kaartje) en dan weer licht aflopend vanaf daar (mooi punt voor een gelletje nadat je weer op snelheid bent!). Verder 1 krappe 180 graden bocht. Let wel op het stukje waar je het fietspad op schiet, dat is best smal/bochtig op hoge snelheid, zeker opletten als je mensen dubbelt. Maar idd mooi rondje en best wel snel.
Looprondje lijkt weer anders te zijn dan andere 2 edities, laatste keer was het toch wel erg veel draaien en keren (en overhard).
succes!

8

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

mcguyver schreef:

Ik heb zaterdagavond voor het eerst sinds lange tijd een georganiseerde loop: de halve marathon van Chaam. Leuk!

Idd leuk, maar ging jij niet kalm aan doen? Of ga je vogels kijken?

Ik vergeet die loop in Chaam altijd op 1 of andere manier. Eens zien of ik hier de 10k nog ih programma kan wurmen.

9 Laatst bewerkt door Vanzella (30-06-21 17:44:09)

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

De kinderen doen de Ironkids bij de 043 triathlon.

Ik ben nog niet zover dat ik al kan remmen op een fiets, dus ook al is het een makkelijk parkoers en doe ik ook graag wedstrijdjes als ik een abominabele conditie (voor een triatleet) heb. Ik moet nog even overslaan uit veiligheidsoverweging voor de overige atleten :-)

Misschien dat de sprint of OD van Ironman drie weken later haalbaar is als fun race..

10

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

davidr schreef:
mcguyver schreef:

Ik heb zaterdagavond voor het eerst sinds lange tijd een georganiseerde loop: de halve marathon van Chaam. Leuk!

Idd leuk, maar ging jij niet kalm aan doen? Of ga je vogels kijken?

Ik vergeet die loop in Chaam altijd op 1 of andere manier. Eens zien of ik hier de 10k nog ih programma kan wurmen.

Ja, vogels kijken.

Je moet sneller dan de klos zijn.

11

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Het zwemmen vind plaats in de "Grindgat Oost-Maarland". Ik denk dat die in verbinding staat met de Maas en vraag me dan ook af of iemand weet wat de water termperatuur daar nu is??

12

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Remco schreef:

Het zwemmen vind plaats in de "Grindgat Oost-Maarland". Ik denk dat die in verbinding staat met de Maas en vraag me dan ook af of iemand weet wat de water termperatuur daar nu is??

Ze gebruiken zelf deze site om het in de gaten te houden: https://waterinfo.rws.nl/#!/kaart/watertemperatuur/
Watertemperatuur is op moment van schrijven 20,3 graden

13

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Overal een leuke wedstrijd. Zelf de halve gedaan in 4:40. 33 min zwem, 2:25 fiets en 1:35 lopen. Lopen was 1km te kort maar volledig onverhard en moeilijk begaanbaar. Begreep dat weinig deelnemers dit wisten. Als het die ochtend had geregend was het een drama geworden. Prima training voor de FD Almere

14

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Leuke kleine wedstrijd. Leuk sfeertje. Zwem en fietsparcours goed geregeld. Loop parcours vond ik persoonlijk wat minder, jammer dat dat ook niet al bekend was bij deelnemers.

Na 50m fietsen kreeg ik materiaalpech en ben ongeveer 5 minuten bezig geweest om het op te lossen.

Bij start en finish vond ik dat toeschouwers erg op elkaar gepakt stonden. Dat kan in deze tijden echt niet, dus dat vond ik jammer. (Verantwoordelijkheid van zowel organisatie als toeschouwers) Als atleet kon de 1.5m goed gehandhaafd worden behalve bij de start.

Onderweg van Utrecht naar Maastricht veel regen dus ik hield al rekening met fietsen in de regen. Maar in Limburg was het droog. Het weer werd steeds beter, 24°C en zonnig, zelfs een beetje benauwd bij het lopen.

15

Re: Isaac 043 triathlon Maastricht 10-07-2021

Leuke wedstrijd! Dit was de eerste triatlon die ik gedaan heb (OD), zullen er zeker nog meer volgen.
Gefinished in 2:48, zeer tevreden mee! Had verwacht dat ik het net wel/net niet in 3 uur zou doen.

Ik was een tijd van tevoren al de route gaan verkennen (woon dicht in de buurt) dus zag dat het renparcours onverhard was. Hier goed op voorbereid door ook onverhard te trainen.

Al met al blij met hoe het gegaan is, op naar de volgende tri! big_smile