76

Re: Planning 2022

Cave heb ik ook al gedaan en qua parcours valt dit toch wel mee?

77 Laatst bewerkt door yoeri (30-01-22 21:00:20)

Re: Planning 2022

ronnyke schreef:

Cave heb ik ook al gedaan en qua parcours valt dit toch wel mee?

Haha, voor mij was-ie vrij technisch, met de brug tussendoor, de kiezelweg en de afdaling over een zandpad. Maar ik ben hier in mijn dorp alleen maar vlakke en rechte wegen gewend, dus misschien ligt het daar aan wink

Hoe vond je het fietsen trouwens, Ronnyke? Had je genoeg vertrouwen in je materiaal en het parcours om ook buiten het stuk langs het kanaal vaart te maken?

78

Re: Planning 2022

Bwa ja... ik ben zowiezo te zwaar om veel klimwerk te doen maar vond deze toch nog meevallen. Was toen ook een enorm warme dag herinner ik me was in 2019 dacht ik.

79 Laatst bewerkt door Trilen (10-03-22 09:00:42)

Re: Planning 2022

Eindelijk heb ik ook me ingeschreven voor de wedstrijden in 2022! De discussie met m'n werk heeft even geduurd maar ik heb een mooie periode straks vrij om te focussen op trainen en wedstrijden!
Ik begin met de Ironman 70.3 Zell am See. Dat is waar ik 5 jaar geleden m'n eerste wedstrijd gedaan heb. Hopelijk ga ik dit jaar m'n finish tijd en positie goed verbeteren! Daarna Ironman 70.3 Erkner (Berlijn) en dan in oktober m'n eerste hele de Ironman Cascais!
Lees meer op m'n blog: www.ironlen.com

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

80

Re: Planning 2022

Ik twijfelde nog over Terheijden of de Vrouwentriathlon, allebei op 12 juni, en het is de Vrouwentriathlon geworden, omdat het de laatste zal zijn, althans, in de huidige opzet. 1/8e. Terheijden dan maar volgend jaar (ofzo).

Ik heb tot nu toe dus dit op het programma:

19 maart: Zwemloop Vlissingen (korte afstand)
22 mei: Ter Aar (kwart)
6 juni: Delft (kwart)
12 juni: Vrouwentriathlon Beusichem (1/8e)

Daarna is er nog wel plek voor iets, maar ik ben nog wat aan het dubben voor wat.

Louise

81 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (11-03-22 10:42:13)

Re: Planning 2022

LindaRotterdam schreef:

Begint er op te lijken:

05/02 Kroondomein het Loo marathon trail
13/03 Heuvelland Marathon
10/04 Pacen Rotterdam Marathon
21/05 Brouwersdam90
12/06 IM70.3 Staffordshire
??/08 Mongolie Sunrise2Sunset Marathon (100 km)

En tussendoor nog wat teamcompetitie wedstrijden.
In de winter dus een goede basis leggen, en vanaf april specifieker trainen voor triathlons en snelheid.
Zin in!

Helft is al weer geschrapt. Kroondomein vanwege covid, Brabantse Ultra Trail vanwege de storm en Heuvelland omdat ik zelf nog niet hersteld ben.

Wil wel volgende week de 24hrs loop in Sittard eens meemaken; ik ga daar de 6 uur doen.

82

Re: Planning 2022

De plannen voor de komende tijd worden een beetje concreet...

Zondag naar de zwem, fiets en loopwedstrijd in Bilzen. Drie losse wedstrijdjes waarvan een triathlon klassement wordt gemaakt.

Challenge Salou op 3 april was de enige vaste waarde op de kalender tot deze week. Mooi deelnemersveld wel daar zag ik vandaag! Beetje triathlon sterren kijken in de dagen daarvoor..

Dan nog wat teamcompetitie, als organisator ben ik overal reserve, op dit moment lijken het te worden:
12 Juni tweede divisie in Weert
18 juni derde divisie in Oss
4 September tweede divisie in Amersfoort

Dan in de zomer misschien nog iets in het buitenland en de halve IM in Maastricht.

Ik begin de kriebels en motivatie voor het nieuwe seizoen te krijgen :-)

83

Re: Planning 2022

Na een winter met heel weinig energie (zeker na het sporten (#long-covid)) gaat dat nu alweer veel beter. Ik krijg ook steeds meer het idee dat Ironman Hoorn gaat lukken dit jaar. Ter voorbereiding ga ik dan ook proberen mijzelf in te schrijven voor de stad van de zon triathlon.

84

Re: Planning 2022

LindaRotterdam schreef:

Wil wel volgende week de 24hrs loop in Sittard eens meemaken; ik ga daar de 6 uur doen.

Leuk Linda! Ik had hier ook heel graag bij willen zijn, maar mijn vrouw is dan jarig. Veel succes! Het zal vast een mooie dag worden met een enorme hoeveelheid Nederlands ultraloopgeweld op de baan.

Mijn planning beperkt zich nog tot:
20 maart - Lansingerland Run (30km)
10 april - Marathon Rotterdam

Verder moet ik mij nog eens gaan verdiepen in de triathlon- en hardloopkalender. Al 2 jaar niet fatsoenlijk gezwommen en gefietst en met beperkte tijd i.v.m. onze 3 maanden geleden geboren zoon beperk ik mij misschien nog maar een jaartje tot het hardlopen...

85 Laatst bewerkt door Louise (09-04-22 15:32:53)

Re: Planning 2022

Louise schreef:

22 mei: Ter Aar (kwart)
6 juni: Delft (kwart)
12 juni: Vrouwentriathlon Beusichem (1/8e)

Daarna is er nog wel plek voor iets, maar ik ben nog wat aan het dubben voor wat.

Deze week knopen doorgehakt, het is geworden:

25 juni: 1/3 Oud Gastel
2 juli: XS Ch'triman Gravelines (F) (400-10-2,5)
3 juli: Swim Bike L Ch'triman Gravelines (F) (1,9-90)

En daarna zien we wel weer verder, gaat afhangen van vakantieplannen enzo.

Louise

86

Re: Planning 2022

In oud Gastel doe ik ook mee, de Chtriman daar heb ik vorig jaar de FD gedaan, mooie organisatie daar succes.

87

Re: Planning 2022

Goed om te horen dat die organisatie goed is, site en inschrijven enzo maakten ook al een goede indruk.

Welke serie doe jij in Oud Gastel? Heb jij die eerder gedaan? Ik de 1/3e twee keer, en een keer de 1/8e. Ook daar goede organisatie, behalve dan dat de zwemafstand er nogal varieert: in 2017 was het veel verder dan in 2014. En de twee wisselzones is logistiek net wat complexer dan bij de standaard triathlon. Maar verder vooral heel leuk hoe het hele dorp uitrukt voor de triathlon.

Louise

88

Re: Planning 2022

In Oud Gastel de recreatieve 1/3e. Chtriman idd mooie locatie, goed om te parkeren enz... alleen spijtig dat er vorig jaar iemand verdronken was tijdens de halve was echt wel een domper toen ik dat hoorde. Parcours is wel niet te onderschatten toch wel wat klimmen en dalen en minder goed wegdek ook het loopparcours is vrij pittig.

89 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (11-04-22 13:54:11)

Re: Planning 2022

Manlief was ook weer geinspireerd door de Rotterdam Marathon en wil nog eens voor een snelle tijd gaan. Ik eigenlijk ook wel, dus hebben zojuist een tripje Valencia geboekt.


Nu eerst maar 's kijken of ik nog kan fietsen:

  • 16 April Tijdrit Almere

  • 21 Mei Brouwersdam90

  • 12 Juni IM70.3 Staffordshire

  • 18 Juni Teamcompetities 2e Divisie Zuid (kwart)

  • 10 Juli La Chouffe Trail 47 km

  • 10 Augustus Mongolia Sunrise2Sunset Marathon 100 km

  • ?? September Deventer Ultra Festival

  • 18 September Teamcompetities 2e Divisie Zuid (dubbele supersprint)

  • 29 Oktober Brabantse Ultra Trail 50 km

  • 4 December Valencia Marathon

90

Re: Planning 2022

O leuk Linda!!
Valencia staat met stip op 1 kwa marathonwensen...
Super dat jullie samen gaan.

91

Re: Planning 2022

Valencia is een prachtige marathon! Afgelopen december daar mijn eerste officiële gelopen, zou eigenlijk de eerste überhaupt zijn, maar die door corona alleen gelopen:(
Het parcours is echt zo plat als een dubbeltje en komt langs mooie bezienswaardigheden!
En de stad zelf is om van te smelten!

Kleine tip, reken niet op het 'vroege' ov speciaal voor de marathon wat ze zeggen, kijk daarbij goed naar de beschikbare lijnen in je buurt daarvoor.
Wij zaten in een centrumwijk en konden godzijdank nog last minute een fiets huren de avond vantevoren, omdat bleek dat onze buslijn pas een uur voor de start reed. Dat vonden ze in Spanje blijkbaar op tijd;) Mañana mañana zullen we maar zeggen:D

92

Re: Planning 2022

"Man bijt hond"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/25 … dzame-wou/

Spijtig voor de forummers die een volledige wilden doen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

93

Re: Planning 2022

Hoe bedoel je? Is normaal een kwart waar je ook mag stayeren, deze heeft ook al enkele keren een afgelaste zwemproef gehad door de slechte waterkwaliteit en ook dit jaar word het een duatlon daar.

94

Re: Planning 2022

Ik bedoelde dat de zwemproef niet door gaat.

Je moet sneller dan de klos zijn.

95 Laatst bewerkt door dik2tri (26-04-22 12:12:35)

Re: Planning 2022

LindaRotterdam schreef:

?? September Deventer Ultra Festival

Het ultrafestival is onlangs bevestigd voor 9 en 10 juli, terug naar zijn oude plek in de zomer.

96

Re: Planning 2022

dik2tri schreef:
LindaRotterdam schreef:

?? September Deventer Ultra Festival

Het ultrafestival is onlangs bevestigd voor 9 en 10 juli, terug naar zijn oude plek in de zomer.

Ik zag het inderdaad, een tegenvaller. Dat weekend heb ik al de La Chouffe Trail staan en ben ik niet voor een snelle tijd aan het trainen. Misschien volgend jaar dus!

97

Re: Planning 2022

mcguyver schreef:

Ik bedoelde dat de zwemproef niet door gaat.

Misschien jammer, maar ik vind het niet zo gek dat de mens zich af en toe aan moet passen aan de omgeving, ipv andersom.

98

Re: Planning 2022

MontanaMan schreef:
mcguyver schreef:

Ik bedoelde dat de zwemproef niet door gaat.

Misschien jammer, maar ik vind het niet zo gek dat de mens zich af en toe aan moet passen aan de omgeving, ipv andersom.


+1. Ik vond het wel een leuk bericht eigenlijk. Ik zou daar als sporter totaal niet mee zitten. Beter niet zwemmen om een zeldzame woudaap dan om al dat blauwalg hier, het gevolg van overbemesting.

Louise

99

Re: Planning 2022

Goh je moet het ook bekijken zoals het is, men mag er niet zwemmen omdat een boswachter denkt dat hij deze vogel gehoord heeft maar hij is er nog niet visueel waargenomen. Dus als die boswachter liever niet heeft dat er 1u15min gezwommen word op een heel jaar dan is het wel heel makkelijk geregeld natuurlijk.

100

Re: Planning 2022

ronnyke schreef:

Goh je moet het ook bekijken zoals het is, men mag er niet zwemmen omdat een boswachter denkt dat hij deze vogel gehoord heeft maar hij is er nog niet visueel waargenomen. Dus als die boswachter liever niet heeft dat er 1u15min gezwommen word op een heel jaar dan is het wel heel makkelijk geregeld natuurlijk.

Ik weet dat je nogal ongenuanceerd kunt reageren (en ik neem je niets kwalijk in deze smile ), maar hier wil ik toch wel wat nuance aanbrengen als iemand die dagelijks bezig is met natuurbescherming (al is het meer lesgeven wat ik doe).
Zo'n boswachter is wel getraind in het vaststellen van soorten binnen zijn gebied. Lang niet alle soorten laten zich zien, maar je kunt de aanwezigheid ervan goed vaststellen op basis van andere aanwijzingen. Van otters vind je veel vaker spraints (uitwerpselen) dan dat je ze ziet bijvoorbeeld, of je ziet bijvoorbeeld veel vaker aangeknaagde bomen dan bevers. Woudaapjes hebben een heel verborgen levenswijze, maar zijn in het voorjaar vooral te horen. Dus het is heel goed mogelijk dat de vogel gehoord is, maar niet gezien.
Het in twijfel trekken van het oordeel van experts omdat ze een bepaald doel willen bereiken, vind ik een zorgwekkende ontwikkeling, en iets wat je steeds vaker ziet gebeuren helaas. Een viroloog waarschuwt voor mogelijke oplaaiing van SARS-CoV-2, en men beweert dat de viroloog dat doet om werk voor zichzelf te creeeren, zichzelf in de picture te houden etc. Beweren dat de boswachter claimt de vogel te hebben gehoord om een triathlon te dwarsbomen vind ik een beetje een trieste beschuldiging. Je hebt er immers geen bewijs voor. Overigens zou ik het ook triest vinden als blijkt dat de boswachter de claim inderdaad om die reden heeft gedaan, maar ik vind dat men wel van de goede intenties van iemand uit mag gaan, en niet het oordeel van een expert niet onmiddelijk en ongefundeerd in twijfel te trekken.

Een expert heeft gezegd dat er woudaapjes zitten, wie ben jij of ik dan om te zeggen dat dat niet zo is? Ik heb nog nooit een woudaapje in Europa gezien (wel in Afrika). Het zijn verdomdt kleine reigertjes, die nauwelijks opvallen als ze in het riet zitten (en daar zitten ze de meeste tijd). De broedpopulatie voor Vlaanderen wordt geschat op 29-51 paartjes, die zullen in niet meer dan 10-15 gebieden broeden. Die paar plekken kunnen we toch wel een paar maanden per jaar vermijden om te zwemmen lijkt me.