1 Laatst bewerkt door Macer (13-09-21 10:25:22)

Onderwerp: IRONMAN Barcelona

Na IRONMAN Hamburg, is het over 3 weken de beurt aan Barcelona.. Niet voor mijzelf, maar voor mijn meissie..

Ik zal er dus zijn als ondersteuning en supporter.. Volgens mij gaan er nog wel een paar van deze site.
Als jullie laten weten wie er allemaal die kant op gaan, zal ik mijn supportskills nog extra laten horen voor jullie..

Wij gaan op woensdag 29 september richting Barcelona.

De fiets laten we vervoeren via fietstransport.be. Dit is de eerste keer dat we het op deze manier doen, dus dat is nog wel even spannend. Maar ook dat zal wel goedkomen.

2

Re: IRONMAN Barcelona

Ha leuk! Ik ben er ook bij, met m'n supporter.
Gaan met de auto die kant op, en we verblijven in Lloret de Mar, vanwege de nostalgie wink

Zal m'n startnummer nog wel laten weten als ik die binnen heb.
Is de pastaparty trouwens afgelast? Heb er zojuist nog een extra ticket voor gekocht, maar zie 'm niet op de agenda.

3

Re: IRONMAN Barcelona

Macer schreef:

Na IRONMAN Hamburg, is het over 3 weken de beurt aan Barcelona.. Niet voor mijzelf, maar voor mijn meissie..

Ik zal er dus zijn als ondersteuning en supporter.. Volgens mij gaan er nog wel een paar van deze site.
Als jullie laten weten wie er allemaal die kant op gaan, zal ik mijn supportskills nog extra laten horen voor jullie..

Wij gaan op woensdag 29 september richting Barcelona.

De fiets laten we vervoeren via fietstransport.be. Dit is de eerste keer dat we het op deze manier doen, dus dat is nog wel even spannend. Maar ook dat zal wel goedkomen.

Gaaf zeg om je vrouw/vriendin (ik ben zelf niet getrouwd maar na 23 jaar en 3 kinderen noem ik haar toch echt mijn vrouw) aan te mogen moedigen! Barcelona was als Challenge in 2012 mijn eerste hele dus daar heb ik mooie herinneringen aan.

Ik heb Wim mijn fiets naar Mallorca laten vervoeren en laat dat in oktober ook weer doen richting Cascais. Destijds ging dat prima en ik heb nog geen slechte ervaringen gelezen, dus het zal wel goedkomen inderdaad.

4

Re: IRONMAN Barcelona

Ikzelf vertrek op vrijdag en de fiets gaat ook mee met fietstransport.be ben benieuwd, met het vliegtuig is het altijd iets met die velo en het kost evenveel dus....

5

Re: IRONMAN Barcelona

LindaRotterdam schreef:

Is de pastaparty trouwens afgelast? Heb er zojuist nog een extra ticket voor gekocht, maar zie 'm niet op de agenda.

Ik zag dat er een bedrag van 20 euro door Active is teruggestort naar mij, ik vermoed dat dit voor de extra kaart van de Pasta Party is die niet doorgaat

6 Laatst bewerkt door Macer (23-09-21 10:53:45)

Re: IRONMAN Barcelona

Dubbel

7 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-09-21 13:37:53)

Re: IRONMAN Barcelona

Macer schreef:
LindaRotterdam schreef:

Is de pastaparty trouwens afgelast? Heb er zojuist nog een extra ticket voor gekocht, maar zie 'm niet op de agenda.

Ik zag dat er een bedrag van 20 euro door Active is teruggestort naar mij, ik vermoed dat dit voor de extra kaart van de Pasta Party is die niet doorgaat

Klopt, in de mail stond iets over een banquet dat alleen voor sporters was. Ik heb het ook weer terug.

En voor de derde keer mn inchecktijden doorgegeven. Dat blijft blijkbaar niet staan, dus ik heb het maar opnieuw gedaan nu er om gevraagd werd.

Nog drie dagen werken en dan op pad! Zin in cool

8

Re: IRONMAN Barcelona

Heel veel plezier en succes gewenst!!

9

Re: IRONMAN Barcelona

Ga de fiets op Zaterdag tussen 15 en 16u binnenbrengen, pasta party doe ik nooit mee ga liever da rust opzoeken de avond voor een wedstrijd. Van mij mag het gaan komen ben al van April wekelijks +15u aan het trainen en heb er nu wel wat mijn buik van vol en snak wel naar wat rust.

10

Re: IRONMAN Barcelona

Veel succes, de rust achteraf zal zoet smaken

11

Re: IRONMAN Barcelona

ronnyke schreef:

Ga de fiets op Zaterdag tussen 15 en 16u binnenbrengen

Ha, ik ook! Zie je daar misschien wel even.

12

Re: IRONMAN Barcelona

Startnummer 655 is het geworden. Vandaag gezwommen en in Calella doorgebracht. Tof hoor met zoveel triatleten.

Nog even paniek omdat de bike service niet alleen mn achterderailleur nagekeken heeft, maar ook achterband vervangen voor een 25 mm. Dat past dus niet. Morgen weer terug roll

Verder heerlijk relaxed. Heb er zin in!

13

Re: IRONMAN Barcelona

LindaRotterdam schreef:

Startnummer 655 is het geworden. Vandaag gezwommen en in Calella doorgebracht. Tof hoor met zoveel triatleten.

Nog even paniek omdat de bike service niet alleen mn achterderailleur nagekeken heeft, maar ook achterband vervangen voor een 25 mm. Dat past dus niet. Morgen weer terug roll

Verder heerlijk relaxed. Heb er zin in!

Succes!

14

Re: IRONMAN Barcelona

Hier nr 1944 ben er ook klaar voor.

15

Re: IRONMAN Barcelona

Succes alvast , ik ga jullie volgen via de App .

16

Re: IRONMAN Barcelona

Genieten vandaag!
En succes natuurlijk...

17

Re: IRONMAN Barcelona

En toen stak de wind ineens op... maar 900m zwemmen begreep ik, wat jammer!!
Benieuwd hoe t jullie verder is gegaan.
En gelukkig toch nog zwemmen. Salou werd een run bike run...

18

Re: IRONMAN Barcelona

Idd Salou heeft niet gezwommen; Het waren 900verschrikkelijke meters vond ikzelf je kunt het je niet voorstellen als je er niet bent ingeweest? Verder veel wind op de fiets en wat regen op de run, was binnen op 10u33min, https://www.facebook.com/IronmanSpain/v … 8/?__cft__[0]=AZU36O9gFqCnm1vikS_lJZNAsxQkstiO_UCbrrF3wxEUtORztdGos6FstxBvHffFj27d7uIGHFOvFl9YggD0k4D2GQvGxzGQ_C10b3GExfHxC9jHhjyAbscOYx_g0aEFvEs4woD0jbIk5sxT0mUjlt-NecyFYyRr7SE1B6mXcpbNjQ&__tn__=-UK-R

19

Re: IRONMAN Barcelona

Knappe tijd Ronny, gefeliciteerd!

20 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (04-10-21 16:10:04)

Re: IRONMAN Barcelona

Ik deed er wat langer over (11:14).

Zwemmen was echt doodeng! Wel lekker gefietst nadat ik de pelotons voorbij had laten gaan. Terugweg met wind mee nog heel wat ingehaald. Had het toen al heel warm en in T2 werd dat nog erger. Dus besloten goed te koelen en rustig aan te doen met lopen. Elke 5 a 6 km zo'n 500 m gewandeld. Heb echt zoveel goed getrainde en fitte mensen zien instorten. Veel ambulances ook, brrrr.

Zwemmen 12:26 9e F35-39
Fietsen 5:56 9e F35-39
Lopen 4:50 14e F35-39

Uiteindelijk 14e van de 27 gefinishte dames in mijn categorie. Terwijl er 63 op de startlijst stonden yikes

Was echt wel beter getraind dan in Roth, maar zo zie je hoeveel de omstandigheden uitmaken op de full distance.

21

Re: IRONMAN Barcelona

Het was een heftige dag voor de deelnemers. Na een aantal rustige dagen, was er opeens een mega harde wind op zondag.

Het was verreweg de beste beslissing om het zwemmen in te korten (misschien was schrappen nog beter). Mensen werden terug het strand op geslingerd.

Met het fietsen stond er ook vee wind op de heenweg. Ik heb op het punt gestaan bij de klim en de blaren op mijn handen gebeld met mijn Ironman bel.

Het lopen was leuk om te supporteren. Met muziekje aan en vooral de Nederlanders vooruit schreeuwen. Maar op het laatst werd het rustiger en schreeuw je iedereen verder. Handen doen nog pijn van het klappen.

Sonja is net zo onder de 13 uur gefinished. Lopen was zwaar en ging lastig. Maar ze heeft het gehaald.

Het was een inspiratie, heb me na afloop gelijk ingeschreven voor Challenge Almere

22

Re: IRONMAN Barcelona

Publiek was ook echt wel top! Heb verder (te) weinig genoten, maar de aanmoedigingen waren zo fijn.

In de dorpjes met fietsen en de hele avond langs het loopparcours. Zelfs nog bij de finish verbaasd omgekeken voor wie ze zo uit hun dak gingen, maar dat was voor mij big_smile

Bedankt!

23

Re: IRONMAN Barcelona

Mooie prestaties!

Hebben jullie iets gemerkt van het vele draften? Ik zou er erg onrustig van worden als ik geen afstand kan houden.

https://3athlon.nl/stayerfestijn-is-iro … e-ironman/

24

Re: IRONMAN Barcelona

Je hoeft er niet aan mee te doen he. Kwestie van even inhouden en weer je eigen tempo fietsen. Maar het is wel erg frustrerend ja.

Heb kleinere groepjes ook wel ingehaald. Dan trap je met wind tegen gewoon 250 W en komen ze je erna weer voorbij met de benen stil. Sommige willen het ook niet snappen.

Weet voor mezelf iig dat ik een eerlijke tijd heb neergezet. Misschien dat ik zelfs sneller was geweest als ik niet zo met krachten had gesmeten en constanter had gefietst. Maar ja...

Slechte reclame voor de sport, en zo onnodig. Nu alleen nog lastiger te voorkomen omdat het verschil niet gemaakt werd bij t zwemmen.

25

Re: IRONMAN Barcelona

De wedstrijd heeft wel een aardige stayer reputatie inmiddels, jammer.