1

Onderwerp: Pool swim vs. Open water

Mijn vakantie in Thailand is ten einde. Ik heb 2x in een meer gezommen. Wat is dit anders dan in een zwembad.

In mijn condo in China heb ik een 50 meter bad en een afstand van, pak m beet, 1200 of 1300 meter is geen enkel probleem. Met behulp van het teghelwerk op de bodem kan je in een rechte lijn zwemmen en de keerpunten om de 50 meter zijn steeds de targets die zorgen dat je dichter bij je doel komt.

Het open water resulteerde in veel zigzag gezwem en het gemis van de 50 meter targets (zwembad). Ik vindt het stukken moeilijker.

Trouwens, wel weer een mooie ervaring rijker.

2

Re: Pool swim vs. Open water

Laat ik voorop stellen dat ik niet een hele beste zwemmer ben maar je zult een ' kijkmoment ' in je zwemslag moeten integreren.
Als ik niet af en toe kijk zwem ik automatisch een rondje. smile

3

Re: Pool swim vs. Open water

Herkenbaar hoor, maar dat went allemaal wel. In het begin miste ik ook elke 25 meter een muurtje, nu vind ik het heerlijk om in open water door te kunnen zwemmen. En inderdaad, wat hugo zegt: je moet in open water navigeren, kijken, om op koers te blijven. Om afwijkingen in je zwemslag te corrigeren, maar ook vanwege stroming en mogelijke obstakels enzo. Moeilijker, ja, maar wel leuk! Heb je mogelijkheid om het vaker te doen?

Louise

4

Re: Pool swim vs. Open water

Ik vind die kanten waar je moet keren en afzetten ook irritant haha. Liever lekker in 1 stuk door...
Komt vanzelf!
En dan heb je het nog niet eens over golven van 1 kant, stroming, zout water, troebel water, nou ja, genoeg variabelen.