1

Onderwerp: Frysman 2022

Voila ben ingeschreven, wordt mijn 2e Frysman hopelijk wordt het een mooie dag.

2

Re: Frysman 2022

Alvast veel succes gewenst!!

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

3

Re: Frysman 2022

Gaaf, veel plezier gewenst alvast!

4

Re: Frysman 2022

Thx, verschiet er eigenlijk wel van dat er niet meer leden van dit forum aan deze wedstrijd meedoen. Is nu toch al een beetje een klassieker aan het worden op de triatlon kalender.

5

Re: Frysman 2022

Ik ben gefinisht maar het was geen gemakkelijke dag. Ik was wat nerveus over het zwemmen maar de golven en stroming vielen mee, het navigeren was het lastigst. Er lagen twee schepen op de hoeken van het vierkant wat we zwommen, dat deel ging lekker maar de twee hoeken zonder vond ik erg lastig.
Op de fiets trok de wind aan naar windkracht 5 ergens in mijn tweede rondje en was het met name in de tweede helft langs het water voor mij erg lastig door te blijven fietsen zonder mijn hartslag de hoogte in te zien schieten. Gelukkig kon ik met lopen weer als vanouds veel mensen inhalen (32 plekken opgeschoven) en ging het pas in het vijfde rondje echt zwaarder worden. Heel leuk evenement, de organisatie en vrijwilligers maken het echt tot een bijzondere ervaring!

6 Laatst bewerkt door Jörgen (10-07-22 19:11:35)

Re: Frysman 2022

Gefeliciteerd Nielss. Ik was er gisteren ook bij, maar ik ben niet gefinisht. Combinatie van onderschatten van het lopen en nieuwe schoenen, na 4 rondjes lopen / 28 km (10:10 totaal) kreeg ik een steken in m'n rechter bovenbeen en ben ik uitgestapt.

Voor mij was het m'n eerste hele afstand, op 14 km na dus. Zwemmen ging prima, alleen bleek de rits van m'n wetsuit na afloop open. Toen snapte ik ook waarom ik het laatste baantje zo aan het harken was. Fietsen heb ik heel rustig aan gedaan, goed gegeten, etc. Ik kreeg wel wat last van m'n schouders vanwege het lange zitten en de zijwind. Mentaal vond ik het ook wel een dingetje. Lopen begon goed, ook weer rustig aan. Na 3 rondjes begon ik m'n bovenbenen te voelen, bij rondje 4 kreeg ik ook steken in m'n rechter bovenbeen en besloot ik uit te stappen.

In het parc ferme heb ik overdacht waarom ik was uitgestapt. Dat was omdat ik me had voorgenomen 'm netjes uit te lopen, dat zat er helaas niet meer in. De volgende keer moet ik dus gewoon beter trainen of m'n verwachtingen bijstellen en wandelen.

En o ja, nieuwe schoenen was geen goed idee. Bij de halve afstand in Hoorn twee weken geleden liep ik er voor het eerst op en dat pakte goed uit, maar ik had toen wel serieus last van m'n bovenbenen. En deze keer waren het m'n bovenbenen die me opbraken, ondanks het rustige tempo.

Nothing new on race day...

Edit: mooie wedstrijd overigens, leuke ongedwongen sfeer, mooie omgeving en goed georganiseerd.

Volgend jaar  is er geen Frysman, ze lassen een pauze in.

7

Re: Frysman 2022

Nielss Gefeliciteerd met je finish en Jorgen, balen dat je zo dicht bij de finish uit moest stappen.
En zouden ze de time out nemen vanwege de mogelijke hele in Hoorn volgend jaar?

8 Laatst bewerkt door Jörgen (10-07-22 22:52:42)

Re: Frysman 2022

wilagro schreef:

En zouden ze de time out nemen vanwege de mogelijke hele in Hoorn volgend jaar?

Bij de briefing hebben ze het toelicht, ze lassen een pauze in om te ervaren hoe dat bevalt. Er komt wel weer een nieuwe editie, maar een jaartal werd niet genoemd.

Al met al is het ook wel een behoorlijke organisatie (170 vrijwilligers) om te managen naast werk en familie. En je  kunt het niet half doen. Dus ik snap het wel.

9

Re: Frysman 2022

Idd ook al gelezen dat er volgend jaar geen komt, had voorgesteld om mijn inschrijving door te schuiven maar... zal niks worden vrees ik. Plannen vastleggen ga ik nog niet doen maar denk ik 2023 dan de Chtriman nog maar eens te doen in die periode. Van Ironman hun klantvriendelijkheid heb ik even mijn buik vol.