1 Laatst bewerkt door YouriL (31-12-21 10:35:07)

Onderwerp: Bijhouden rusthartslag

Hallo allemaal,

Ik wilde toch wel even mijn jaaroverzicht van mijn fitness delen, vind het zo leuk dat ik het bijgehouden heb.
Wie van jullie doet dit ook of ben ik echt de enige gek?

2 Jan:    Start triathlon training na marathon 6 december
14 Mei:  Corona (goed ziek)
1 Aug:   Eerste Ironman 70.3
9 Nov:   Blessure door dom ongeluk(je)
05 Dec: Marathon

2

Re: Bijhouden rusthartslag

Mijn garmin horloge houdt het bij en ik kijk elke dag wel een paar keer. Meest opvallende dit jaar was dat de hartslag in rust sinds september gem 5 slagen lager ligt. Er kunnen 2 redenen zijn: ik ben gestart met een dieet en neem extra magnesium sinds dat moment. Ik weet het niet. Oh ja, hartslag in rust rond de 45.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Bijhouden rusthartslag

mcguyver schreef:

Mijn garmin horloge houdt het bij en ik kijk elke dag wel een paar keer. Meest opvallende dit jaar was dat de hartslag in rust sinds september gem 5 slagen lager ligt. Er kunnen 2 redenen zijn: ik ben gestart met een dieet en neem extra magnesium sinds dat moment. Ik weet het niet. Oh ja, hartslag in rust rond de 45.

Ik wist niet dat Garmin dat deed, hahaha. Dank voor de tip, zie het nu inderdaad:D
Dat is inderdaad opvallend ja. Niet training gerelateerd dan? Al zal dieet daar vast ook invloed op kunnen hebben.

4

Re: Bijhouden rusthartslag

Idd Garmin houd de hartslag bij .
Het enige wat ik doe is deze o.a bij metrics invullen in TrainingPeaks voor mijn coach .
Maar aangezien ik in de overgang ben , wisselt mijn ( rust)hartslag aardig .

5

Re: Bijhouden rusthartslag

Ik houd het losjes bij. Mijn rusthartslag is in een dik jaar tijd ook met ongeveer 5 slagen gedaald, trainings-onafhankelijk, naar ongeveer 45. Ik 'verdenk' de menopauze, al heb ik daar niks over kunnen vinden, dus over de invloed daarvan op rusthartslag.  Heb er wel baat bij, want m'n omslagpunt is gelijk gebleven dus ik heb meer bereik en dat kan ik bij het sporten merken ook, met dit seizoen enkele PRs op m'n 55e. Zó fijn dat de overgang erop zit, voel me stukken beter smile

Louise

6

Re: Bijhouden rusthartslag

Ik hou wel al mijn trainingen bij in excel met ook daarbij de intensiteit en gem hartslag.
De rest houdt polar allemaal bij.

Rusthartslag heb ik vorig jaar een aantal keer gemeten maar was eigenlijk zo stabiel dat het me niet bijster veel boeide verder.
Ik heb geen constante hartslagmonitoring van mn horloge.