1

Onderwerp: IM Lanzarote 70.3

Komende zaterdag doe ik de 70.3 op Lanzarote. Nog nooit zo vroeg in het seizoen een triathlon gedaan. Donderdag gaan we die kant op met 7 man van mijn triathlonvereniging IZGS, 5 man starten de wedstrijd. De omstandigheden lijken goed te worden, al zal het altijd waaien, en voorspellingen zijn lastig op dit parcours met veel wind, maar als alles een beetje meezit en de vorm goed is hoop ik het toch onder de 5 uur te kunnen houden. De vorm lijkt op het juiste moment naar me toe te komen, zoals het ook hoort.

Ik zag bij mijn weten verder geen triathlonforummers op de startlijst staan?

2

Re: IM Lanzarote 70.3

veel plezier daar! Maar wat gaan die andere twee man doen? Aanmoedigen?

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: IM Lanzarote 70.3

Gaaf , veel plezier

4

Re: IM Lanzarote 70.3

Veel succes en plezier!!

5

Re: IM Lanzarote 70.3

mcguyver schreef:

veel plezier daar! Maar wat gaan die andere twee man doen? Aanmoedigen?

Dank! We blijven na de triathlon nog een paar dagen om te trainen, dus zij gaan zeker aanmoedigen maar ook lekker fietsen.

6

Re: IM Lanzarote 70.3

Gaaf! Veel plezier en succes!

7

Re: IM Lanzarote 70.3

Leuk om met een groepje te gaan!
Hoe is t weer daar nu, ik begreep dat t op Mallorca slechter was dan in NL.
Veel plezier en succes gewenst!!

8

Re: IM Lanzarote 70.3

Succes! Lijkt me lastig om te trainen om zo vroeg zo'n lange triathlon te doen. Lang fietsen voor of na het werk buiten lukt niet, dus dat zal in het weekend of op vrije dagen moeten, en 1900m zwemmen zonder keerpunten is ook iets anders dan continue zwemmen. Wel een mooie uitdaging natuurlijk, dus veel plezier en succes!

9

Re: IM Lanzarote 70.3

Succes, dat is inderdaad heel vroeg in het seizoen!

10

Re: IM Lanzarote 70.3

@Hedcandy, Mallorca doe ik pas in mei wink Het weer op Lanzarote is momenteel niet briljant, maar voor de zaterdag zijn de voorspellingen prima. In elk geval geen regen, een graad of 20 en windkracht 3-4 vanuit het noordoosten.

Op zich heb ik voldoende getraind, zeker voor een halve, al zou ik wel iets meer kilometers op mijn tijdritfiets willen hebben maken. Maar goed, de omstandigheden en de datum zijn voor iedereen gelijk dus we gaan het meemaken.

11 Laatst bewerkt door davidr (16-03-22 11:03:58)

Re: IM Lanzarote 70.3

Veel plezier en succes alvast Maca!

Sowieso weer een mooi avontuur en leuk om dat met een club sportievelingen te doen!

12

Re: IM Lanzarote 70.3

Maca944 schreef:

@Hedcandy, Mallorca doe ik pas in mei wink

Ik weet dat je nu geen Mallorca doet, maar dat ligt er in de buurt, vandaar dat ik dat even aanhaalde wink

13

Re: IM Lanzarote 70.3

Ik weet niet precies wat je 'in de buurt' noemt, Hedcandy: tussen Mallorca en Lanzarote zit ongeveer 2000 kilometer wink

Maarre: veel plezier en succes, Maca!

Louise

14

Re: IM Lanzarote 70.3

Mallorca en Lanza profiteren idd van een ander klimaat, Lanza is meer Afrikaans terwijl Mallorca het mediterraan klimaat heeft. Ik weet eigenlijk niet of mijn coach er start dit jaar normaal doet die daar ook altijd mee maar denk dat die de FD er gaat doen dit jaar. Succes alvast schijnt een pittige wedstrijd te zijn.

15

Re: IM Lanzarote 70.3

Louise schreef:

Ik weet niet precies wat je 'in de buurt' noemt, Hedcandy: tussen Mallorca en Lanzarote zit ongeveer 2000 kilometer wink

Maarre: veel plezier en succes, Maca!

Louise

O nou ja, dan zit ik er echt helemaal naast ja.
Topografie in eilanden was nooit mn sterkste kant, zo blijkt maar weer.

16

Re: IM Lanzarote 70.3

Vrijdagmiddag stond ik onder de douche na te hebben ingezwommen en een stukje te hebben gelopen en voelde ik me supersterk, echt zoals het hoort voor een wedstrijd. Vol energie die klaar stond om losgelaten te worden. Toen kreeg ik slecht nieuws over mijn moeder. Wel en niet onverwacht. Het zat er al een tijd aan te komen, maar vorige week zondag ben ik langsgeweest en was er geen enkele reden tot directe zorg. Ik vlieg vanavond terug maar besloot wel om de wedstrijd gisteren te doen aangezien ik er toch al was.

Mijn gedachten waren er uiteraard niet bij en hoeveel invloed alles op mijn prestaties heeft gehad weet ik niet en dat maakt ook niet uit. Zwemmen voelde goed maar was iets langzamer dan ik dacht in een minuut of 36. T1 was superlang maar dat is voor iedereen hetzelfde. Fietsen was zwaar maar er was gelukkig niet zoveel wind als eerder in de week. Dit ging redelijk conform verwachting. Het parcours was 92km en hier deed ik 2u51m over. Lopen ging niet lekker, ik had gewoon geen tempo en bij het ingaan van de tweede ronde heb ik een korte plaspauze gehouden om mezelf te herpakken, hierna kon ik een tempo aanhouden waarmee ik de finish kon halen en dat was het dan. 1u43m en een eindtijd van 5u20 waren niet waar ik van tevoren op had gehoopt. Het is wel een geweldige maar zware wedstrijd, al waren er ook veel punten die beter hadden kunnen zijn.

17

Re: IM Lanzarote 70.3

Sterkte Maarten! Knap de je de wedstrijd dan toch nog zo hebt kunnen finishen <!>

Zwemmen en fietsen ging bij mij ook goed, tijdens het lopen ging langzaam maar zeker het licht uit :-(
Loopparcours met die steile heuveltjes en bruggetjes was erg heftig, en dan die volle zon op je bol ...

Het is wat het is, finish gehaald daarna alle ellende vergeten ;-)

Grtz
D.

18

Re: IM Lanzarote 70.3

Wel een mooie foto van het zwemonderdeel op Strava voor je moeder.

Je moet sneller dan de klos zijn.

19

Re: IM Lanzarote 70.3

Sterkte Maarten...

20

Re: IM Lanzarote 70.3

Jeetje Maarten, lastig om zo een wedstrijd in te gaan.
Ik wens je nu veel sterkte met je moeder...

21

Re: IM Lanzarote 70.3

Sterkte Maarten!

Zag op social media discs en hoge velgen in de voorwielen, terwijl bij de hele IM op Lanza je die eigenlijk nauwelijks ziet. Zag er toen 1 of 2 met een disc, en het werd sterk afgeraden. Ook veel fietsen met achter wel een hoge velg, maar voor niet, ivm de wind. Misschien dat de foto's vertekenden, maar ik was er wel verbaasd over.

22

Re: IM Lanzarote 70.3

MontanaMan schreef:

Zag op social media discs en hoge velgen in de voorwielen, terwijl bij de hele IM op Lanza je die eigenlijk nauwelijks ziet. Zag er toen 1 of 2 met een disc, en het werd sterk afgeraden. Ook veel fietsen met achter wel een hoge velg, maar voor niet, ivm de wind. Misschien dat de foto's vertekenden, maar ik was er wel verbaasd over.

Afgelopen zaterdag was het een van die weinige dagen dat het bijna niet waaide op Lanzarote. De dagen ervoor heb ik met mijn 62/58 het parcours verkend met een dikke 5 aan standaard wind hier en dat was zeker op sommige stukken zeker "spannend"  te noemen. Zaterdag nergens last van gehad, heb zelfs 's ochtends nog heel wat mensen wielen zien wisselen.

Grtz
D.

23

Re: IM Lanzarote 70.3

Sterkte met je moeder Maarten .
Al met al heb je toch nog in een mooie tijd kunnen finishen .

24

Re: IM Lanzarote 70.3

Sterkte Maarten, knappe prestatie ondanks dat je met je gedachten en emoties heel ergens anders zit.

25

Re: IM Lanzarote 70.3

Sterkte, Maarten! Soms zijn sportprestaties ineens een stuk minder belangrijk.