26

Re: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje

Tijd voor weer eens een kleine update. Ik zit ongeveer een maand voor de deadline van het boek: voor 1 september moet het manuscript naar de uitgeverij. Dat geeft wel wat druk, maar het gaat eigenlijk allemaal voorspoedig. Het boek is naar vijf proeflezers geweest en twee inhoudsdeskundigen, dat heeft nog tot mooie verbeteringen geleid maar eigenlijk was iedereen ook al heel enthousiast. Ik ben vooral een heleboel puntjes op i's aan het zetten nu.

De moeilijkste woorden waren die van de titel, ik had het daar al eerder over. Na een boel gewik-en-geweeg zijn we (ik & de uitgever) er nu uit, nouja, bijna. Het wordt: Optimaal blijven sporten, voor 45+'ers. Het stuk voor de komma is 'm al wel, het stuk er na kan nog een beetje veranderen. Uit omslag en achterflaptekst gaat wel blijken dat het om duursporters gaat en daar komt ook wat 'luchtigheid' in.

Dat 'optimaal', daar voor moet ik MontanaMan nog bedanken - die gebruikte het eerder in dit topic en dat was blijven hangen. Ik versta er trouwens onder dat het ook wil zeggen dat je je aanpast aan wat je niet (meer) kan. Het hele boek en vooral de interviews sluiten daar mooi bij aan.

Louise

27

Re: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje

Leuk Louise, spannend zo, die laatste loodjes..

28

Re: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje

Spannend Louise! Leuk dat de suggestie is blijven hangen smile. Voor 45+... dan zou ik hem in 2025 moeten kopen, dan word ik 46. Of misschien al eerder, zodat ik me wat langer kan voorbereiden big_smile. Overigens merk ik nu ook al wel dat het allemaal niet zo makkelijk gaat als 20 jaar geleden, ik ben gewoon al over mijn top heen, dus misschien koop ik hem wel ruim voor mijn 45ste smile.

29

Re: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje

Je mag 'm eerder kopen, hoor, MontanaMan! Ik had Friel's Fast after 50 ook al op m'n 49e uit. Ik dacht: ik kan maar beter goed voorbereid zijn. Dat bleek nuttig te zijn - daarover gaat hoofdstuk 1.

Louise

30

Re: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje

Ik ben benieuwd Louise!

31

Re: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje

Louise schreef:

Je mag 'm eerder kopen, hoor, MontanaMan! Ik had Friel's Fast after 50 ook al op m'n 49e uit. Ik dacht: ik kan maar beter goed voorbereid zijn. Dat bleek nuttig te zijn - daarover gaat hoofdstuk 1.

Louise

Ik neem aan dat je het hier post als hij ergens te bestellen is smile

32 Laatst bewerkt door @Jeanette (31-07-22 08:47:25)

Re: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje

Super tof Louise , ik ben ook erg benieuwd hoe het eindresultaat er uit komt te zien .
En ..een passende titel !

33

Re: Ik sta in Fiets - met een nieuwtje

MontanaMan schreef:

Ik neem aan dat je het hier post als hij ergens te bestellen is smile

Zeker weten!