1

Onderwerp: DTS Haarlemmermeer 14 mei 2022

Vandaag de eerste wedstrijd van het jaar, een OD, wave van 11:30

Als een echte amateur trok ik voor de eerste keer dit seizoen mijn wetsuit aan, met de rits naar voren. (Zucht)
Het water zou fris zijn, en ik was er alvast even in geweest om een beetje te wennen. Dat hielp zeker, want bij de start hoefde ik niet naar adem te happen van de kou.
Ik vond snel een fijn tempo en kon met een aantal anderen meezwemmen zonder helemaal zelf te navigeren.
Zoals van tevoren ingeschat kwam ik na 26 minuten het water uit.

Na de wissel zat ik meteen lekker op de fiets. Ik had me voorgenomen om 180-200W te fietsen en dat heb ik keurig gedaan. Het was een mooi parcours, met jammer genoeg weinig vliegtuigen. Op het parcours reed een enorme trekker die bijna niet in te halen was. Een aantal snellere fietsers die mij hadden ingehaald hebben hier flink last van gehad, en het was ook best gevaarlijk.
Een flink aantal fietsers kwam me voorbij, waarvan een aantal in een soort peleton.
Uiteindelijk 36,2 km in 1:06, 32,8 km en 186W gemiddeld.

Na de wissel voelden mijn benen verrassend goed, en probeerde mijn tempo en hartslag onder controle te krijgen. Een voor mij iets hoger tempo van 6:00 voelde prima, en ik besloot dit te blijven lopen. De trappen op het parcours waren een minder fijne verrassing, en ik besloot een beetje uit te rusten op de weg naar beneden door het tempo niet te hoog op te laten lopen en mijn hartslag weer wat lager te krijgen.
In de 2e ronde zakte het tempo een beetje in, maar na de tweede keer traplopen lukte het weer om 5:45 te gaan lopen met nog 2 km tot de finish.
Intussen was ik door zoveel mensen ingehaald dat ik het gevoel had helemaal laatste te liggen, en daar had ik een beetje de balen van.

Zonder helemaal stuk te zijn kwam ik na 1:02 lopen over finish, met een totaaltijd van 2:39.
Eigenlijk ben ik daar heel blij mee. Qua fietsen ben ik zeker vooruit gegaan, al helpt het materiaal daar ook bij.
Mijn nieuwe trisuit met mouwtjes zat ook heel fijn, het scheelt ook flink met de zon.

Ik blijk in totaal als 201ste van de 396 deelnemers te zijn gefinisht, en als nr. 60 van 88 in mijn AG.
Het viel dus allemaal nogal mee.
Ik wist al dat ik niet snel loop, en hopelijk kan ik dit deze winter nog wat verbeteren.

Het was verder een topdag met supergoed weer!
De halve in juni gaat niet makkelijk worden: finishen wordt het doel
Dit was wel een mooie aanloop, en dit helpt ook om de volgende race beter in te delen.

Waren er nog meer mensen van dit forum vandaag?

2

Re: DTS Haarlemmermeer 14 mei 2022

Leuk om eindelijk weer eens een wedstrijdverslag te lezen! Dat gevoel van laatste liggen als je veel wordt ingehaald, dat ken ik ook wel, valt inderdaad meestal wel mee.

rdlk schreef:

Uiteindelijk 36,2 km in 1:06, 32,8 km en 186W gemiddeld.

Met je aerodynamica zit het dan ook wel goed. Althans: ik rijd bij 186 Watt niet dat gemiddelde (maar misschien zegt dat meer over mij).

Louise

3

Re: DTS Haarlemmermeer 14 mei 2022

Leuk verslag!

Heerlijk toch om weer een wedstrijd te doen.

Geinig ook met die wetsuit, hoe ging het uittrekken ?

4

Re: DTS Haarlemmermeer 14 mei 2022

Mooi verslag, leuk om te lezen, ook de dingen die niet helemaal goed gaan wink Zo te lezen was het een mooie en nuttige ervaring, op naar je halve!

5

Re: DTS Haarlemmermeer 14 mei 2022

Louise schreef:

Leuk om eindelijk weer eens een wedstrijdverslag te lezen! Dat gevoel van laatste liggen als je veel wordt ingehaald, dat ken ik ook wel, valt inderdaad meestal wel mee.

rdlk schreef:

Uiteindelijk 36,2 km in 1:06, 32,8 km en 186W gemiddeld.

Met je aerodynamica zit het dan ook wel goed. Althans: ik rijd bij 186 Watt niet dat gemiddelde (maar misschien zegt dat meer over mij).

Louise

Toch niet lopen stayeren? wink

6

Re: DTS Haarlemmermeer 14 mei 2022

Jörgen schreef:

Toch niet lopen stayeren? wink

Bij het lopen mag je toch wel stayeren, of is er een nieuwe regel?

7

Re: DTS Haarlemmermeer 14 mei 2022

Ik was één van de vrijwilligers in het parc fermee en ik had ook een leuke (doch vermoeiende) dag door de louter positieve reacties van alle deelnemers, zelfs als we ze af en toe moesten aanspreken op het volgen van de regels. Geen onvertogen woord gevallen.