1 Laatst bewerkt door Lian (21-05-22 21:19:25)

Onderwerp: Eenmalig een triathlon - welke fiets is de beste keus?

Hoi!

Ik wil eenmalig een sprint doen. Om precies te zijn over 3 maanden.  Het lijkt me zo'n gaaf evenement wat Ik graag een keer wil meemaken.

Ik heb alleen een mamafiets met kinderzitje.
Ik heb dus een fiets nodig om 3 maanden te oefenen en de sprint te doen. Ik weet nu al dat ik daarna niet zal gaan wielrennen en dat dit maar 1malig is.

Wat is voor mij nu het handigst om te doen/kopen?
Budget voor een nieuwe fiets is 600 (via werk)
Voor een 2e handsfiets 200

Ik heb geen triathlon kennissen en ken geen wielrenners.  Lenen is geen optie.

De decathlon heeft een betaalbare racefiets.  Is dit wat?
https://www.decathlon.nl/p/mountainbike … cXEALw_wcB

Of een trek-fx-2-disc- (url verwijderd)
daar kan ik miss nog mee naar werk? Of iets anders?

Ik heb geen idee, ik hoop dat jullie advies kunnen geven.

2

Re: Eenmalig een triathlon - welke fiets is de beste keus?

Wat leuk dat je een triathlon wilt proberen! Heb je al eentje op het oog of al ingeschreven? Misschien is er een triathlonvereniging aan verbonden met contacten waar je iets kunt lenen of wordt er iets georganiseerd zoals een clinic.

3

Re: Eenmalig een triathlon - welke fiets is de beste keus?

Ik ben ook benieuwd welke je gaat doen.
Want bij sommige organisaties, zoals die van Dts, heb je ook de mogelijkheid een racefiets te huren.
Dan zou ik dat doen.

Voor zo weinig geld koop je echt niets, als er uberhaupt al wat te krijgen is...

Succes!

4

Re: Eenmalig een triathlon - welke fiets is de beste keus?

Met de lange leveringstermijnen van nieuwe fietsen zijn 2e handse ook duurder geworden.

5

Re: Eenmalig een triathlon - welke fiets is de beste keus?

Als het eenmalig is, zou ik toch in de kennissenkring kijken of ik een iets sportievere fiets kon lenen. Alles is geschikt voor een eenmalige sprint afstand. Kijk of je een tourfiets of mountainbike kunt lenen, daarmee sta je zeker niet voor schut. Ik zou zeker niet investeren in een racefiets, als je toch al weet daar niets meer mee te gaan doen.

6

Re: Eenmalig een triathlon - welke fiets is de beste keus?

Helaas ken ik echt niemand van wie ik iets zou kunnen lenen sad En om te oefenen heb je ook een fiets nodig.

Ik heb nu besloten een sportieve budget fiets te kopen, daar kan ik langer mee doen. Thx voor de reacties