76

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Dankjewel! Jullie hebben enorm geholpen!
Alle vrijwilligers stonden ook de hele dag in de zon, dus het was voor iedereen een zware dag.

En zwaar was het! Zwemmen en fietsen stelde niets voor vergeleken met het lopen.
Het is een hele mooie wedstrijd om te doen.
Als het 5 graden koeler was geweest had ik ruim onder de 6u kunnen finishen. Nu blijven steken op 6:02 of zo.
Het is altijd zo vervelend als je al 21km op je horloge hebt, en dan nog 700 loodzware meters naar de finish moet.

77

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Zal deze wedstrijd nog terugkomen volgend jaar? Zoveel negatieve media aandacht als er nu is kan Ironman makkelijk doen besluiten niet door te gaan lijkt mij.

78

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik hoop dat het volgend jaar weer lukt, want het zou jammer zijn als er geen Ironman meer in Nederland zou plaatsvinden.

Het was een mooie wedstrijd, maar er zullen aardig wat struikelblokken zijn om deze wedstrijd weer terug te krijgen.
Ironman moet het interessant genoeg vinden, daarvoor moeten ze wel die onzinafstanden 4184 en 5150 eruit gooien, dat voegt werkelijk helemaal niets toe. Maar ook de gemeente zal niet happig zijn na al het (in mijn ogen overdreven) nieuws van afgelopen weekend.

Het waren 4 mooie edities waar ik mij vermaakt heb als deelnemer en vrijwilliger.

79

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Macer schreef:

Niet meegedaan, maar mijn vrouw wel. Zelf was ik vrijwilliger eerst in de wisselzone en daarna bij de waterpost bij het theater.  En ze hebben het nieuws gehaald. Naar mijn mening wordt alles een beetje overdreven, maar goed.

Ja het was warm, maar we hebben vele liters water uitgedeeld. Het was best te doen en bijna alle deelnemers hebben zonder grote problemen de finish gehaald.

Maar ik denk dat er veel wedstrijden in warmere omstandigheden plaats vinden. Volgens mij was het in Roth ook behoorlijk warm vandaag.

Er is genoeg over gezegd en geschreven, sensatiezoekerij in de pers en alleen maar negatieve aandacht, ik erger me daar enorm aan. Dit vergroot de kansen op een 70.3 volgend jaar natuurlijk ook niet. In Roth was het zeker ook warm (niet zo warm als in Hoorn denk ik) en moest je je aanpassen, dat is toch niet zo ingewikkeld? Mooi Macer dat je weer stond te vrijwilligen en hopelijk kan dat volgend jaar weer.

80

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Zondag meegedaan aan de Ironman 70.3 in Hoorn. Het was warm. Maar met een goed aan de omstandigheden aangepast voeding- en drinkschema, en een bijgestelde intensiteit voor de warmte, was het prima te doen. Kwestie van je gezonde verstand gebruiken en je doelen bijstellen. Ondanks de warmte heb ik heerlijk gesport. Het was mij debuut op de halve. Ik heb wel al diverse fulldistances gedaan, dus helemaal onervaren ben ik ook niet. Blij met de eindtijd onder deze temperatuur: 5:06:59.

81

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Deze wedstrijd is direct wereldberoemd nu helaas niet in de positieve zin.

82

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Twee weken geleden deed ik mee aan Challenge Geraardsbergen en toen was het net zo warm. Alleen daar was de start ook nog eens pas om 11:00 dus toen de meesten aan het lopen waren was het ook op het hoogtepunt van de temperatuur.
De organisatie had opgeroepen om als je aan parcours woonde met een tuinslang te komen helpen (enkeling deed dat met fietsen maar met lopen werd er massaal gehoor aan gegeven). Dat hielp enorm, hoewel ik ook daar wat ambulances op het parcours heb gezien. Over die editie las ik achteraf niks en bij Hoorn lijkt het alsof het totaal onverantwoord was om te starten nu met al die negatieve publiciteit.

83

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Jammer inderdaad al die negatieve aandacht voor deze mooie wedstrijd, zelfs NOS vond het belangrijk genoeg om erover te berichten… Kennelijk komkommertijd.

84

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik heb achteraf de berichten gezien.
Dat 90 mensen behandeld zijn klinkt heftig, al valt dit op 2500 deelnemers en een hoop publiek nog wel mee.
Dit maakt het niet minder erg voor de mensen die zich echt niet lekker voelden.

Ik zag op de fiets 1 man die  onderweg gevallen was. Later tijdens het lopen zag ik hem weer. Hij heeft de triathlon uitgelopen met z’n arm in een mitella.

Het zou jammer zijn als dit evenement door dit soort berichten sneuvelt.
Hoe zou het gaan bij de Nijmeegse Vierdaagse dit jaar?

85

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ook dat de eerste dame die uit het water kwam niet in de wisselzone mocht word nu overal geschreven, zelfs in Canada en Australië is het groot nieuws :-)

86

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Nogges schreef:

Zondag meegedaan aan de Ironman 70.3 in Hoorn. Het was warm. Maar met een goed aan de omstandigheden aangepast voeding- en drinkschema, en een bijgestelde intensiteit voor de warmte, was het prima te doen. Kwestie van je gezonde verstand gebruiken en je doelen bijstellen. Ondanks de warmte heb ik heerlijk gesport. Het was mij debuut op de halve. Ik heb wel al diverse fulldistances gedaan, dus helemaal onervaren ben ik ook niet. Blij met de eindtijd onder deze temperatuur: 5:06:59.

Mooie prestatie! en welkom terug na 8 jaar smile

87

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Volgens mij lopen er heel veel atleten rond die dit erbij doen voor de 'fun' en zich niet genoeg hebben gerealiseerd hoe een specifieke aanpassing je moet doen als het "extreem" warm is. Tja. Neemt niet weg dat een organisatie zich het zwaar mag aanrekenen als ze hier zelf ook niet (goed) op anticiperen.

88

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

ronnyke schreef:

Ook dat de eerste dame die uit het water kwam niet in de wisselzone mocht word nu overal geschreven, zelfs in Canada en Australië is het groot nieuws :-)

Ik lees net dat verhaal van Suzanne Brummel, omg wat een geknoei daar.

89

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

davidr schreef:

Volgens mij lopen er heel veel atleten rond die dit erbij doen voor de 'fun' en zich niet genoeg hebben gerealiseerd hoe een specifieke aanpassing je moet doen als het "extreem" warm is. Tja.

Ja, dat dacht ik ook, en dat dus de Ironman daar een hoger risico in heeft dan andere wedstrijden, vanwege het hogere bucketlist-gehalte, zeg maar.

Manlief en ik zijn er trouwens al een paar keer op aangesproken gister en eergister, door niet-triatleten, of we er ook bij waren, bij die 'uit de hand gelopen triathlon', dat soort woorden. Best wel vervelend/jammer, die negatieve beeldvorming.

Louise

90

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

davidr schreef:
ronnyke schreef:

Ook dat de eerste dame die uit het water kwam niet in de wisselzone mocht word nu overal geschreven, zelfs in Canada en Australië is het groot nieuws :-)

Ik lees net dat verhaal van Suzanne Brummel, omg wat een geknoei daar.

Dit was niet de 70.3, maar de 5i50. Dat zal mede gekomen zijn door de verschillende afstanden na elkaar. Neemt niet weg dat dit wel heel amateuristisch is.

91

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

davidr schreef:

Mooie prestatie! en welkom terug na 8 jaar smile

Bedankt!

92

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Louise schreef:

Manlief en ik zijn er trouwens al een paar keer op aangesproken gister en eergister, door niet-triatleten, of we er ook bij waren, bij die 'uit de hand gelopen triathlon', dat soort woorden. Best wel vervelend/jammer, die negatieve beeldvorming.

Louise

Hier hetzelfde. Beetje jammer die slecht geïnformeerde meningen…

93

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Ik word er ook veel op aangesproken.
Opeens heeft weer elke nederlander een mening ergens over..

94

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Waarschijnlijk zal er dan ook geen FD komen in Hoorn vrees ik, daar was ik eigenlijk toch wel wat op gerekend.

95

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Hedcandy schreef:

Ik word er ook veel op aangesproken.
Opeens heeft weer elke nederlander een mening ergens over..

Heel herkenbaar, ik heb zondag de achtste gedaan in Voorst en kreeg meewarige blikken (en commentaar) op het werk. Terwijl ik sneller was dan enkele weken ervoor in Markelo. De slimmer presteren podcast had er ook een boeiende aflevering over.

96

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Wel gehoopt, maar eigenlijk niet verwacht. Er komt toch een 2024 editie van IRONMAN West-Friesland op 23 juni 2024.

IRONMAN ziet blijkbaar toch de potentie en de gemeente durft het toch aan na de hete afgelopen editie. Hopelijk nu vanaf de start georganiseerd door IRONMAN en een wat professioneler evenement en hopelijk finishen op de Rode Steen.

97

Re: Ironman 70.3 West-Friesland

Goed nieuws, deze week lieten ze al een teken van leven zien op sociale media. En ik zie dat het past met mijn werk schema dus normaal ga ik daar wel starten dan maar ga nog niet te vlug inschrijven wil ook nog zien of de Friesman eventueel nog kan tegen die tijd.