1

Onderwerp: parktriathlon Brasschaat

Zondag ochtend stond alles klaar om te vertrekken naar Brasschaat voor de parktriatlon .
Ooit had ik de kwart afstand een tiental jaar terug al gedaan.Zwem 1Km/ Fiets 45KM/loop 10KM

Het was een gezellig weerzien.
Trainingen: Geen wintertrainingen, alleen vanaf het voorjaar redelijk terug gefietst. Weinig gelopen, samen met zwemmen dat ook beperkt bleef. Wel veel Tai Chi en fascia/ movement Therapy. Samen met een aantal yoga oefeningen (@Louise dat werkt super!)
Fun was het belangrijkste en mezelf terugvinden.

Aanmelden aan het wedstrijdsecretariaat.
Naar wisselzone 2 alles klaarleggen.
Even gebabbeld met een aantal mede-deelnemers.
Wisselzone 1 aan de zwemplas was zoals voorheen aan de E10plas. Een dikke 4 km fietsen vanuit het park van Brasschaat.

Start werd een dik half uur uitgesteld wegens een tekort aan seingevers . Daarna konden we starten.

We moesten eerst een 100tal meter naar het start gebied zwemmen.
Dikke onvoldoende voor me, dacht genoeg tijd te hebben en plots was het startschot daar!
Maar wilde toch achteraan starten, om niet in het gewoel te zitten.

Zwemmen, ging redelijk goed.

Fietsen ging super lekker en hard. Goed kop gedaan met 2 , daarna met groepje 4 personen. Vonden elkaar goed in het rijden.
Parkoers was bochtig, stuurvaardigheid was nodig.
Tot een automobilist op de gescheiden rijstrook geen geduld meer had en plots dacht om te draaien.......
Op het fietsparkoers dan wel... Vol in de remmen, net voor zijn spatbord tot bijna stilstand. Oef, geluk gehad.

Lopen steady, onder het uur. Mooi gelopen en tevreden. Mooie setting in het park van Brasschaat.

14 M50 deelnemers . Daarvan 7e .

Wie had dit gedacht, ik zeker niet.  big_smile

2

Re: parktriathlon Brasschaat

Mooi gedaan Chris, dat moet vertrouwen geven! En gelukkig knalde je niet op die kerende automobilist, het zal je maar gebeuren...

3

Re: parktriathlon Brasschaat

Leuk om te lezen, en fijn dat het zo goed is gegaan!

chrisbakker schreef:

Samen met een aantal yoga oefeningen (@Louise dat werkt super!)

big_smile Ik doe ook nog altijd trouw yoga, ik heb er veel baat bij.

Louise