1

Onderwerp: Welke tempo's racen

Hi allemaal,

Ik weet dat er ergens op internet en volgens mij zelfs dit forum een overzichtje rondzwerft met op welke tempo's en in welke zones je verschillende afstanden zou moeten racen.
Volgende week zaterdag heb ik een sprint in Geldrop en ben een beetje zoekende qua tempo's met zwemmen en fietsen vooral.
Lopen kan ik wel op gevoel goed inschatten.
Het is overigens maar zeer de vraag hoezeer ik deze ga racen, aangezien mijn eerste Ironman net een maand geleden is en ik nog sukkel met een halve knieblessure (met lopen).
Mijn plan is voor nu om het zwemmen en fietsen te racen en het lopen aan te kijken hoe dat gaat, gaat het niet stap ik sowieso uit, maar racen zal waarschijnlijk ook nog te vroeg zijn.
Ik wil ook geen risico nemen, aangezien ik eigenlijk al had willen starten met voorbereiding op de marathon in Berlijn 25 september, maar dat laat mijn knie nog niet toe.
Dus maandag behandelplan opstellen met de fysio en tot die tijd voor cardiovasculair trainen met fietsen en zwemmen en additioneel krachttraining.

Maargoed de hamvraag is toch wel de percentages van treshold pace/zone voor de verschillende afstanden. Iemand enig idee waar die te vinden zijn? Ik heb me al rot gegoogled, maar kom vooral op trainingzones

2

Re: Welke tempo's racen

ik kan je de schema's niet geven. Maar als het om een sprint gaat zou ik op alle onderdelen direct de hoogste haalbare hartslag opzoeken. Of een paar slagen eronder.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Welke tempo's racen

yep, een sprint heet niet voor niets een sprint smile

Zo hard zwemmen als je 750m kan, zo hard fietsen als je een half uur kan en zo hard lopen als je 20 minuten kan. Moeilijker is het niet :-)

Maar het doet wel pijn uiteraard..

Onze (junioren) eredivisie dames mogen niet eens een horloge/hartslagmeter om tijdens die wedstrijden van hun coach.

4

Re: Welke tempo's racen

Dus toch wel. Ik dacht wellicht is het nog wel enigszins verstandig om te doseren voor het lopen, maar gewoon vol gas is het devies. Daar houd ik wel van:D

5

Re: Welke tempo's racen

Vanzella schreef:

yep, een sprint heet niet voor niets een sprint smile

Zo hard zwemmen als je 750m kan, zo hard fietsen als je een half uur kan en zo hard lopen als je 20 minuten kan. Moeilijker is het niet :-)
.

Als ik dat doe kom ik nog wel een stuk fietsen en lopen te kort smile