1

Onderwerp: Zwemmen trisuit met mouwen

Hi allemaal,

Ik heb een trisuit met mouwen gekocht aangezien in nog wel eens wil verbranden tijdens een race. Nu vroeg ik mij alleen af hoe mensen dat doen met zwemmen. En meer specifiek, zwemmen zonder wetsuit. Morgen in Ouderkerk is een wetsuit niet toegestaan en moet het dus in de trisuit. Deze zit echter te strak rond de schouders om soepel in te kunnen zwemmen.

Ik zie dat veel profs vaak de bovenkant niet aanhebben maar dat is dan wanneer een wetsuit wel is toegestaan.

Iemand tips?

Hoor graag.

Zico

2

Re: Zwemmen trisuit met mouwen

GTN heeft hier een video over gedaan en het komt er eigenlijk op neer dat zonder wetsuit of swimskin degene met mouwen zeer lastig wordt..

Wordt waarschijnlijk dus gewoon de oude trisuit zonder mouwen.

3

Re: Zwemmen trisuit met mouwen

Ik zie niet in wat het probleem is? Ik draag al jaren tri suits met mouwtjes en nog nooit problemen gehad tijdens het zwemmen, onder een wetsuit heb je ze toch ook aan dus hoe kunnen ze dan te strak zitten?

4

Re: Zwemmen trisuit met mouwen

Nee onder een wetsuit zou ik de bovenkant dus niet aandoen. Bij mijn bouw kan je in principe niet echt lekker zwemmen met de mouwtjes normaal aan.

Uiteindelijk heb ik met de mouwtjes opgestroopt gezwommen, dat ging prima. Wel lichte schaafplekken bij mijn oksels maar het viel op zich mee.

5 Laatst bewerkt door Louise (22-08-22 13:26:58)

Re: Zwemmen trisuit met mouwen

Je kan (bij een volgende keer) toch ook gewoon zonder bovenkant zwemmen? Er zwemmen er ook in een gewone zwembroek.
Dan nog lijkt me dat je volgende trisuit een betere pasvorm moet hebben.

Louise

6

Re: Zwemmen trisuit met mouwen

Als je hier toch problemen mee ondervindt, waarom dan starten met een trisuit met mouwtjes. Als het mij zou belemmeren, dan zou dat pak heel snel worden vervangen.
Of leveren de mouwen zoveel tijdswinst op met fietsen, dat het de ontberingen waard zijn?

7

Re: Zwemmen trisuit met mouwen

Op de fiets zit hij top. De keuze voor mouwtjes is omdat ik anders nogal snel verbrand, zeker op de langere afstanden.

Onderstaand trouwens de link naar het GTN filmpje, daar komen precies mijn punten aan het bod.

https://www.youtube.com/watch?v=FSlpufOK7-U

8

Re: Zwemmen trisuit met mouwen

Voor mij door anders verbranden geen ander trisuit dan met mouwtjes.
Totaal geen last van met zwemmen maar zit bij mij niet strak om de schouders.