1

Onderwerp: High tech triathlon Eindhoven

Iemand die hier ook meedoet? Ik sta ingeschreven voor de 1/8 ste serie 2. Even geen verwachtingen qua tijd, aangezien het mijn eerste triathlon in lange tijd is. Als ik 5 km kan hardlopen zonder dat daarna mijn blessure komt is voor mij al dikke winst smile.

Is het fietsparcours niet ontzettend bochtig of valt dat wel mee? Ik rij er ooit met de auto (werk ook op de HTC) en dan vind ik sommige bochten maar krap.

2

Re: High tech triathlon Eindhoven

Succes , en vooral plezier .

3

Re: High tech triathlon Eindhoven

Ik ben Richard, 55 jaar, en doe dit jaar voor het eerst mee aan Triathlons en doe mee aan de 1/4 bij de High Tech Campus in Eindhoven. Dit wordt mijn 3de triathlon na OD Zandvoort (extreme omstandigheden) en 1/4 in Wijchen.

In Wijchen had ik de volgende tijden
0:23:26 Zwemmen
0:03:44 TS1
1:13:23 Fietsen
0:02:32 TS2
1:00:55 Lopen
2:43:57 Eindtijd

Aangezien ik geen loper ben, ik heb letterlijk nooit hardgelopen, ben daar anderhalf jaar geleden mee begonnen, liggen daar mijn meeste verbeterkansen en heb ik de afgelopen maanden met name daarop gefocust met extra intervaltraining.

De bochten op de High Tech Campus fietsparcours lijken mij inderdaad ook erg krap, maar dat was in Wijchen niet anders. Daar bestond de 40km uit 6 ronden, met 3 omkeerpunten per ronde, waar je letterlijk zo goed als stil staat, dus 18 punten in totaal.

Hoe dan ook, ik doe ter voorbereiding, vanavond woensdag 24 augustus, meet aan de training sessie / course recognition bij de High Tech Campus, waarbij we onder andere het complete parcours zullen verkennen. Dus ik zal hier na vanavond meer over kunnen vertellen.

4

Re: High tech triathlon Eindhoven

Leuk dat je ook meedoet Richard! Ik ben benieuwd hoe de verkenning is, doe je dan al het hele zwem/fiets/ loopparcours? Ik zie op de kaart dat de wisselzone ook best lang is (de heft van de lengte van de zgn 'strip'), dat gaat ook niet helpen voor een snelle tijd.