1

Onderwerp: Challenge Almere 2022

Is er echt nog geen thread over dit evenement? Ik neem aan dat er wel wat forumleden starten op de hele danwel de halve afstand?

Bij deze dan, ik doe de hele. En ik heb me opgegeven voor het EK, als ik er dan toch ben. Het grappige (of eigenlijk trieste) is dat er in mijn AG (45-49, nog net) maar 12 man starten waarvan 3 Nederlanders. Het is meteen het NK, maar als ik het goed begrijp moet je aan het EK meedoen om ook aan het NK mee te doen. Finishen is dus winnen is dus podium NK! wink Best triest eigenlijk en dat zegt dan natuurlijk helemaal niets.

Op zich had ik niet echt ambities voor deze wedstrijd, maar de afgelopen paar weken heb ik best wat mooie trainingsuren kunnen maken en mijn basis was al prima, dus het zou me niet verbazen als ik onder normale omstandigheden mijn pr uit 2015 (10u15m31s) moet kunnen verbeteren. En als dat niet lukt dan is het een mooie training geweest voor Ironman Zuid-Afrika begin maart 2023.

Wie ga ik daar allemaal zien?

2

Re: Challenge Almere 2022

Mij niet maar veel plezier daar!

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Challenge Almere 2022

Ik ben op vakantie.
Jammer dat ik t ga missen, aan de andere kant, dit is mijn thuisfeestje en ik had niet mee kunnen doen. Het bevestigd nu alleen maar wat niet gaat, dus kan ik meer beter ver weg zitten.

Ik wens iedereen die erbij is een mooie wedstrijd toe, het is altijd een geweldig evenement vind ik.

4

Re: Challenge Almere 2022

Mja maar 3 man in zo een toch wel grote leeftijdscategorie (ziet er zelf ook nog in) is idd heel weinig. Al zie ik met de kostelijke tijden die er momenteel zijn en aan zitten te komen de populariteit van onze toch wel vrij kostelijke sport niet echt te groeien.

5

Re: Challenge Almere 2022

Drie in een leeftijdscategorie, joh, het lijkt wel de D50+ ofzoiets wink
Veel plezier en succes, Maarten, geniet op dat podium straks! 

Louise

6

Re: Challenge Almere 2022

Ik doe de halve. Mijn doel was om voor het eerst onder de 5 uur te gaan. Nu is echter het fietsparcours verlengd (98k voor de halve en 185 voor de hele). Dan wordt het voor mij denk ik net niet haalbaar. Alsnog heel veel zin in! Hopelijk is het weer een beetje gunstig.

Zico

7

Re: Challenge Almere 2022

Veel plezier Maarten. Ik volg de live-stream.

8

Re: Challenge Almere 2022

ronnyke schreef:

Mja maar 3 man in zo een toch wel grote leeftijdscategorie (ziet er zelf ook nog in) is idd heel weinig. Al zie ik met de kostelijke tijden die er momenteel zijn en aan zitten te komen de populariteit van onze toch wel vrij kostelijke sport niet echt te groeien.

Ik denk dat het gros zich gewoon heeft ingeschreven in de open serie en niet voor de EK/NK.

9

Re: Challenge Almere 2022

zico schreef:

Ik doe de halve. Mijn doel was om voor het eerst onder de 5 uur te gaan. Nu is echter het fietsparcours verlengd (98k voor de halve en 185 voor de hele). Dan wordt het voor mij denk ik net niet haalbaar. Alsnog heel veel zin in! Hopelijk is het weer een beetje gunstig.

Zico

Het is alweer wat ingekort inmiddels!
Maar nog steeds aan de lange kant.

10

Re: Challenge Almere 2022

Het zou voor mij mijn eerste halve worden. Voorbereidingen gingen goed totdat vorige week woensdag een (loslopende) hond besloot om vanuit een woonerf de straat over te steken. Met als gevolg een gesloten sleutelbeen.... Helaas.

Ik kom wel de sfeer proeven en mijn zwager aanmoedigen.

11 Laatst bewerkt door Macer (01-09-22 07:55:46)

Re: Challenge Almere 2022

Ik zou eerst de Hele doen, maar uiteindelijk toch besloten om deze om te zetten naar de Halve.. Dit jaar niet genoeg motivatie om te trainen naar een Hele afstand..

We staan met z'n vieren aan de start van de halve (ik, mijn vrouw, mijn dochter en haar vriend)

Ik zie ook niet zo de waarde in van zo'n NK of EK bij dit soort evenementen..

12

Re: Challenge Almere 2022

Veel plezier en succes allemaal!

Ik heb goede herinneringen aan vorig jaar en had stiekem best weer mee willen doen. Maar had besloten geen deftige afstanden te doen direct na 3 weken gezinsvakantie.

13

Re: Challenge Almere 2022

rubenjmeijer schreef:

Het zou voor mij mijn eerste halve worden. Voorbereidingen gingen goed totdat vorige week woensdag een (loslopende) hond besloot om vanuit een woonerf de straat over te steken. Met als gevolg een gesloten sleutelbeen.... Helaas.

Ik kom wel de sfeer proeven en mijn zwager aanmoedigen.

Pff, het zit je niet mee! Spoedig herstel gewenst en wellicht tot volgende week zaterdag!

14

Re: Challenge Almere 2022

Macer schreef:

Ik zou eerst de Hele doen, maar uiteindelijk toch besloten om deze om te zetten naar de Halve.. Dit jaar niet genoeg motivatie om te trainen naar een Hele afstand..

We staan met z'n vieren aan de start van de halve (ik, mijn vrouw, mijn dochter en haar vriend)

Ik zie ook niet zo de waarde in van zo'n NK of EK bij dit soort evenementen..

Dan zie ik je wel ergens onderweg. En de waarde van NK/EK, tsja, in mijn ogen wordt het iets te moeilijk gemaakt, laat iedereen met een licentie automatisch meedoen.

15

Re: Challenge Almere 2022

Maca944 schreef:
Macer schreef:

Ik zou eerst de Hele doen, maar uiteindelijk toch besloten om deze om te zetten naar de Halve.. Dit jaar niet genoeg motivatie om te trainen naar een Hele afstand..

We staan met z'n vieren aan de start van de halve (ik, mijn vrouw, mijn dochter en haar vriend)

Ik zie ook niet zo de waarde in van zo'n NK of EK bij dit soort evenementen..

Dan zie ik je wel ergens onderweg. En de waarde van NK/EK, tsja, in mijn ogen wordt het iets te moeilijk gemaakt, laat iedereen met een licentie automatisch meedoen.

Inderdaad, waarom zou niet iedereen gewoon mee laten doen aan het NK/EK afhankelijk van hun nationaliteit.

@rubenjmeijer Balen, sterkte met het herstel.

16

Re: Challenge Almere 2022

rubenjmeijer schreef:

Het zou voor mij mijn eerste halve worden. Voorbereidingen gingen goed totdat vorige week woensdag een (loslopende) hond besloot om vanuit een woonerf de straat over te steken. Met als gevolg een gesloten sleutelbeen.... Helaas.

Ik kom wel de sfeer proeven en mijn zwager aanmoedigen.

Ai balen zeg, sterkte gewenst met je herstel!

17

Re: Challenge Almere 2022

Zeker balen, rubenjmeijer, beterschap gewenst!

In  Klazienaveen in 2019 deed inderdaad iedereen met een licentie automatisch mee aan het NK op de halve. Inderdaad: waarom niet? Ik deed echt niet mee voor de prijzen, maar ik had er verder geen last van.

Louise

18 Laatst bewerkt door Jörgen (02-09-22 15:06:47)

Re: Challenge Almere 2022

Volgende week doe ik mee aan de halve afstand. Vorig jaar deed ik hier mijn eerste halve, toen dus zonder publiek. Ik ben benieuwd hoe de sfeer nu is.

19

Re: Challenge Almere 2022

Jörgen schreef:

Volgende week doe ik mee aan de halve afstand. Vorig jaar deed ik hier mijn eerste halve, toen dus zonder publiek. Ik ben benieuwd hoe de sfeer nu is.

Ik denk wel iets gezelliger wink Het leuke van Almere vind ik ook dat je 3 (of 6) rondjes loopt en dus een paar keer dezelfde mensen tegenkomt langs de kant.

Louise schreef:

In  Klazienaveen in 2019 deed inderdaad iedereen met een licentie automatisch mee aan het NK op de halve. Inderdaad: waarom niet? Ik deed echt niet mee voor de prijzen, maar ik had er verder geen last van.

Precies, zo moeilijk is het niet, en hoe meer mensen deelnemen aan een kampioenschap hoe meer waarde het heeft. Een top-5 klassering met 50 deelnemers zegt mij meer dan een top-2 met 3 deelnemers. Overigens denk ik wel dat ik zondag even ga kijken bij de podiumceremonies om dat eens mee te maken.

20

Re: Challenge Almere 2022

Maca944 schreef:

Precies, zo moeilijk is het niet, .

Het is toch ingewikkelder dan je denkt.

De open serie inschrijvingen gaan via de Challenge zelf.
De NK gaat via de NTB
De EK gaat via de ETU en dus ook via de NTB.

Nu zijn de kampioenschap en open serie dus echt gescheiden.
Als het NK door beide stromen gaat lopen, valt dat administratief (en ook kwa evt regelgeving die heel soms iets afwijkt, kijk maar hoe dat mis ging bij het NK tijdens een IronMan, dat kan dus gewoon niet!) niet te organiseren...

Daarnaast wordt je bij het EK geacht in landentenue te starten en dit hoeft bij NK en open serie weer niet.

21

Re: Challenge Almere 2022

Maca944 schreef:

Op zich had ik niet echt ambities voor deze wedstrijd, maar de afgelopen paar weken heb ik best wat mooie trainingsuren kunnen maken en mijn basis was al prima, dus het zou me niet verbazen als ik onder normale omstandigheden mijn pr uit 2015 (10u15m31s) moet kunnen verbeteren. En als dat niet lukt dan is het een mooie training geweest voor Ironman Zuid-Afrika begin maart 2023.

Sub 10, Maarten?

22

Re: Challenge Almere 2022

arnosmit schreef:
Maca944 schreef:

Op zich had ik niet echt ambities voor deze wedstrijd, maar de afgelopen paar weken heb ik best wat mooie trainingsuren kunnen maken en mijn basis was al prima, dus het zou me niet verbazen als ik onder normale omstandigheden mijn pr uit 2015 (10u15m31s) moet kunnen verbeteren. En als dat niet lukt dan is het een mooie training geweest voor Ironman Zuid-Afrika begin maart 2023.

Sub 10, Maarten?

Het is niet onmogelijk, maar uiteraard geen zekerheid. Als ik naar mijn voorbereiding kijk dan zou het voldoende moeten zijn, dan moeten de omstandigheden nog even meezitten, ik geen pech hebben en ik een topdag hebben en dan zie ik wel wink

23

Re: Challenge Almere 2022

De startlijsten staan on-line. Ik moet ze nog naar Excel converteren, maar in mijn AG 45-49 zijn voor het EK 12 deelnemers, waarvan 3 Nederlanders (en derhalve 3 deelnemers aan het NK). In de open series zie ik 52 deelnemers waarbij 30 mannen uit Nederland komen. Nu zal niet iedereen lid zijn van de NTB, maar de 10 keer zoveel Nederlanders in de open series als in de EK-serie vind ik nogal een verschil. Aan de andere kant, de moeite doen om je via de NTB in te schrijven (en de kosten van een nationale trisuit) zijn blijkbaar ook obstakels die je moet overwinnen.

24

Re: Challenge Almere 2022

Ik vermoed voornamelijk dat laatste. Dat zou voor mij al teveel gedoe zijn, zeker met de wetenschap dat ik toch altijd bij de laatste 20% eindig. Wat moet ik dan met een nationaal trisuit.

25

Re: Challenge Almere 2022

Ikzelf zou ook nooit met een trisuit van Belgie rond willen lopen,