51

Re: Challenge Almere 2022

Gefeliciteerd, beiden! Fantastische prestaties!

52

Re: Challenge Almere 2022

Gefeliciteerd Jörgen!

53

Re: Challenge Almere 2022

Mooi Jörgen dat je toch sneller was, gefeliciteerd!

Ik heb mijn verhaalt opgeschreven nu de herinneringen nog vers zijn:
http://www.amstelracing.nl/triathlon/ch … -distance/

54 Laatst bewerkt door Macer (12-09-22 08:42:42)

Re: Challenge Almere 2022

Je bent een held Maarten, die sub 10 heb je meer dan verdiend..
Mooie tijd Jörgen..

Zelf stonden we met 4 man aan de start (ik, vrouw, dochter en schoonzoon) van de halve afstand.
Helaas heeft mijn vrouw de finish niet gehaald door een lekke band.

Zelf gefinisht in 05:25..

Zwemmen ging zoals altijd, zorgen dat je stabiel de wisselzone haalt (39 minuten)..

Fietsen ging goed, mooi stabiel gefietst rond de 36,5 gemiddeld, weinig energie verbruikt. Ik vind de extra kilometers inmiddels wel een dingetje worden in Almere, zo moeilijk moet het toch niet zijn om in zo'n open gebied een rondje van 90km te maken?
Vooral omdat de weg, waarvoor ik dacht dat we om moest rijden, alsnog afgesloten was.

Het lopen blijft een dingetje.. Eerste ronde ging goed, maar daarna stortte ik toch deels weer in. Vervolgens van waterpost naar waterpost geleefd. Moet toch leren meer voeding mee te nemen tijdens het lopen.

Mijn schoonzoon was (eindelijk) net voor mij geëindigd (05:20), maar daar zit nog zoveel meer in. Mijn dochter haalde de finish na 06:37, bijna een uur sneller dan vorig jaar in Mallorca (trots :-))

Wel erg slordig dat er geen startnummers aanwezig waren voor zo'n grote wedstrijd.. Zelfs de kleinste wedstrijden hebben een startnummer, dat hadden ze toch wel moeten en kunnen regelen vorige week?? Dan maar zonder naam erop.

Nu op naar het toetje van dit jaar, Challenge Mallorca volgende maand.

55

Re: Challenge Almere 2022

Maca944 schreef:

Mooi Jörgen dat je toch sneller was, gefeliciteerd!

Ik heb mijn verhaalt opgeschreven nu de herinneringen nog vers zijn:
http://www.amstelracing.nl/triathlon/ch … -distance/

Geweldige prestatie allebei! Wat een tijden!

56

Re: Challenge Almere 2022

Macer schreef:

Je bent een held Maarten, die sub 10 heb je meer dan verdiend..
Mooie tijd Jörgen..

Zelf stonden we met 4 man aan de start (ik, vrouw, dochter en schoonzoon) van de halve afstand.
Helaas heeft mijn vrouw de finish niet gehaald door een lekke band.

Zelf gefinisht in 05:25..

Zwemmen ging zoals altijd, zorgen dat je stabiel de wisselzone haalt (39 minuten)..

Fietsen ging goed, mooi stabiel gefietst rond de 36,5 gemiddeld, weinig energie verbruikt. Ik vind de extra kilometers inmiddels wel een dingetje worden in Almere, zo moeilijk moet het toch niet zijn om in zo'n open gebied een rondje van 90km te maken?
Vooral omdat de weg, waarvoor ik dacht dat we om moest rijden, alsnog afgesloten was.

Het lopen blijft een dingetje.. Eerste ronde ging goed, maar daarna stortte ik toch deels weer in. Vervolgens van waterpost naar waterpost geleefd. Moet toch leren meer voeding mee te nemen tijdens het lopen.

Mijn schoonzoon was (eindelijk) net voor mij geëindigd (05:20), maar daar zit nog zoveel meer in. Mijn dochter haalde de finish na 06:37, bijna een uur sneller dan vorig jaar in Mallorca (trots :-))

Wel erg slordig dat er geen startnummers aanwezig waren voor zo'n grote wedstrijd.. Zelfs de kleinste wedstrijden hebben een startnummer, dat hadden ze toch wel moeten en kunnen regelen vorige week?? Dan maar zonder naam erop.

Nu op naar het toetje van dit jaar, Challenge Mallorca volgende maand.

Dat moet geweldig zijn, met familie zo samen kunnen deelnemen !

57 Laatst bewerkt door Lennart73 (12-09-22 09:06:07)

Re: Challenge Almere 2022

Maca en Jorgen gefeliciteerd! Mooie prestaties. Maca, je lopen zag er nog goed uit toen je mij passeerde.

Zelf ben ik gestart met het idee om een normale hele triathlon te doen. Zwemmen gingen bovenverwachting goed, aan hetzlfde tempo als in Maastricht. Laatste weken minder gezwommen en tempo in de trainingen was achteruit gegaan.

Het starten in de regen bij het fietsen was even wennen met remmen in bochten enzo. In het begin mijn bidon met voeding weer verloren in Almere Haven. Gelukkig hoorde ik hem vallen en ben hem gaan ophalen. Het eerste rondje geprobeerd in te houden wat door de vele fietsers ook vrij goed ging. Sommige momenten was het lastig om niet te stayeren. In het 2e rondje goed door kunnen gaan en ben ik alleen maar aan het inhalen geweest.

In T2 mijn tubes ingeruild voor de compressiekousen, wat uiteraard veel (ingecalculeerde) tijd kostte. Alleen het vervelendste daarbij was dat ik vergat mijn chip terug aan te doen.

Bij km 5 tijden het lopen kwam ik daarachter, na ronde 1 nog zonder resultaat gezocht. Het lopen zelf ging vrij goed. Tot halfweg kon ik het 4 uurs tempo vasthouden. Daarna kreeg ik last van mijn maag en vermoeidheid. Mij niet te druk gemaakt en rustig uitgehobbeld naar een eindtijd van 11:15. Ik ben wel blij met het resultaat. Nu heb ik een hele kunnen volbrengen op een normale manier.

58

Re: Challenge Almere 2022

Maca944 schreef:

Ik heb mijn verhaalt opgeschreven nu de herinneringen nog vers zijn:
http://www.amstelracing.nl/triathlon/ch … -distance/

Dank je voor het verhaal van die dag. Wat me bij zal blijven van je verslag is dat ik, net als jij omschrijft, tijdens lange tochten niet meer probeer na te denken hoe ver of hoe lang iets duurt. Ik probeer een beetje in het nu te hangen. Het blijft moeilijk maar het lukt me steeds meer.

En uiteraard heb je een prestatie neergezet waarmee ik in de kroeg kan opscheppen dat ik iemand ken die een sub 10 heeft gedaan. :-)

Je moet sneller dan de klos zijn.

59

Re: Challenge Almere 2022

Maca944 schreef:

Mooi Jörgen dat je toch sneller was, gefeliciteerd!

Ik heb mijn verhaalt opgeschreven nu de herinneringen nog vers zijn:
http://www.amstelracing.nl/triathlon/ch … -distance/

Mooi verslag Maarten en natuurlijk gefeliciteerd met de top prestatie!

60

Re: Challenge Almere 2022

Gefeliciteerd allemaal met de mooie prestaties!

61

Re: Challenge Almere 2022

Macer schreef:

Je bent een held Maarten, die sub 10 heb je meer dan verdiend..
Mooie tijd Jörgen..

Zelf stonden we met 4 man aan de start (ik, vrouw, dochter en schoonzoon) van de halve afstand.
Helaas heeft mijn vrouw de finish niet gehaald door een lekke band.

Zelf gefinisht in 05:25..

Zwemmen ging zoals altijd, zorgen dat je stabiel de wisselzone haalt (39 minuten)..

Fietsen ging goed, mooi stabiel gefietst rond de 36,5 gemiddeld, weinig energie verbruikt. Ik vind de extra kilometers inmiddels wel een dingetje worden in Almere, zo moeilijk moet het toch niet zijn om in zo'n open gebied een rondje van 90km te maken?
Vooral omdat de weg, waarvoor ik dacht dat we om moest rijden, alsnog afgesloten was.

Het lopen blijft een dingetje.. Eerste ronde ging goed, maar daarna stortte ik toch deels weer in. Vervolgens van waterpost naar waterpost geleefd. Moet toch leren meer voeding mee te nemen tijdens het lopen.

Mijn schoonzoon was (eindelijk) net voor mij geëindigd (05:20), maar daar zit nog zoveel meer in. Mijn dochter haalde de finish na 06:37, bijna een uur sneller dan vorig jaar in Mallorca (trots :-))

Wel erg slordig dat er geen startnummers aanwezig waren voor zo'n grote wedstrijd.. Zelfs de kleinste wedstrijden hebben een startnummer, dat hadden ze toch wel moeten en kunnen regelen vorige week?? Dan maar zonder naam erop.

Nu op naar het toetje van dit jaar, Challenge Mallorca volgende maand.

Gaaf om met zo'n groep aan de start te staan, geeft toch een extra dimensie aan de wedstrijd! Welke voeding gebruik je bij het lopen? Ik heb 7 gels van Maurten weg weten te werken, meer zou me echt niet gelukt zijn, maar daarmee kwam ik de marathon wel door.

En veel plezier op Mallorca, mooi vooruitzicht!

62

Re: Challenge Almere 2022

Lennart73 schreef:

Maca en Jorgen gefeliciteerd! Mooie prestaties. Maca, je lopen zag er nog goed uit toen je mij passeerde.

Zelf ben ik gestart met het idee om een normale hele triathlon te doen. Zwemmen gingen bovenverwachting goed, aan hetzlfde tempo als in Maastricht. Laatste weken minder gezwommen en tempo in de trainingen was achteruit gegaan.

Het starten in de regen bij het fietsen was even wennen met remmen in bochten enzo. In het begin mijn bidon met voeding weer verloren in Almere Haven. Gelukkig hoorde ik hem vallen en ben hem gaan ophalen. Het eerste rondje geprobeerd in te houden wat door de vele fietsers ook vrij goed ging. Sommige momenten was het lastig om niet te stayeren. In het 2e rondje goed door kunnen gaan en ben ik alleen maar aan het inhalen geweest.

In T2 mijn tubes ingeruild voor de compressiekousen, wat uiteraard veel (ingecalculeerde) tijd kostte. Alleen het vervelendste daarbij was dat ik vergat mijn chip terug aan te doen.

Bij km 5 tijden het lopen kwam ik daarachter, na ronde 1 nog zonder resultaat gezocht. Het lopen zelf ging vrij goed. Tot halfweg kon ik het 4 uurs tempo vasthouden. Daarna kreeg ik last van mijn maag en vermoeidheid. Mij niet te druk gemaakt en rustig uitgehobbeld naar een eindtijd van 11:15. Ik ben wel blij met het resultaat. Nu heb ik een hele kunnen volbrengen op een normale manier.


Mooi Lennart! Zo te horen heb je hier een beter gevoel aan over gehouden dan aan je finish in Maastricht. En knap om zo dicht op elkaar twee hele triathlons te doen. Het verlies van je chip heeft verder geen problemen opgeleverd voor je klassering? De bidon met voeding die je verloor zat achter je zadel neem ik aan? Ik heb daar zo'n speciale bidonhouder van Gorilla met extra grip voor gekocht en nooit last meer gehad van verloren bidons.


mcguyver schreef:

Dank je voor het verhaal van die dag. Wat me bij zal blijven van je verslag is dat ik, net als jij omschrijft, tijdens lange tochten niet meer probeer na te denken hoe ver of hoe lang iets duurt. Ik probeer een beetje in het nu te hangen. Het blijft moeilijk maar het lukt me steeds meer.

En uiteraard heb je een prestatie neergezet waarmee ik in de kroeg kan opscheppen dat ik iemand ken die een sub 10 heeft gedaan. :-)

Haha, dat zal je vast veel gratis bier opleveren lol

63

Re: Challenge Almere 2022

Leuk verslag weer Maarten!

Ik heb in de afgelopen jaren met veel plezier je verslagen gelezen, mooi om te zien dat er na 10 jaren FD triathlons nu die sub10 er is. Moet een geweldig gevoel zijn, zeker omdat de puzzelstukjes nu allemaal wel op de goede plek vielen.

Ook gaaf om zo alle jaren sportcarriere gedocumenteerd te hebben.

64

Re: Challenge Almere 2022

Mooi verhaal inderdaad,  Maarten. En als ik even een stokpaardje mag berijden: je extra ervaring en je mate van getraindheid (en misschien ook omstandigheden, materiaal e.d.) compenseren die zeven jaar veroudering ruimschoots. Op dat punt zou je verhaal zó als illustratie in m'n boek passen wink

Louise

65

Re: Challenge Almere 2022

Maca944 schreef:

Gaaf om met zo'n groep aan de start te staan, geeft toch een extra dimensie aan de wedstrijd! Welke voeding gebruik je bij het lopen? Ik heb 7 gels van Maurten weg weten te werken, meer zou me echt niet gelukt zijn, maar daarmee kwam ik de marathon wel door.

En veel plezier op Mallorca, mooi vooruitzicht!

Zeker leuk, al geeft het ook wel wat stress omdat die 2 jonkies niet zo gedisciplineerd zijn met trainen en we dus constant achter hun broek aan moeten blijven zitten. Ik had bij mijn dochter dan ook mijn twijfels voor zaterdag, maar op een of andere manier haalt ze het dan toch weer ergens vandaan.. wink

Voeding blijft een probleem, maar dat is ook volledig mijn eigen schuld.. Ik fiets rustig 100 kilometer op 1 bidon water zonder verder ook maar iets. Dat gaan normaal heel goed, maar tijdens een triathlon ga ik steeds op mijn bek. Maar ja, nogal eigenwijs.

Ik gebruik nu Never Second Cola gels en die werken op zich goed, maar ik moet leren ze meer te nemen. Nu had ik er 1 in de laatste 10 kilometer van het fietsen en 1 na 17 kilometer lopen. Daar had er minimaal nog 1 tussen gemoeten, want de laatste 4 kilometer ging wel weer beter met lopen. Eens kijken of ik het in Mallorca beter kan doen, elke ronde van 5km een gel naar binnen proppen.

Maurten gaat het niet worden, daar heb ik na Hamburg nog steeds nachtmerries van.. Die rare substantie die ik niet had verwacht gaat nooit meer uit mijn hoofd

66

Re: Challenge Almere 2022

davidr schreef:

Leuk verslag weer Maarten!

Ik heb in de afgelopen jaren met veel plezier je verslagen gelezen, mooi om te zien dat er na 10 jaren FD triathlons nu die sub10 er is. Moet een geweldig gevoel zijn, zeker omdat de puzzelstukjes nu allemaal wel op de goede plek vielen.

Ook gaaf om zo alle jaren sportcarriere gedocumenteerd te hebben.

Leuk om te horen David! En ik schrijf ook voor mezelf inderdaad, je vergeet toch de kleine details en hoe je je voelde tijdens wedstrijden.

Louise schreef:

Mooi verhaal inderdaad,  Maarten. En als ik even een stokpaardje mag berijden: je extra ervaring en je mate van getraindheid (en misschien ook omstandigheden, materiaal e.d.) compenseren die zeven jaar veroudering ruimschoots. Op dat punt zou je verhaal zó als illustratie in m'n boek passen wink

Louise

Dat is toch ook wel het mooie van de langere afstanden, dat ervaring en getraindheid (tot op zekere hoogte) belangrijker is dan veroudering. Bij de Gelreman maakte een jonge clubgenoot van me zijn debuut op de hele. Hij is in principe in alle opzichten (en zeker als zwemmer!) sneller dan ik, maar zakte bij de marathon toch licht door het ijs. Bij zijn volgende hele neemt hij die ervaring weer mee natuurlijk, maar bij een hele komt zoveel meer kijken dan alleen snelheid en talent.

Je laat het weten als je boek te koop is en hoe en waar we dat het beste kunnen bestellen neem ik aan Louise?

67

Re: Challenge Almere 2022

Gefeliciteerd allemaal!
Sub 10! Dat was volgens mij al heel lang iets wat je voor ogen had, super dat het gelukt is.

68

Re: Challenge Almere 2022

Gefeliciteerd allemaal met het finishen. Mooie verhalen weer.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

69

Re: Challenge Almere 2022

Proficiat allemaal! Weer leuke raceverslagen gelezen:)

Vraatzuchtige Veelvraat

70 Laatst bewerkt door Lennart73 (12-09-22 21:53:44)

Re: Challenge Almere 2022

Maca944 schreef:

Mooi Lennart! Zo te horen heb je hier een beter gevoel aan over gehouden dan aan je finish in Maastricht. En knap om zo dicht op elkaar twee hele triathlons te doen. Het verlies van je chip heeft verder geen problemen opgeleverd voor je klassering? De bidon met voeding die je verloor zat achter je zadel neem ik aan? Ik heb daar zo'n speciale bidonhouder van Gorilla met extra grip voor gekocht en nooit last meer gehad van verloren bidons.

Voor mijn gevoel heb ik nu pas mijn doel 1e hele triathlon behaald. Wel heb ik geluk gehad dat ik snel herstelde van Maastricht. Maastricht is onbewust een goede training geweest voor Almere.

In de officiele uitslag sta ik nog niet. In de onofficiele wel met een DNF. Na de finish zeiden ze en waren er mee bezig om mij handmatig toe te voegen. Vandaag heb ik nog een mailtje er achteraan gestuurd. Een ramp is het niet want ik heb zelf de herinnering en gegevens. En het staat op strava, dus het is echt gebeurd ;-).

Bedankt voor de tip van die bidonhouder.

71

Re: Challenge Almere 2022

Mooie verhalen inderdaad, leuk om terug te lezen hoe iedereen het ervaren heeft.

72

Re: Challenge Almere 2022

Mooie verhalen inderdaad. En alle deelnemers gefeliciteerd met jullie overwinningen.

73

Re: Challenge Almere 2022

@Lennart73, even nieuwsgierig: hoezo ruil je die tubes eigenlijk om voor compressiekousen?

En even terzijde over schrijven:

Maca944 schreef:

En ik schrijf ook voor mezelf inderdaad, je vergeet toch de kleine details en hoe je je voelde tijdens wedstrijden.

Herkenbaar: een blog is een soort extern geheugen.

Maca944 schreef:

Je laat het weten als je boek te koop is en hoe en waar we dat het beste kunnen bestellen neem ik aan Louise?

Zeker weten! Als het goed is, verschijnt het in maart.

Louise

74

Re: Challenge Almere 2022

Louise schreef:

@Lennart73, even nieuwsgierig: hoezo ruil je die tubes eigenlijk om voor compressiekousen?

Vanwege mijn recente trombosebeen, bij het lopen heb ik het meeste last van mijn aderen. De compressiekousen(Herzog) geven meer compressie en steun. De tubes zijn van compressport die hebben minder compressie. Tijdens het fietsen is dat voldoende. Origineel plan was om een enkelsokje bij de tubes te doen. Over een tijdje hoop ik weer zonder de Herzogs lange wedstrijden te kunnen doen.

75

Re: Challenge Almere 2022

Dank voor je uitleg, Lennart. En zou compressiekousen bij het bij fietsen te veel zijn dan, krijg je daar last van?