1

Onderwerp: Simon

Hallo, mijn naam is Simon en ik ga in 2023 een halve triathlon lopen. Mooi forum met veel interessante info. Hebben jullie suggesties voor leuke halve triathlons in Nederland of omstreken vanaf juni 2023? Ik ben benieuwd!

Hartelijke groet

2 Laatst bewerkt door Jörgen (15-09-22 19:33:21)

Re: Simon

Welkom Simon!

Er zijn meerdere mooie triathlons in Nederland en België. Het is ook maar net waar je voorkeur naar uitgaat qua parcours en organisatie. Almere is een bijvoorbeeld bekende wedstrijd met een snel parcours en goede organisatie, maar er zijn meer mooie wedstrijden (Hoorn in juni, Maastricht in augustus, etc). Je zou ook bij onze zuiderburen kunnen kijken, bijvoorbeeld Geraardsbergen (juni).

3

Re: Simon

Simon welkom! Heb je een duursportverleden of begin je vanaf nul? En kan je al een beetje zwemmen?

Zoals Jörgen zegt zijn er genoeg keuzes afhankelijk van je voorkeuren en je budget. Betekent vanaf juni zo snel mogelijk in juni of is september ook goed? En eind mei (bijvoorbeeld de halve van Nieuwkoop wat een leuke eerste halve triathlon is, soms valt die eind mei, soms begin juni)?

4

Re: Simon

Geraardsbergen is in Juni, maar er zijn in Belgie ook verschillende mooie halve,

5

Re: Simon

ronnyke schreef:

Geraardsbergen is in Juni, maar er zijn in Belgie ook verschillende mooie halve,

Ah, scherp gezien. Wel in de aanbieding tot 2 oktober. wink

6

Re: Simon

Welkom!

Kwa halves, Klazienaveen is ook leuk, of Leiderdorp.
Half mei is er nog de Brouwersdam 90, dat is wellicht een leuke warming up? (1-80-10)

7

Re: Simon

Welkom Simon!

Klein dingetje:

Hedcandy schreef:

Kwa halves, Klazienaveen is ook leuk, of Leiderdorp.

Leiderdorp doet de laatste jaren geen halve meer, daar is de 1/3e voor in de plaats gekomen.
Net over de grens is Bocholt in Duitsland ook een populaire, in juni. Terheijden is ook in juni, heeft iets afwijkende afstanden. Keuze zat!

Louise