1

Onderwerp: Warmer wetsuit

Ik heb afgelopen 2 jaar aan verschillende Ironman 70.3 deelgenomen en ik ga volgend jaar een hele doen en daarvoor ben ik aan het kijken naar een betaalbare wetsuit. Nu heb ik er eentje gevonden met een aanbevolen watertemperatuur van 10 tot 18 graden. Maar de gemiddelde watertemperatuur tijdens de wedstrijd zal rond de 21 en 22 graden zijn. Hebben mensen een idee of dit echt te warm zal zijn of dat dit wel mee zal vallen. Ik heb het liever te warm dan te koud met zwemmen maar wil natuurlijk niet dat de warmt mijn prestatie verminderd. Als iemand een mening of er een idee over heeft hoor ik het graag.

2

Re: Warmer wetsuit

Er wordt eerder gekeken naar jouw lighouding in het water en waar je dan wat extra drijfvermogen (dus iets dikkere delen) wil hebben dan naar algehele temperatuur adviezen.
Dit is nl ook zeer subjectief.
Het beste ga je eens naar een testdag (die komen in het voorjaar weer) en dan voel je de verschillen. Ook hoe t bij je schouders zit (afh van jouw bouw) maakt enorm uit.

3

Re: Warmer wetsuit

Warmte is subjectief, wat voor mij warm aanvoelt of koud is voor een andere helemaal anders. Zoals Hedcandy al aangaf testdagen geven een beter beeld of sommige winkels hebben een zwembad (endless pool) om onmiddellijk uit te proberen

Vraatzuchtige Veelvraat

4

Re: Warmer wetsuit

Met de grillen in het klimaat is het aangeven van een watertemperatuur bij een triathlon voor volgend jaar ook een totale slag in de lucht. Voor hetzelfde geld is het net na een hittegolf, dan mag je niet eens een wetsuit aan. Daar is echt geen peil op te trekken.
Als je het gauw warm hebt, is een shorty ook een optie. En verder moet een wetsuit gewoon goed zitten, ook om je warm te houden. Dus ja: passen.

Louise