1

Onderwerp: Wie heeft een Cervelo P-series?

Beste triatleten,

Ik wil een Cervelo P-Series kopen. Maar wil zeker zijn van de maat voor ik bestel. Ik kan geen enkele winkel vinden die een P-series op voorraad heeft.

Momenteel rijd ik een P3 maat 56, prima maat. Daarvoor reed ik een P2 maat 54, ook prima maat.
Ik wil voor de P-series graag weten welke beste past.

Zijn er triatleten met een P-series maat 56 of maat 54 in de buurt van Rotterdam bij wie ik even zou mogen 'passen'?

Alvast heel erg veel dank!

Oh, en er staat een hele mooie P3 met EDCO six4 wielset te koop ;-)

2

Re: Wie heeft een Cervelo P-series?

Ik heb er één, maar ik woon niet echt in de buurt van Rotterdam.

Kun je niet beter de stack & reach vergelijken van je huidige fiets en die van een P-serie? Dan kun je nagaan of het verschil te corrigeren is met spacers, verstellen van pads, etc.

3

Re: Wie heeft een Cervelo P-series?

Tnx voor de tip Jörgen.
Maar omdat ik net een beetje tussen de 54 en 56 in zit verschilt het per fiets wat t beste staat ( <— ik ben erg esthetisch ingesteld…. Een te hoog zadel vind ik niet mooi, een te laag zadel door te groot frame vind ik lelijk).

Bij een tweede hands fiets is t minder erg. Maar voor ik een dikke  smak geld neerleg wil ik wel zeker zijn dat ik 100% blij ben

4

Re: Wie heeft een Cervelo P-series?

Tnx voor de tip Jörgen.
Maar omdat ik net een beetje tussen de 54 en 56 in zit verschilt het per fiets wat t beste staat ( <— ik ben erg esthetisch ingesteld…. Een te hoog zadel vind ik niet mooi, een te laag zadel door te groot frame vind ik lelijk).

Bij een tweede hands fiets is t minder erg. Maar voor ik een dikke  smak geld neerleg wil ik wel zeker zijn dat ik 100% blij ben

5

Re: Wie heeft een Cervelo P-series?

Toch maar een afspraak maken bij Tripro in Hilversum. Als ik alle recensies mag geloven is dat het geld en tijd wel waard.

6

Re: Wie heeft een Cervelo P-series?

wilagro schreef:

Toch maar een afspraak maken bij Tripro in Hilversum. Als ik alle recensies mag geloven is dat het geld en tijd wel waard.

Zeker! Hij heeft me een paar jaar geleden geholpen en dat was zeker m'n geld waard!

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

7

Re: Wie heeft een Cervelo P-series?

DanielB schreef:

Beste triatleten,

Ik wil een Cervelo P-Series kopen. Maar wil zeker zijn van de maat voor ik bestel. Ik kan geen enkele winkel vinden die een P-series op voorraad heeft.

Momenteel rijd ik een P3 maat 56, prima maat. Daarvoor reed ik een P2 maat 54, ook prima maat.
Ik wil voor de P-series graag weten welke beste past.

Zijn er triatleten met een P-series maat 56 of maat 54 in de buurt van Rotterdam bij wie ik even zou mogen 'passen'?

Alvast heel erg veel dank!

Oh, en er staat een hele mooie P3 met EDCO six4 wielset te koop ;-)

Beide frames zijn qua frame stack en reach gelijk. Dus stel je zou hetzelfde aan stuur en zadel monteren dan neem je de maat die je in jouw P3 hebt.
Echter, de P-series wordt met verschillende sturen geleverd en die hebben een ander fit bereik. Is je fit nog hetzelfde? Wil je bijvoorbeeld experimenteren met meer aerobar kanteling dan heb je ook meer reach/lengte naar de armpads nodig.

Maar het frame is qua frame stack en reach onveranderd ten opzichte van jouw P3.

Grt

Jeroen

TRIPRO.nl