51

Re: Planning 2023

LindaRotterdam schreef:

Weet iemand nog een leuke halve marathon in het voorjaar?

De Stevensloop in Nijmegen ?
Die is in maart .

52

Re: Planning 2023

@Jeanette schreef:
LindaRotterdam schreef:

Weet iemand nog een leuke halve marathon in het voorjaar?

De Stevensloop in Nijmegen ?
Die is in maart .

Jaa, die is echt fantastisch, al ben ik wel bevooroordeeld als Nijmegenaar! Maar wel leuk afwisselend parcours met wat leuke klimmetjes ertussen. Kan er wel goed spoken qua weer overigens!

Om hier op aan te sluiten, weet iemand een beetje betaalbare halve triathlon in Nederland, zeg in juni/juli? Ik overweeg nog Maastricht te doen, maar die is enerzijds wel heel kort op de marathon van Berlijn eind september en anderzijds best wel aan de prijs.
Vind het lastig in te schatten hoe ik daarvan herstel zo kort voor de marathon waar ik toch wel ook door zal willen trainen. Wil de halve wel liefst racen.

53

Re: Planning 2023

YouriL schreef:
@Jeanette schreef:
LindaRotterdam schreef:

Weet iemand nog een leuke halve marathon in het voorjaar?

De Stevensloop in Nijmegen ?
Die is in maart .

Jaa, die is echt fantastisch, al ben ik wel bevooroordeeld als Nijmegenaar! Maar wel leuk afwisselend parcours met wat leuke klimmetjes ertussen. Kan er wel goed spoken qua weer overigens!

Om hier op aan te sluiten, weet iemand een beetje betaalbare halve triathlon in Nederland, zeg in juni/juli? Ik overweeg nog Maastricht te doen, maar die is enerzijds wel heel kort op de marathon van Berlijn eind september en anderzijds best wel aan de prijs.
Vind het lastig in te schatten hoe ik daarvan herstel zo kort voor de marathon waar ik toch wel ook door zal willen trainen. Wil de halve wel liefst racen.

Nieuwkoop is goedkoop en leuk, 043 (eijsden) is betaalbaar met deels offroad lopen en ook wel een leuke wedstrijd, beiden zijn meestal begin juni.

54

Re: Planning 2023

YouriL schreef:
@Jeanette schreef:
LindaRotterdam schreef:

Weet iemand nog een leuke halve marathon in het voorjaar?

De Stevensloop in Nijmegen ?
Die is in maart .

Jaa, die is echt fantastisch, al ben ik wel bevooroordeeld als Nijmegenaar! Maar wel leuk afwisselend parcours met wat leuke klimmetjes ertussen. Kan er wel goed spoken qua weer overigens!

Om hier op aan te sluiten, weet iemand een beetje betaalbare halve triathlon in Nederland, zeg in juni/juli? Ik overweeg nog Maastricht te doen, maar die is enerzijds wel heel kort op de marathon van Berlijn eind september en anderzijds best wel aan de prijs.
Vind het lastig in te schatten hoe ik daarvan herstel zo kort voor de marathon waar ik toch wel ook door zal willen trainen. Wil de halve wel liefst racen.


In Terheijden is een 1/2 in juni. Vroeger ook Didam 1ste weekend van juli, maar die ging vorig jaar niet door volgens mij

55 Laatst bewerkt door qmark (30-12-22 16:20:44)

Re: Planning 2023

Net als vorig jaar, ik heb maar 1 tri-doel voor 2023: de kwart van Delft, https://triathlondelft.nl/
In 2022 mijn eerste trathlon deelname (ik ben normaal alleen loper); maar ik vond het leuk en ga dus komend jaar weer meedoen!

Belangrijkste verbeterpunten:
1. moet ik leren zwemmen, de borstcrawl; zodat ik sneller ben dan met mijn huidige (lagere) schoolslag?
2. Een snellere fiets, in plaats van een MTB?

Nog een half jaar om te beslissen!

Mark

56

Re: Planning 2023

Voor mij word het volgend jaar een heel karig lijstje .

In april de Tijdrit Almere 42 km , 18 juni Indeland triathlon ( halve ) en dan 20 augustus de
hele in Kopenhagen .

57

Re: Planning 2023

@Jeanette schreef:

In april de Tijdrit Almere 42 km

Zien we elkaar daar - ik ga de 28 doen dit keer.
Ik ben ondertussen ook al ingeschreven voor Ter Aar, de 1/8e op 21 mei.

qmark schreef:

Nog een half jaar om te beslissen!

Dat zou ik toch eerder beslissen, en/of voor de langere termijn. Een half jaar is niet eens zo lang om te leren borstcrawlen en te wennen aan een nieuwe fiets.

Ik sla Delft over dit jaar, maar mogelijk kom ik wel supporteren. Ik vond 'm leuk genoeg om opnieuw te doen, maar mijn triathlons staan in het voorjaar in dienst van m'n tijdritplannen en het was een te technisch fietsparcours om nuttig te zijn daarvoor.

Louise

58

Re: Planning 2023

Louise schreef:
@Jeanette schreef:

In april de Tijdrit Almere 42 km

Zien we elkaar daar - ik ga de 28 doen dit keer.

Leuk Louise , kunnen we mooi ook effe kletsen .

59

Re: Planning 2023

Yep. Al kan dat misschien eerder - er komt in maart ook nog een boekpresentatie aan. Want qua mooie plannen voor 2023: op 17 maart verschijnt Optimaal blijven sporten big_smile

Louise

60 Laatst bewerkt door @Jeanette (09-01-23 07:26:11)

Re: Planning 2023

Louise schreef:

Yep. Al kan dat misschien eerder - er komt in maart ook nog een boekpresentatie aan. Want qua mooie plannen voor 2023: op 17 maart verschijnt Optimaal blijven sporten big_smile

Louise

Oh ja ...klopt .
Gaat opschieten nu ...spannend

61

Re: Planning 2023

Louise schreef:

Yep. Al kan dat misschien eerder - er komt in maart ook nog een boekpresentatie aan. Want qua mooie plannen voor 2023: op 17 maart verschijnt Optimaal blijven sporten big_smile

Louise

Oh wauw, dat is echt al heel snel!!

62

Re: Planning 2023

Na er enige tijd uit te zijn geweest met blessures toch maar weer ingeschreven; de 70.3 in Knokke-Heist op 17 september.

63

Re: Planning 2023

sanger schreef:

Na er enige tijd uit te zijn geweest met blessures toch maar weer ingeschreven; de 70.3 in Knokke-Heist op 17 september.

Daar ben ik ook ingeschreven, maar of ik zal kunnen meedoen...?

64

Re: Planning 2023

Bij mij staat op de planning:

-Marathon rondom huis begin april
-Halve van Terheijden
-Als de westcoastchallange doorgaat sta ik en een vriend aan de start van de hele afstand.

Je moet sneller dan de klos zijn.

65

Re: Planning 2023

superhans schreef:
nhou schreef:
@Jeanette schreef:

Maakt het nog uit waar in Duitsland ??
Kan wel voor je kijken als je wilt .

Hoe dichterbij hoe beter natuurlijk. Duinkerken is ook 3 uur rijden vanuit het oosten. Maar alle suggesties zijn welkom!

In Hannover heb je een leuke kleinschalige full distance.
Deze heb ik in Juni 2012 gedaan, en was me ondanks het hele slechte weer goed bevallen. Zwemmen in een kanaal, snel fiets parcours, en lopen door een park.

http://www.wasserstadt-triathlon.de/

Hoi Hans, Superbedankt voor deze tip. Heb me ingeschreven!

66

Re: Planning 2023

Leuk!:

https://3athlon.nl/triathlon-noordoostp … rijd-over/

Je moet sneller dan de klos zijn.

67

Re: Planning 2023

Zeker leuk! Nouja, niet voor 2023 voor mij. Dus ik smeed een eerste plannetje voor 2024 wink

Louise

68

Re: Planning 2023

De 111 van Deinze is er ook bijgekomen bij mij, er is wat verandert op mijn werk zodat ik daar mee kan doen als alles goed gaat.

69

Re: Planning 2023

Langzaam ontvouwt zich een plan:

5 feb midwinter mini marathon (nog nooit gedaan)
12 maart na 4 jaar plannen nu ook meedoen aan de Heuvelland marathon

zomer team competitie, vooral 3e divisie (tenminste dat heb ik de 3e divisie captain gezegd)

3 september Ironman 70.3 Poznan.. Eindelijk na ongeveer 20 halve triathlons eens een halve Ironman op het programma. De trainingen in de komende maanden bepalen of we er serieus tegenaan gaan met mogelijke WK Taupo kwalificatie doelen of dat het voor de fun wordt.

Dus het lijkt een beetje op vinkjes zetten dit seizoen.

70 Laatst bewerkt door davidr (27-01-23 16:53:02)

Re: Planning 2023

Zojuist me ingeschreven voor de 1/2 in Terheijden.

Nu nog op zoek naar een kwart ergens.

O ja, ga ook de 3 ballons fietsen op eigen gelegenheid in mei.

71

Re: Planning 2023

davidr schreef:

Zojuist me ingeschreven voor de 1/2 in Terheijden.

Nu nog op zoek naar een kwart ergens.

O ja, ga ook de 3 ballons fietsen op eigen gelegenheid in mei.

Je kunt op 11 juni meedoen aan de triathlon luttenberg, mooi compact parcours met 4x de beklimming van de ´berg´ en leuke organisatie (ik zeg dit geheel onbevooroordeeld...). https://triathlonluttenberg.nl/

Inschrijving staat open!

72

Re: Planning 2023

Laris schreef:
davidr schreef:

Zojuist me ingeschreven voor de 1/2 in Terheijden.

Nu nog op zoek naar een kwart ergens.

O ja, ga ook de 3 ballons fietsen op eigen gelegenheid in mei.

Je kunt op 11 juni meedoen aan de triathlon luttenberg, mooi compact parcours met 4x de beklimming van de ´berg´ en leuke organisatie (ik zeg dit geheel onbevooroordeeld...). https://triathlonluttenberg.nl/

Inschrijving staat open!

Haha dat is toevallig, die in Terheijden is ook op 11 juni smile

Ik ga denk ik die inschrijving omzetten naar een 1/4 en dan een 1/2 in Nieuwkoop doen.

73

Re: Planning 2023

davidr schreef:
Laris schreef:
davidr schreef:

Zojuist me ingeschreven voor de 1/2 in Terheijden.

Nu nog op zoek naar een kwart ergens.

O ja, ga ook de 3 ballons fietsen op eigen gelegenheid in mei.

Je kunt op 11 juni meedoen aan de triathlon luttenberg, mooi compact parcours met 4x de beklimming van de ´berg´ en leuke organisatie (ik zeg dit geheel onbevooroordeeld...). https://triathlonluttenberg.nl/

Inschrijving staat open!

Haha dat is toevallig, die in Terheijden is ook op 11 juni smile

Ik ga denk ik die inschrijving omzetten naar een 1/4 en dan een 1/2 in Nieuwkoop doen.

Jammer, maar wie weet zien we je een ander jaar aan de start :-) Succes alvast met de voorbereidingen!

74

Re: Planning 2023

Laris schreef:
davidr schreef:
Laris schreef:

Je kunt op 11 juni meedoen aan de triathlon luttenberg, mooi compact parcours met 4x de beklimming van de ´berg´ en leuke organisatie (ik zeg dit geheel onbevooroordeeld...). https://triathlonluttenberg.nl/

Inschrijving staat open!

Haha dat is toevallig, die in Terheijden is ook op 11 juni smile

Ik ga denk ik die inschrijving omzetten naar een 1/4 en dan een 1/2 in Nieuwkoop doen.

Jammer, maar wie weet zien we je een ander jaar aan de start :-) Succes alvast met de voorbereidingen!

Thanks Laris. Ik zal denk ik altijd wel kiezen voor Terheijden omdat die leuk, om de hoek en zeer betaalbaar is.

Nieuwkoop gaat em niet worden helaas ivm andere verplichtingen.

Nu zit ik met een schuin oog naar Ironman Westfriesland te kijken, maar moet nog even wennen aan de entry fee die ze daar vragen.

75

Re: Planning 2023

schema voor dit jaar :

24-26 maart : Weekend le coffee ride in Stavelot
14-16 april : Flandrien Challenge
21 juni : 1/4 triathlon Damme
18 juli : 1/4 triathlon Kortrijk
24 juli : 1/4 triathlon Brugge
27 aug : 1/2 trithlon Menen
17 sep : Iron man Knokke 70.3