1

Onderwerp: Algemene tips voor eerste poging

Hallo,

Heb me op het laatste moment laten overtuigen en ga dus morgen een 1/16 uitproberen...

Voorbereiding is niet ideaal en hoop dus op een goede nachtrust...
Aankomen is mijn enigste wens... gezien het deelnemersveld zal dat wel als laatste zijn, maar daar malen we niet om...

Maar graag had ik dus enkele tips gekregen over het hoe en wat, want speciale trispulletjes heb ik niet...

Het word dus zwemmen in mijn speedo en fietsen/lopen in mijn normale loopbroekje (met de speedo eronder...)

Maar hoe pak ik die wissels aan?  afdrogen en dan rustig aankleden, of gewoon nat omkleden en beginnen te fietsen?

En doe ik mijn loopschoenen aan om te fietsen of mijn fietsschoenen (geen klikpedalen) en wissel ik daarna voor de loopschoenen?

En nog 101 dingen die ik waarschijnlijk niet weet...

2

Re: Algemene tips voor eerste poging

Zeker de eerste keer zou ik alles rustig aan doen.
Het wordt morgen niet al te warm, dus opdrogen op de fiets (zeker wanneer je niet in topvorm bent) zal ik niet doen. Lekker afdrogen dus. Moet trouwens ook wel, probeer eens een shirtje over je natte lijf heen aan te trekken. Dat wordt worstelen (wel leuk voor de toeschouwers!).

Als je geen klikpedalen op de fiets hebt kun je inderdaad gewoon met je  loopschoenen gaan fietsen. Dat hoeft geen probleem te zijn. Let wel op dat je (heb ik last van) daardoor blaren kan krijgen. Als je nog nooit met je loopschoenen gefietst hebt, zou ik dat morgen niet doen. Heb je er wel mee getraind en is dat bevallen, dan gewoon wel doen.

Verdere tips: inderdaad heel veel maar ga vooral genieten van de sport. Doe alles in het tempo dat bij jou past. Niet forceren!
Als er regen voorspelt wordt, let er dan op dat je je schoenen in een tas bij je fiets zet, of dat je ze ondersteboven neerlegt....anders heb je een paar drijfnatte schoenen nog voordat je begonnen bent.

Hoe dan ook, succes!! Ik hoor graag hoe het gegaan is!

3

Re: Algemene tips voor eerste poging

Waar ga je morgen starten dan? Misschien kan iemand je ter plekke tips geven

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

4

Re: Algemene tips voor eerste poging

Maak een dik elastiek, liefst met een klittebandsluiting of gesp voor om je borst / middel.
Daar kun je je startnummer opspelden.

Suc6!

5

Re: Algemene tips voor eerste poging

Jippie, het is gelukt!

En de weergoden hielden het droog.

Omschakeling van fietsen naar lopen was stroef, maar heb doorgebeten en ben er geraakt.

Was een leuke ervaring,
zo leuk dat ik ga proberen om in de toekomst toch ook regelmatig fiets en zwemtrainingen in te plannen.