1 Laatst bewerkt door HP (20-07-08 21:36:17)

Onderwerp: Racefiets of toch deze Canyon Speedmax

Hallo forumleden,

ik ben voornemens een nieuwe fiets te kopen. In principe zou dit een "gewone" racefiets worden. Dit gezien het feit dat de fiets multi-inzetbaar moet zijn.
Toertochtje, af en toe woon-werk en eens in de zoveel tijd een 1/8 of 1/4 triathlon. Ik wil ongeveer 1000 Euro gaan uitgeven.

Ik kwam echter deze aanbieding tegen die mij toch wel aan het twijfelen brengt om niet toch een triathlonfiets te kopen. De Canyon Speedmax.


http://www.canyon.com/_nl/triatlonbikes/index.html?b=25


Het lijkt mij een goed frame, goede afmontage en de prijs is erg aantrekkelijk. En als ik kijk naar de maten van het frame komen die toch redelijk overeen met de andere racefietsen die door Canyon geleverd worden.

Mijn vraag aan jullie of ik deze fiets toch multi-inzetbaar kan rijden EN aan de start van een wedstrijd kan verschijnen met een 'puik' fietsje?

Graag jullie mening over dit verhaal.

Gr Hans

2

Re: Racefiets of toch deze Canyon Speedmax

Prima fiets voor dat geld! Je kunt nauwelijks fietsen vinden met bijna compleet ultegra voor net 1000 eu. Qua afmontage zit het prima.
Het frame op stuur zijn ook van goede kwaliteit, carbon voor/achter vork fietsen veel wielrenner op. Wielen zijn ook goed, er zijn altijd betere en duurdere te vinden maar die kun je er altijd later nog in stoppen.
Als je er toertochtjes op wilt fietsen kan dat wel eens moeilijker worden, want dan kan/mag je niet op het opzetstuur liggen. Sommige toertochten maken daar een probleem van.
Tevens wordt je houding anders op deze fiets, houdt daar rekening mee laat je goed opmeten.

Het is niet multi inzetbaar, maar voor triathlon is hij erg geschikt!

3

Re: Racefiets of toch deze Canyon Speedmax

OK,

dankjewel voor je reactie.

Ik ben al wat verder met deze informatie.

Misschien kun je me ook nog antwoord geven op de volgende vraag.



Is het mogelijk om met deze fiets snel en toch redelijk comfortabel woon-werk verkeer te fietsen??




Hij kost trouwens geen 1000 Euro maar is afgeprijst van 1299 voor 1099. Een toeraanbieding...
Nog steeds een goede prijs denk ik.

gr hans

4

Re: Racefiets of toch deze Canyon Speedmax

Zoals mister Arby al schrijft, voor een triathlon is de door jou beschreven fiets uitermate geschikt. Op een dergelijke fiets zit je zogenaamd "diep" waardoor je je energie beter kwijt kunt wat weer resulteerd in een hogere snelheid vergeleken met een "gewone" racefiets. Mijn persoonlijk ervaring met fietsen is dat je eigenlijk niet met één multi inzetbare fiets toe kan. De triathlonfiets is voor de snelheid. de tourfiets is voor de langere tourtochten en geeft wat meer comfort terwijl een woon werkverkeer gewoon een veel degelijker fiets is, ook voor gebruik in de winter. Het is een kwestie van keuzes maken en wellicht later nog een fiets erbij kopen.

Groeten Ronald.

5

Re: Racefiets of toch deze Canyon Speedmax

Ronald,

ook jij bedankt voor je reaktie.
Ik heb nog even contact gehad met Canyon over deze fiets.
Zij geven eigenlijk hetzelfde aan als jij. Verder lastig schakelen en remmen in de "comfortabele" positie en alleen geschikt echt om te racen.
Hoe aanlokkelijk dit aanbod er ook uitziet zal ik toch voor de "gewone" racefiets gaan.
Wellicht heb ik nog een keer geld over komt want deze fiets er alsnog...

groet Hans

6

Re: Racefiets of toch deze Canyon Speedmax

ja is indd goede en zeker voor deze prijs
ook iemand nog meer tips voor fietsen ? zoek nog een goede