1

Onderwerp: pijn tijdens lopen

Sinds kort heb ik last van pijn in mn knieën tijdens het lopen en kuiten staan ook strak gespannen. Ik train 3x p wk naast mn andere sport. Het feit is al wel bekend dat ik antipronatie in mn schoenen mis maar met corrigerend zooltje gaat dit een stuk beter.  Ik probeer tevens wel om ook in berm of andere zachte ondergrond te lopen maar tevergeeft. Heeft iemand enig idee om hiermee om te gaan? groetjes Kelly

2

Re: pijn tijdens lopen

Hallo Kelly,

Je geeft aan de je schoenen hebt met een antipronatie blok erin. Heb je die laten aan meten in een speciaal zaak of gewoon ergens 'op gevoel' aangeschaft? En wat is die andere sport? Kunnen de klachten daar niet van komen.
Er kunnen 1001 oorzaken zijn van dit soort klachten. Ik zou je toch adviseren om hiermee naar een fysiotherapeut te gaan of advies te vragen aan een ervaren trainer. Het kan namelijk ook overbelasting of een hele foute looptechniek zijn.

3

Re: pijn tijdens lopen

Mn schoenen heb ik wel in een speciaalzaak aan laten meten. Blijkbaar niet de goede zaak! Andere sporten zijn spinning en combat. Misschien geen goede combi? Waarschijnlijk ligt het dan ook wel aan mn manier van lopen.  Fysio raadplegen is sowieso een optie. In ieder geval bedankt voor de reactie!

4 Laatst bewerkt door Scighera (14-09-06 10:21:29)

Re: pijn tijdens lopen

zoals duursporter als zei: ga er mee naar een fysio. er kunnen een legio oorzaken voor zijn, en dat hoeft niet perse bj het lopen te liggen...

welke schoenen gebruik je bij combat? (heb zelf attack,step en pump gegeven) en Hoe lang gebruik je dia al?

aangezien kuitklachten en knieklachten een teken kunnen zijn van versleten schoeisel (of bij combat of bij lopen): hou oud zijn ze?

richtlijnen:

lopen ca 1000km (afhankelijk van duur van trainingen, loopstijl, gewicht etc, wegdek)
groepslessen (BS/BC/BA): 70 uur

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

5

Re: pijn tijdens lopen

Voor combat heb ik Nike Air schoenen 1,5 jr oud nu. Zal best kunnen dat deze dus aan vervanging toe zijn. maar kan dit zulke gevolgen hebben? Ik combat maar 1x in de wk heel soms 2x.

Mijn hardloopschoenen heb ik een half jaar dus de km nog niet gehaald. Maar mijn klachten verschillen ook steeds dat is zo gek. ( scheenbeenklachten varieëren ook )  Maar ik zal sowieso het advies van de fysio afwachten en dan toch maar nieuwe schoenen gaan aanschaffen.

In ieder geval bedankt voor de adviezen.