1

Onderwerp: zwemmen bij een vereniging

Hallo,

SInds enige tijd ben ik fanatiek aan het lopen en fietsen. VOlgens jaar wil ik triatlons gaan doen maar van zwemmen bak ik niks. Kan iemand mij tips geven over hoe ik het beste kan beginnen. Ik zwem nu 4 banen borstcrawl met veel moeite en dat moet volgend jaar dus een kilometer worden. Is er misschien een vereniging in de buurt van Leiden waar ik s avonds na het werk kan trainen?

2

Re: zwemmen bij een vereniging

Stefan,

Ik raad je aan om eens te kijken bij TTL. www.duursportverenigingttl.nl. Zij trainen in Leidschendam en volgens mij is het zwemmen daar vroeg in de avond. Als je tot laat moet werken word het moeilijk smile succes!

3

Re: zwemmen bij een vereniging

Er is ook een vereniging in Leiden. Weet even niet hoe ze heten maar die vind je zo op internet. Ik weet ook hun trainingstijden niet. Je kunt het bij een zwemverening proberen maar die gaan niet alleen voor borstcrawl maar ook voor de andere slagen. Daar heb je denk ik niet zoveel aan:)

4

Re: zwemmen bij een vereniging

Ok bedankt! ik ga ernaar kijken en wie weet. Denk dat leiden beter is. Ik ga ze wel even opzoeken op internet en dan hoop ik dat die informatie klopt. Ik zie bij veel sites van verenigingen dat ze niet meer kloppen omdat ze niet onderhouden worden. in ieder geval bedankt!

5 Laatst bewerkt door Daniël (29-08-06 11:39:46)

Re: zwemmen bij een vereniging

LZ '86 als ik het goed heb smile

Toen ik nog aan wedstrijdzwemmen deed waren zij altijd erg goed bezig
Geen slechte trainingen daar dus.
Tip: train ook op de polocrawl (borstcrawl met je hoofd constant boven water en vooruit kijkend)
      dat gaat je zeker weten helpen bij het openwater zwemmen

@Superatleet:
Ik ben het niet helemaal met je eens.. hoe meer slagen je beheersd des te meer het je kan helpen bij de vrije slag.
dan train je toch weer net andere spieren en kunnen je helpen als je vermoeid raakt tijdens het zwemmen

6

Re: zwemmen bij een vereniging

Daniël,

je hebt wel gelijk dat je dan meer spieren traint maar over het algemeen doet een triatleet dat al genoeg volgens mij. Ik vraag me af als je dan ook nog al die andere zwemslagen gaat trainen het niet teveel word voor je lichaam? Met fietsen en lopen gebruik je al erg veel volgens mij. Misschien ishet wel goed om de winter door te komen met wat extra zwemmen

7 Laatst bewerkt door Jet (29-08-06 16:00:38)

Re: zwemmen bij een vereniging

bij triathlon heb je alleen maar borstcrawl nodig. Ik zou zeggen geen extra inspanning en alleen maar aan techniek werken. Mijn techniek is volmaakt big_smile......puur talent!
Kom gerust een keer kijken bij TTL..je weet niet wat je ziet..dinsdag en donderdag vanaf 17:45! daarna gaan we lopen. Die techniek beheers ik net iets minder maar is wel leuk om te zien smile

8

Re: zwemmen bij een vereniging

Jet schreef:

Die techniek beheers ik net iets minder maar is wel leuk om te zien smile

hahaha Jet als mijn schenen over zijn kom ik graag een keer kijken!

9

Re: zwemmen bij een vereniging

In Leiden is de ZIJL-L.G.B.- Vivax een zwemclub met een triatlon afdeling.
Zwemmen kun je er op maandag- en donderdag avond en zaterdag morgen. Ook looptrainingen en fietstrainingen worden aangeboden. zie: http://www.tvleiden.nl/ voor meer info

10 Laatst bewerkt door Stefan (02-09-06 21:41:00)

Re: zwemmen bij een vereniging

ok paharteveld

Dank voor de tip. Ik heb gekeken en ik ga daar gewoon een keer kijken. Van de week zelf weer even gezwommen en dat viel niet mee. Die techniek is niet simpel. Ik heb na een uur genoeg gedronken voor de rest van de week. Maar volgend jaar wil ik absoluut zeker een kilomter achter elkaar kunnen borstcrawlen!

11

Re: zwemmen bij een vereniging

Hoi Steafan, ook toevallig ik ben ook net begonnen met het trainen om volgend jaar me eerste triathlon te doen.
Ik woon ook in Leiden en met dat zwemmen gaat het ook voor geen meter. Ik had wel al contact gezocht met de triathlon vereniging in Leiden. Misschien zie ik je daar dan wel een keer. Ik hoop dat ik deze week nog met hun mee kan gaan trainen.

12

Re: zwemmen bij een vereniging

Ok danny, wie weet. Ik ga denk ik over een paar weken. Zit nu in vrij drukke periode met het werk.
Laat j ehier nog even horen hoe het is daar? Ben benieuwd. Groet