1

Onderwerp: PeptoPro vraag

Is dit een zinvol supplement voor amateurs die net beginnen? Ik heb het gevoel dat het nogal gehyped wordt op mijn sportschool en ik vroeg me af of het ook iets uithaalt voor niet-professionele sporters? Ik heb het vandaag trouwens ook voor het eerst geproefd en de smaak was echt vies.

2

Re: PeptoPro vraag

Als het vies is, moet je het zeker niet nemen.
Wat magnesium en eventueel extra vitaminen zouden voldoende moeten zijn

3

Re: PeptoPro vraag

Wat een vreemde aanname dat als iets vies smaakt, je het zeker niet moet nemen. Het smaakt inderdaad niet lekker maar ik heb voor mezelf wel het idee dat het wel degelijk helpt bij het herstel. Ik neem het alleen na een zeer zware inspanning omdat ik niet zo 'n fan ben van allerlei drankjes shakejes enz.

Groeten,
Ronald.

1 PeptoPro® is een herstelmiddel op basis van caseïne hydrolysaat. Het bestaat vrijwel
geheel uit zogenaamde di- en tripeptiden. Dit zijn kleine stukjes eiwit bestaande uit
ketens van 2 of 3 aminozuren.
2 Door de kleine afmetingen wordt PeptoPro direct door het lichaam opgenomen,
zonder dat daar nog vertering voor nodig is.
3 Het is volledig in water oplosbaar in tegenstelling tot intact eiwit.
4 Door de speciale enzymtechnolgie heeft PeptoPro een vrijwel neutrale
smaak. In het productieproces wordt het ontdaan van de bitterheid welke vaak met
eiwit hydrolysaten is geassocieerd.
5 Door bovengenoemde functionaliteiten kan PeptoPro worden toegevoegd aan
dorstlessende sportdranken, sport poeders (instant drinks) en vormt het de basis
van een nieuwe generatie gevanceerde sportvoeding.

PeptoPro zorgt voor een veel sneller spierherstel. Bij inname direct na de inspanning
levert het de aminozuren (bouwstenen van de spieren) zonder vertraging af op de plaats
van bestemming (de spieren). Hierdoor komen de bouwstenen direct beschikbaar en
kan het herstel onmiddelijk beginnen. Spieren 'sluiten' zich ongeveer 30 minuten na de
inspanning. Het is dus zaak de nutrienten in deze 'window of opportunity' in de spieren
te krijgen. PeptoPro maakt dit mogelijk. Normaal eiwit moet eerst verteerd worden en
komt derhalve met grote vertraging aan bij de spieren. Zeker na een grote inspanning
ligt de spijsverterging grotendeels stil waardoor de efficientie alleen nog maar lager
wordt.

4

Re: PeptoPro vraag

Ik was vandaag weer wat aan het zoeken op internet en kwam toen beta-alanine tegen. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Het ziet er erg veelbelovend uit en de prijs is eigenlijk ook niet echt slecht, voor 19,95 heb je al 500 gram.

5

Re: PeptoPro vraag

Dat is niet duur ,,toch''
Heb je al gekeken wie het slikken .
Bodybuilders mischien ,of luievoetballers die geen in hebben om te trainen .
Elke dag normaal eten en drinken  en een goeie trainings opbouw
en als het echt begint  is wat extra uit een potje .
Dat is veel beter voor je !
Rapido

triathlon is 3 x beter

6

Re: PeptoPro vraag

Rapido schreef:

Dat is niet duur ,,toch''
Heb je al gekeken wie het slikken .
Bodybuilders mischien ,of luievoetballers die geen in hebben om te trainen .
Elke dag normaal eten en drinken  en een goeie trainings opbouw
en als het echt begint  is wat extra uit een potje .
Dat is veel beter voor je !
Rapido

het gaat niet om het trainen te bevorderen, maar om het herstel te bevorderen. Al ben ik het wel eens dat je als gemiddelde triatleet verder komt met normaal eten en drinken (gevarieerd)

7

Re: PeptoPro vraag

Ik eet normaal wat de pot schaft of beter wat ik zelf klaarmaak ( alleenstaand ) en daar doe ik het prima mee
Ik gebruik sinds een week of 6 ook Pepto Pro na de training en ik moet zeggen dat het wel werkt het bevorderd een sneller herstel voor de spieren
Ik neem Pepto Pro alleen voor na het lopen en de krachttrainingen want dat zijn de trainingen waarbij de belasting ( impact ) voor de spieren het grootst is
Na de fiets en zwemtrainingen gebruik ik geen Pepto Pro

8

Re: PeptoPro vraag

Ik denk dat PeptoPro zeker een zinvol supplement is. Echter, vooral na een zware training waar je diep bent gegaan en jezelf redelijk in het zuur hebt moeten trappen en dus je spierafbouw moet tegengaan. Zoals Ronald vermeld, is het door de proteine in aminozuurvorm sneller op te nemen door je lichaam. Ikzelf gebruik voor een normale training isotone sportdrank en water tijdens en na de training. Voor een training met een iets zwaardere intensiteit maar nog geen verzuring gebruik ik achteraf een standaard hersteldrank met proteine en koolhydraten, en voor een echt zware inspanning waarin ik ook verzuur PeptoPro.

Het smaakt niet al te lekker (officiele smaak is bloedsinaasappel?) maar als je sportdrank op smaak gaat kopen dan kom je van een koude kermis thuis denk ik.