1

Onderwerp: MTB

Hé hallo.
Heb vanavond nog het parcours gefietst in Zeddam, lengte 26 km.
Super weer, alleen al vroeg donker.
Wil volgend jaar voor het eerst meedoen met een kwart triathlon, ben sinds een paar maanden aan het trainen.

2

Re: MTB

Hee Roel, welkom op het forum!
Kun je vertellen hoe het parcours in Zeddam is? Ik hoorde er goede verhalen over vorig jaar maar begreep ook dat er veel boomwortels en een gevaarlijke afdaling inzit. Klopt dat of is er ondertussen wat extra onderhoud gepleegd waardoor technisch onbegaafde MTB'ers als ik er ook kunnen ploeteren?
Volgend jaar triatlons? Leuk! Ik ben het zwemmen aan het leren en het begint beter te gaan!

3

Re: MTB

Het gevaarlijke deel met al die wortels is uit het parcour gehaald(Er gebeurden teveel ongelukken met onervaren fietsers...) volgens mij loopt de ronde nu iets anders dan voorheen. Als de afdaling je toch leuk lijkt moet je bij het hotel boven op de bult in het bos rechtdoor en nu ga je vlgns mij naar links... weet het niet 100% zeker ben er ook een tijdje niet meer geweest maar hoorde dat laatst..

4

Re: MTB

Wat Willem zegt klopt, die 'gevaarlijke' afdaling, is er uit gehaald.
Op dit moment zijn er ook nog kapwerkzaamheden in het bos waardoor je een klein stukje wordt omgeleid.
Als je wilt weten wat andere mensen van de route vinden kun je dat lezen op: mtbroutes.nl
Ik vind het zelf een mooi parcours met een paar lekkere klimmen erin.

5

Re: MTB

Ok dan.....in dat geval ga ik er zeker een keer crossen. Geen wortels, geen linke afdaling enik heb het naar me zin......!!

6

Re: MTB

@duursporter.
Ik heb vandaag weer de route in Zeddam gefietst, moet zeggen dat bepaalde stukken toch behoorlijk wat wortels bevatten.
Helaas ligt het zwaarste gedeelte van het parcours eruit i.v.m. kapwerkzaamheden, ik zou het dus niet aanraden om nu te gaan fietsen, krijg je geen goede indruk van de totale route.

7

Re: MTB

Dank je voor de tip Roel, ik wacht dan nog even. Scheelt me weer een blessure  hmm