1

Onderwerp: Energierepen

Weet iemand nog een goedkoop adres voor energierepen of waar je eventueel een grote hoeveelheid goedkoper kunt bestellen? Ik begin te merken dat met het omhoog gaan van het aantal trainingskilometers de euro's besteed aan energierepen ook meestijgen. wink

2

Re: Energierepen

Ik  zweer bij de friese reepkoek van de Lidl. Scheelt heel wat in de euro's. Gewoon in stukken snijden en in alufolie verpakken.
Alhoewel friese reepkoek nog geen powerbar is, voldoet het in lange trainingen prima. Dat geld steek ik liever in gelletjes en sportdrank.
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

3

Re: Energierepen

De Isostar banaan met witte chocolade repen zijn goed betaalbaar. Als je ze bij de AH of het kruidvat haalt, zijn ze rond de twee euro voor 3 repen.

HJ's suggestie is een goed plan, ik eet ook vaak kruidkoek als afwisseling. Daarnaast, als je toch bij de Lidl bent voor reep/kruidkoek, ze hebben ook goedkope mueslireepjes in diverse varianten.

Kun je een beetje afwisselen en houden we inderdaad geld over voor goede sportdrank en "wedstrijd gelletjes"

4

Re: Energierepen

Voor lange fiets trainingen ,krentebollen en bruine bollen met honing of jam ,evergreen liga ,reep mars of een reep  chocolade ,ontbijtkoek met jam ,eierkoeken . Of als ik het tegen kom die Lidle , Aldie of AH versnaperingen .
Voor in de bidon  cocacola waar de prik van af is, appelsap met water en evt fantomalt, isostar met fantomalt .
En eerst goed eten thuis .
Tja de prijzen de pan uit van die sport repen en drank .
Ik gebruik alleen in wedstrijden repen ,gels en bidons met peptiplus .
Rapido

triathlon is 3 x beter

5 Laatst bewerkt door Dirkie (09-02-09 17:18:09)

Re: Energierepen

Oke, bedankt voor de tips! Vandaag bij de Aldi wat mueslirepen etc. gehaald. smile

6

Re: Energierepen

Werken dat soort repen ook goed net na een training? Dus als herstel?
Ik merk nu dat ik erge honger heb net na een training, maar mijn zwemtrainingen zijn best laat (23 uur klaar) dus echt een maaltijd naar binnen werken wordt hem ook niet.

7

Re: Energierepen

Je hebt wel herstelrepen geloof ik (bij de Tuinen in ieder geval)

8

Re: Energierepen

De herstelrepen ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb helaas een nadeel ontdekt aan het wonen in Frankrijk..............geen friese koeken bij de Lidl hier :-(
Maar de ALdi hier heeft met )on)regelmaat wel lekkere gels, formaat van de Maxim met dopje, 4 voor € 2
Daar doe ik nu al mijn lange trainingen op/mee.

Dus als iemand een goede herstelreep weet hoor ik het (ook) graag

A+
Arthur

9

Re: Energierepen

Herstel~( (eiwit+koolhydraten)+(snel+goedkoop))= chocolademelk

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

10

Re: Energierepen

Met mueslirepen heb ik de ervaring dat ik ze NIET naar binnen krijg tijdens het lopen, zelfs niet met flink wat water. Rolletje pepermunt daarentegen doet bij mij wonderen...

11

Re: Energierepen

Vast voer tijdens gef lopen is uberhaupt niet zon goed idee. Tenminste als je een tempo loopt. Bij een Lange langzame duurloop gaat het zomaar naarbinnen, maar alles sneller niet meer.

Lijkt me voor de meesten (non long distance atleten) hier ook niet echt een issue. Je kan je duurlopen makkelijk doen op vloeibaar. Pepermunt lijkt me ook niet echt een goed idee. Nogal onpraktisch.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

12

Re: Energierepen

Nu je het zo uitlegt snap ik het inderdaad. Nooit zo bij stil gestaan vwb snelheid en vast voedsel. Zie trouwens dat we soort van oud-collega's zijn; jij oud marns, ik oud-Luchtmobiel. ;-)