1

Onderwerp: Zwemclinics

Er komt gelukkig steeds meer aandacht voor het zwemmen en de zwemtechniek in de triathlonwereld.
Hieronder een clinic die ik zelf organiseer, maar vul deze topic vooral ook aan met andere zwemclinics.

Zwemclinic & Wetsuit testdag 19 april Eindhoven

Op zondag 19 april organiseert Trivelo in samenwerking met Triathlonwinkel een wetsuit testdag in het zwembad van het Studentensportcentrum in Eindhoven.  Bij de testdag kan het volledige wetsuitassortiment van 2XU worden getest. Aanvang van het testen van de wetsuits is om 10:00u en inschrijving via Triathlonwinkel is verplicht.

Vanaf 12:00u verzorgt Trivelo direct aansluitend aan het wetsuit testen een zwemclinic voor triatleten. Het accent bij de clinic ligt op stroomlijning, weerstand, ligging en slagefficiëntie van de borstcrawl. De clinic is gericht op borstcrawlzwemmers van alle niveaus.  Aan de hand van eenvoudige oefeningen wordt uitgelegd waar je op moet letten om efficiënter borstcrawl te zwemmen.

Bij aanschaf van een wetsuit is de clinic gratis. Het is ook mogelijk om alleen de clinic te volgen, hiervoor zijn de kosten 10 euro.

Meer info: www.trivelo.nl en www.triathlonwinkel.nl

2

Re: Zwemclinics

Komende zondag (28-6) is er 1 plek vrijgekomen voor het afnemen van een Zwemanalyse.
Bij een Zwemanalyse wordt de zwemslag geanalyseerd aan de hand van videobeelden van onder en boven water. De analyse vindt plaats in Eindhoven.

Meer info of aanmelden via de site van Trivelo.

3 Laatst bewerkt door le Coq (15-07-09 09:41:08)

Re: Zwemclinics

Komende zondag (19-7) zijn er weer een paar plekken vrij voor een zwemanalyse.

Meer info of aanmelden via de site van Trivelo

4

Re: Zwemclinics

Komende zondagochtenden (18 en 25 okt) zijn er weer een paar plekken vrij voor een zwemanalyse en techniektrainingen.

Meer info of aanmelden via de site van Trivelo

5

Re: Zwemclinics

Hier zijn nog een paar plekken vrij voor de zwemclinic en uiteraard ook voor het lopen:

*Triathlon Clinic 29 November Eindhoven*

Op zondag 29 November organiseert Trivelo (www.trivelo.nl) in Eindhoven
in samenwerking met Rob Veer (www.robveer.com) een gecombineerde zwem-
en looptraining.* *De zwemtraining wordt verzorgd door Koen de Haan en
de aansluitende looptraining neemt Rob Veer voor zijn rekening. Om de
zwemtrainingen werkbaar te houden, wordt een niveau van 20min of sneller
op de kilometer gevraagd. De training is gericht op techniek en
watergevoel. Voor de looptraining is de niveau-eis dat drie kwartier
non-stop hardlopen geen probleem zal zijn.

*Tijden:*
Zwemtraining: 09:00 tot 10:30
Looptraining: 11:00 tot 12:30

*Locatie*:
Studentensportcentrum
Onze Lieve Vrouwestraat 1
5612 AW Eindhoven

Route: https://venus.tue.nl/sci/sci_8211.html
Een tip is om te parkeren op de parallelweg van de OL Vrouwestraat, dit
is namelijk gratis parkeren, op het TU-terrein is het betaald parkeren.

*Kosten:*
Voor zwemmen én lopen: 10 euro voor sporters van Rob of Koen; 20 euro
voor overigen.
Voor of zwemmen of lopen: 5 euro voor sporters van Rob of Koen, 10 euro
voor overigen.

Ter plekke contant te voldoen

Je kunt je aanmelden door een mail te sturen naar clinic @ trivelo.nl
Voor het zwemmen zijn het aantal plaatsen beperkt, dus schrijf je snel in.

6

Re: Zwemclinics

Oeh... das lang geleden allemaal. is er niks recentelijkers?

Of een sterke zwemmer -die dit ook beetje over kan brengen- die we voor geld kunnen verleiden een mini-zwemclinic te geven aan 2 newbies?

We hebben zelf al zwembandjes. ;-)

Jeroen & Aimee - Den Haag.
Serious newbies - Juni 2010 > sprint.
Sterke punt: we zien er wel heel sportief uit!
Zwakke punt: we kunnen jammer genoeg nog weinig ;-)

7

Re: Zwemclinics

Hi jeroen. Nabij rotterdam start 5 febr een complete basiscursus zwemmen, ik geloof dat ze ook regelmatig clinics geven daar.
kijk ns op www.tri-experience.com

8

Re: Zwemclinics

De zwembond organiseert op 28 februari een borstcrawlclinic in Bussum:

http://www.knzb.nl/gazwemmen/18___100_j … zwemslagen

Weet trouwens niet of je KNZB-lid dient te zijn...

9

Re: Zwemclinics

Op de site van de KNZB -via de link van Le Coq- staat dat ook niet KNZB leden welkom zijn.

10

Re: Zwemclinics

Bedankt voor de tips! Precies wat we zoeken, met name de 1 dag clinic in bussum gaan we zeker doen. De beginselen hebben we al een beetje geleerd van youtube filmpjes en masterclass zwemmen in Overbosch Den Haag, en het gaat best redelijk nu. Nog iets techniek bijschaven en we kunnen zelfstandig meters maken.

Jeroen & Aimee - Den Haag.
Serious newbies - Juni 2010 > sprint.
Sterke punt: we zien er wel heel sportief uit!
Zwakke punt: we kunnen jammer genoeg nog weinig ;-)

11

Re: Zwemclinics

Zwemclinic voor triatleten en wetsuittestdag

Op 28 maart vindt er in het zwembad van de TU/e in Eindhoven een zwemclinic plaats voor triatleten. Deze begint om 12:00u en de kosten zijn €10.

Voorafgaand hieraan is er de mogelijkheid om wetsuits (inschrijven verplicht), triathlonkleding en compressiekleding van 2XU te passen en testen.
Tevens is zwempakshop aanwezig met zwemkleding van Dolfin (spectaculair!) en zwemaccesoires.
Bij aanschaf van een wetsuit is de clinic gratis, tevens is er korting bij aankoop van kleding.

Kom je zwempak/-broek uitzoeken en passen op 28 maart! En pak meteen de clinic mee!

Meer info

Er zijn nog wat plekken vrij, zeker voor de clinic.

12

Re: Zwemclinics

Ah, goed dat je het zegt: ik had me dus al ingeschreven voor de wet-suit pasdag.. ben je dan automatisch ingeschreven voor de clinic? Of hoef je je daar niet voor in te schrijven? Ik zou er namelijk wel graag aan meedoen.

13

Re: Zwemclinics

Bij de clinic is wel plek. Er is 's ochtends zelfs nog plek voor een zwemanalyse, maar weetnie of je 9:00u gaat halen...

14 Laatst bewerkt door JanR (26-03-10 15:48:57)

Re: Zwemclinics

Helaas, dat kan ik niet halen. De vroegste verbinding naar Einhoven komt om 10:40 aan op CS. Alle goedkope huurauto's zijn in de verhuur, dus dat wordt em ook al niet. Tja, de rest van het land ligt ver weg als je in Twente woont.

Nu maar wachten tot komend najaar, misschien beschik ik dan over een auto.. heb ik de hele winter van 2010-2011 om aan mijn zwemmen te werken. Dan fiets of loop ik voorlopig het gat naar de concurrenten nog wel even dicht, hè Remko? tongue

15

Re: Zwemclinics

JanR schreef:

Helaas, dat kan ik niet halen. De vroegste verbinding naar Einhoven komt om 10:40 aan op CS. Alle goedkope huurauto's zijn in de verhuur, dus dat wordt em ook al niet. Tja, de rest van het land ligt ver weg als je in Twente woont.

Nu maar wachten tot komend najaar, misschien beschik ik dan over een auto.. heb ik de hele winter van 2010-2011 om aan mijn zwemmen te werken. Dan fiets of loop ik voorlopig het gat naar de concurrenten nog wel even dicht, hè Remko? tongue

Als ik tijdens het lopen nog steeds met jou kan concurreren om de plaatsen heb jij niet hard genoeg gefietst, of verkeer ik in een absolute topvorm.

16 Laatst bewerkt door vis (11-12-14 19:03:40)

Re: Zwemclinics

het is een tijdje geleden dat hier iets is geschreven maar waag het er toch maar op.

ik wil eigenlijk binnenkort ook wel eens een zwemclinic volgen.
ik heb namelijk nooit echt een goede techniek geleerd (mezelf maar wat aangeleerd mbv youtube)
en denk dat hier nog wel wat valt te verbeteren.

nu heb ik hierboven iets over tri-experience en trivelo gelezen.
trivelo is voor mij te ver weg, dan blijft alleen tri-experience over (die eidenlijk al vol zit op de dag dat ik kan).

zijn er mensen die andere clinics in zuid holland kennen?

verder zwem ik 15 min/km welke cursus van tri experience zou dan beste aansluiten?
hier zijn 2 mogelijkheden:
1. basistechniek
2. slagfreq. en tempotraining

want ik heb weinig zin om geld uit te geven aan een clinic en dan uiteindelijk met 6 andere in een baan te liggen die net beginnen met zwemmen (niet lullig bedoeld ofzo).

17

Re: Zwemclinics

vis schreef:

verder zwem ik 15 min/km welke cursus van tri experience zou dan beste aansluiten?
hier zijn 2 mogelijkheden:
1. basistechniek
2. slagfreq. en tempotraining

Ik heb die allebei gedaan en je zwemt royaal snel genoeg voor 2, maar er waren daar deelnemers bij die er tijdens 2 achterkwamen dat ze alsnog 1 wilden doen omdat ze toch tegen problemen in hun techniek aanliepen. Daar is bij 2 maar zijdelings aandacht voor, en bij 1 juist alleen maar. Bij 1 deden ook wel snelle zwemmers mee, en je wordt bij beide cursussen op snelheid ingedeeld per baan. Ik zou zeggen: vraag Frank (van TriExperience) wat hem geschikt lijkt.

Verder heb je ook nog Zwemanalyse.nl met een paar locaties in Zuid-Holland. Is in kleinere groepen met dus meer individuele aandacht.

Louise

18

Re: Zwemclinics

Hmmm, interessant. Maar niet onbelangrijk; wat kost het? Kan ik nergens vinden.