2,501

Re: prestaties van de dag

Doubtless schreef:

Daar ben ik nog niet over uit. Lopen an sich ging goed. Maar het was niet pijnloos. Fysio direct gemaild of dat oké is. Ik heb geen idee.

Het was wel heel fijn om weer te mogen!

Waar zit de pijn?

2,502 Laatst bewerkt door Doubtless (07-09-18 18:17:33)

Re: prestaties van de dag

In de spier naast het scheenbeen (niet in het botvlies).

2,503

Re: prestaties van de dag

Doubtless schreef:

In de spier naast het scheenbeen (niet in het botvlies).

Pijn in spieren hoeft gelukkig niet altijd een probleem te zijn, vooral niet net na het sporten.

2,504

Re: prestaties van de dag

Weer een mijlpaal bereikt vandaag met hardlopen: een 12 km op 4:59 min/km. Mijn grijns was na afloop zo intens dat ik dacht dat mijn mondhoeken uitscheurden. Helaas verschillen strava en mijn Garmin account over de eindtijd. Voor het eerst dat ik dit merk. Ik weet de reden ook: gefrut met knopjes.

Mijn doel om de marathon van Etten-leur ligt met dit PR goed op koers. Op naar de singelloop in Breda.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,505

Re: prestaties van de dag

Top! Wat is je doeltijd in Etten-Leur als ik vragen mag? Ik heb eigenlijk geen idee hoe 10km tijd en marathon tijd zich verhouden.

Hier een hevige verkoudheid achter de rug, gelukkig lijkt hij kort te zijn. Dinsdag kwam hij opzetten, gister thuisgebleven, vandaag ergste achter de rug. Eigenlijk heb ik altijd een dip in begin/half september, dus ik hoop dat het hiermee achter de rug is. Heb wel weer zin om gestructureerd te gaan trainen.

2,506

Re: prestaties van de dag

De tool die ik op internet gevonden heb, hanteert ongeveer 10% extra.

45 op de 10 zou dus 3.18 op de marathon zijn. Mits voldoende training op afstan. Waarbij voldoende dan weer heel subjectief is natuurlijk

2,507 Laatst bewerkt door Mart (07-09-18 23:16:27)

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

De tool die ik op internet gevonden heb, hanteert ongeveer 10% extra.

45 op de 10 zou dus 3.18 op de marathon zijn. Mits voldoende training op afstan. Waarbij voldoende dan weer heel subjectief is natuurlijk

Mijn ervaring is dat dit heel erg afhankelijk is van het gemak waarmee je die 10 km loopt. Moet je heel veel moeite doen om die 45 minuten te lopen, of loop je die probleemloos. Bovendien klinkt het heel cliché, maar een marathon is veel meer dan 4 x 10,5 km.

Toen ik mijn eerste marathon liep, had ik in mijn trainingen probleemloos 32 km met 5.00/km gelopen. Voor mijn gevoel had ik er toen ook 10 km achter aan kunnen lopen. Toen ik daadwerkelijk de marathon liep, ging na zo'n 30 km het licht uit, en finishte ik in 4:05...

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik, vergeleken met mijn andere looptijden, waarschijnlijk nooit een goede marathonloper zal worden. Ik loop de 10 km binnen de 40 minuten, een halve marathon binnen de 1:30, maar moet voor een marathon onder 3:50 toch bijzonder veel moeite doen...

2,508

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

De tool die ik op internet gevonden heb, hanteert ongeveer 10% extra.

45 op de 10 zou dus 3.18 op de marathon zijn. Mits voldoende training op afstan. Waarbij voldoende dan weer heel subjectief is natuurlijk

Waar kan ik tekenen? Ik ga voor 5:41 min/km of te wel 4 uur. In maart geprobeerd de marathon van F1 circuit Spa - Francorchamp te doen. Training volgens de boeken. Na 4 ronden uitgestapt. Reden: het ging niet vanwege sneeuw op het circuit en per rondje 160 hm. En dat zorgde voor toch wel een teleurstelling. Gelukkig is Etten-leur zo plat als een stroopwafel.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,509

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

De tool die ik op internet gevonden heb, hanteert ongeveer 10% (...) Ik loop de 10 km binnen de 40 minuten, een halve marathon binnen de 1:30, maar moet voor een marathon onder 3:50 toch bijzonder veel moeite doen...

Veel vaker langere afstanden op lagere snelheid lopen?

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,510

Re: prestaties van de dag

Het is inderdaad heel persoonlijk, maar ik ken ook wel een aantal mensen waarbij het wel klopt.
Zoals ik zei, is de disclaimer dat je voldoende getraind moet hebben op die afstand. Hoeveel voldoende is, is voor ieder persoonlijk.
Ik ben echt een diesel, mijn laatste halve marathon liep ik in 1.46, terwijl mijn 10km tijd, niet echt onder de 50 minuten lag op dat moment.

Het is allemaal geen exacte wetenschap, maar ik denk dat die snelheid +10% voor veel mensen wel haalbaar is.
Bij een marathon speelt voeding en voorbereiding volgens mij ook een erg belangrijke rol.

2,511

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:

Gelukkig is Etten-leur zo plat als een stroopwafel.

big_smile

2,512

Re: prestaties van de dag

Doubtless schreef:
mcguyver schreef:

Gelukkig is Etten-leur zo plat als een stroopwafel.

big_smile

Kom jij uit Etten Leur?

2,513

Re: prestaties van de dag

Kom jij uit Etten Leur?

Nee, Breda maar die heeft geen marathon.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,514

Re: prestaties van de dag

Thanks iedereen! Ik denk dat ik me volgend jaar aan een losse marathon ga wagen (loot mee voor Londen, maar anders misschien Rotterdam). Maar nog nooit in wedstrijdverband een losse hele of halve marathon gelopen. Mogelijk volgende maand een losee halve, maar trainen is op het moment bagger.

2,515

Re: prestaties van de dag

De losse marathon?

Hier vanochtend een uur yoga gedaan & daarna 20 minuten op de loopband gestaan! Moet zeggen dat dat een heel stuk minder pijnlijk is dan op straat, ondanks dat ik nu geen tubes droeg. Herkenbaar voor anderen?

2,516

Re: prestaties van de dag

Een marathon die geen onderdeel van de triathlon is wink

Niet zo zeer uit eigen ervaring, maar het is wel logisch.
Een loopband dempt veel meer en is dus minder belastend.

2,517

Re: prestaties van de dag

Je mist op de loopand ook je afzet, omdat de band onder je doordraait. Om dat recht te trekken zul je de band op 0,5 of 1% helling moeten zetten.

En beter loop je op oude schoenen op de band omdat je anders dubbele vering hebt en dat maakt t weer instabieler voor je gewrichten.

2,518

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Je mist op de loopand ook je afzet, omdat de band onder je doordraait. Om dat recht te trekken zul je de band op 0,5 of 1% helling moeten zetten.

En beter loop je op oude schoenen op de band omdat je anders dubbele vering hebt en dat maakt t weer instabieler voor je gewrichten.

Handige tips, thanks ! Ik loop er al niet graag op maar stuiterde laatst wel erg op en neer  in de sportschool smile

2,519

Re: prestaties van de dag

Mijn prestatie van de dag is na maanden van structureel trainen nu een dagje niks doen, niet vroeg m'n bed uit om te gaan lopen of naar het zwembad te gaan voor het werk.

2,520

Re: prestaties van de dag

marcell schreef:

Mijn prestatie van de dag is na maanden van structureel trainen nu een dagje niks doen, niet vroeg m'n bed uit om te gaan lopen of naar het zwembad te gaan voor het werk.

Maar hoe ging het gisteren?

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,521

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:
marcell schreef:

Mijn prestatie van de dag is na maanden van structureel trainen nu een dagje niks doen, niet vroeg m'n bed uit om te gaan lopen of naar het zwembad te gaan voor het werk.

Maar hoe ging het gisteren?

Dat is hier terug te lezen:
www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?pid=57301#p57301

Overall erg tevreden met mijn eerste keer! Maar genoeg te verbeteren ook nog smile

2,522

Re: prestaties van de dag

Klein mag ook, toch? Vandaag een privéborstcrawlles gehad, waarbij de badjuf van de zwemles van mijn dochter (die juf is zelf ervaren openwaterzwemster) me even heeft helpen analyseren wat ik beter kan doen om goed te borstcrawlen. Zó fijn! NU nog het geleerde in de praktijk  brengen haha.

2,523

Re: prestaties van de dag

Kleine dingen mag zeker ook! Altijd fijn om persoonlijke tips te krijgen over je zwemtechniek smile

2,524

Re: prestaties van de dag

Alles mag, als het maar leuk is. Wat voor tips heb je gekregen?

2,525

Re: prestaties van de dag

Deze week eindelijk weer een paar keer gefietst en gelopen.
Geen prestatie, maar wel grappig. Gister was mijn oude baan op tv! Bij 'Helden van de Wildernis' over Daan in Zambia. Daan heeft ooit stage bij me gelopen toen dat mijn baas was. Hij zit er nu alweer een poosje en doet het super! De vader van de mannetjesleeuw die je ziet heeft mij ooit behoorlijk achterna gezeten.

https://www.npostart.nl/helden-van-de-w … AT_2103676