2,976

Re: prestaties van de dag

Heerlijk rondje (80 km) door de wind gefietst, heen stond ik af en toe bijna stil maar terug vloog ik met 55 km/u door de polder. Zonnetje erbij, wat wil een mens nog meer.

2,977

Re: prestaties van de dag

Respect met deze wind!
Ik stap echt niet op de fiets (gisteren wel), ben maar gaan lopen.

Daarnaast probeer ik ook elke dag nog 1 - 1,5 u te wandelen. Ik verveel me dood in mn uppie en de hele dag lezen is uiteindelijk ook niet het je van het.

2,978

Re: prestaties van de dag

Jörgen schreef:

Heerlijk rondje (80 km) door de wind gefietst, heen stond ik af en toe bijna stil maar terug vloog ik met 55 km/u door de polder. Zonnetje erbij, wat wil een mens nog meer.

In de polder was het vast nog een stuk winderiger dan op het Brabantse platteland. Ik was blij dat ik na 63 km thuis was na 30 km tegenwind. Was inderdaad heerlijk en uiteraard lekker rustig overal. Gisteren was het weer mooier maar ik was bang dat het overal relatief druk zou zijn.

Off-topic: Waarom voelt 180W @90 rpm bij tegenwind veel zwaarder dan 180W @90 rpm met wind mee?

2,979

Re: prestaties van de dag

Ik ook gelopen gisteren en idd stond soms stil hier in de polder. Maar tja.. Snelheid is nu toch geen prioriteit voor mij :-)

2,980

Re: prestaties van de dag

Ik ben gister halsoverkop omgekeerd omdat ik voor mijn gevoel bijna van de weg woei, het voelde echt onveilig. Ik had het wat onderschat - bij deze windrichting horen we in/aan ons huis de wind niet.

Ik moet zeggen: ik had het toen even heel moeilijk met dit alles. Ik kon sowieso merken dat ik banger/schrikachtiger was dan normaal. Ik zou bovendien normaal gesproken bij die wind niet peinzen over gaan fietsen, maarja, dan heb ik meer alternatieven (hardlopen moet ik goed doseren). Bovendien kreeg ik op de terugweg ook nog een scheldkanonnade over me heen van wandelaars voor wie ik nogalliefst stopte om op 1,5 meter afstand te kunnen blijven, en toen had ik het helemaal gehad.

Gent-Wevelgem 2015 kijken was daarna gelukkig troostrijk. Ik had nooit gedacht dat ik me zou kunnen vermaken met oude sportwedstrijden kijken.

Louise

2,981

Re: prestaties van de dag

Ik heb inderdaad ook even gedacht om om te keren. Dat heb ik met die stormen in februari niet gehad, dus was wel verbaasd dat er nu geen weeralarm was.

Uiteindelijk goed te doen, al ging ik soms bijna achteruit big_smile En had een mooi rondje uitgekozen, met storm mee terug, dan ben je de rest al weer vergeten.

Ben sowieso veel aan het fietsen de laatste tijd, op heel lage intensiteit. Alles Z1 fietsen is wel mijn prestatie van de dag.
Dat is heel erg wennen, en kost je wat ego, maar ik haal toch liever mensen in tijdens een wedstrijd, dan nu wink

2,982

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Bovendien kreeg ik op de terugweg ook nog een scheldkanonnade over me heen van wandelaars voor wie ik nogalliefst stopte om op 1,5 meter afstand te kunnen blijven, en toen had ik het helemaal gehad.

Louise

Ik ben bij mijn duurloopje gisteren alleen maar "normale" mensen tegengekomen. Dus sterkte Louise, ik kan wel zeggen 'trek het je niet aan' maar ik heb makkelijk praten: ik ben bijna 2 meter, man, naïef en sowieso niet schrikachtig.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,983

Re: prestaties van de dag

Ik kwam gisteren eigenlijk nauwelijks mensen tegen tgo de laatste dagen dan wel te verstaan. Voor het corona kwam ik eigenlijk ook zelden iemand tegen in de polder.

2,984

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:

Ik ben bij mijn duurloopje gisteren alleen maar "normale" mensen tegengekomen. Dus sterkte Louise, ik kan wel zeggen 'trek het je niet aan' maar ik heb makkelijk praten: ik ben bijna 2 meter, man, naïef en sowieso niet schrikachtig.

De lontjes zijn hier in de omgeving sowieso wel kort, ook zonder coronacrisis. Het viel me vorige week nog mee, toen was het steeds veel drukker dan normaal maar dat leek juist met meer omzichtigheid dan normaal. Maar zo onredelijk en agressief als gister is toch zeldzaam. Nouja, iedereen heeft stress, bij mij komt het er gelukkig op een wat vreedzamere manier uit.

Louise

2,985

Re: prestaties van de dag

Hoor er ook veel over in mijn omgeving. En dan m.n. van de dames van de wielervereniging, die bovendien alleen fietsen. Agressieve reacties, schelden, zelfs mensen die hun anderhalve meter opeisen op het fietspad door plotseling een arm uit te steken... Ik ben zelf ook echt wel voorzichtiger nu, maar het voelt alsnog onveilig.

Gisteren was het op mijn rondje wat rustiger dankzij de storm. De komende dagen is het 'gelukkig' ook wat slechter weer.

2,986

Re: prestaties van de dag

Ik heb afgelopen weekend maar 1 raar voorval gehad, dat was iemand die ineens vanuit de berm het fietspad op liep, toen ik een grote bocht om hem heen maakte om aan de ruim 1.5 meter te komen. Wat me wel weer opviel is dat het leek alsof er mensen aan het fietsen die al jaren lang niet gefietst hadden. Een man of 4 zonder helm (die kom je toch bijna niet meer tegen tegenwoordig) op een fiets uit de jaren '90 en ook relatief veel mensen met pech langs de kant.

2,987

Re: prestaties van de dag

Gelukkig ben ik de agressie nog niet tegen gekomen tijdens mijn trainingen. Wel inderdaad heel veel sporters die duidelijk net begonnen zijn. Daar zie ik er heel veel van langskomen vanuit mijn werkplek.
Maar on topic, vandaag een rondje gelopen met wat opdrachtjes onderweg op afstand verzonnen door de hardloop vereniging.
Opdracht was om foto's te maken van straatnamen beginnend met de naam van de atletiek vereniging en die te delen in een app groep.

2,988

Re: prestaties van de dag

Sandra86 schreef:

Ik heb afgelopen weekend maar 1 raar voorval gehad, dat was iemand die ineens vanuit de berm het fietspad op liep, toen ik een grote bocht om hem heen maakte om aan de ruim 1.5 meter te komen. Wat me wel weer opviel is dat het leek alsof er mensen aan het fietsen die al jaren lang niet gefietst hadden. Een man of 4 zonder helm (die kom je toch bijna niet meer tegen tegenwoordig) op een fiets uit de jaren '90 en ook relatief veel mensen met pech langs de kant.

Qua fietsen nog niet veel "niet standaard volk" gezien, maar wel veel mensen die normaal gesproken de sportschool niet uitkomen (aanname) en nu gaan hardlopen.. En veel voetballers die hardlopen.. Die herken je vaak aan hun loopje smile

2,989 Laatst bewerkt door Louise (01-04-20 16:12:45)

Re: prestaties van de dag

Ja, in de buurt van de grote stad opvallend veel niet-standaardvolk, vaak eigenaardig uitgedost (vooral: te weinig kleren aan), op fietsen van allerlei soort, en hardlopend en skeelerend. Het is alweer iets minder dan aan het begin, maar dat kan ook aan het mindere weer en de grotere 'strengheid' te maken hebben. Maar ik voorspelde een paar weken geleden al een hausse aan hardloopblessures - en die kunnen nog niet eens naar de fysio ook.

Vanochtend 77 vredige kilometers gefietst. Eindelijk minder wind!

Louise

2,990

Re: prestaties van de dag

Ik heb zaterdag 70KM gefietst. Ook toen waaide het flink. Met 88mm's was het soms echt vechten in het buitengebied. Ik heb een lange stuurpen waardoor ik het goed onder controle kan houden (en het dus veilig is) maar anders is het niet te doen. Wel 37+ kmpu gemiddeld gereden, wat voor mij op zo'n afstand goed is.

2,991

Re: prestaties van de dag

Net een heerlijk rondje van 30 km gefietst, met als doel mijn hoofd leeg te krijgen na een veel vragende werkdag. Doel bereikt! Het was heerlijk rustig op de weg nu het weer niet zo mooi is.

2,992

Re: prestaties van de dag

Rondje gelopen, 9K. Het is hier altijd rustig maar nu helemaal; zelfs in het bos op de Heuvelrug.

2,993

Re: prestaties van de dag

Mooie omgeving woon je Laris, ik kom daar graag.

2,994

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Mooie omgeving woon je Laris, ik kom daar graag.

De Sallandse?

2,995 Laatst bewerkt door Louise (05-04-20 17:18:42)

Re: prestaties van de dag

Vanochtend rondje hardgelopen, het stuk door Midden-Delfland was ongelofelijk druk met fietsers. De meesten houden goed rekening met de 1,5 meter. Wel was ik blij niet te fietsen, want die drukte zou mij totaal op de zenuwen werken. Ik ga m'n langere fietstrainingen maar door de week doen.

Geen grote groepen gezien, wel veel twee- en drietallen. De grootste groep, dat waren nogalliefst hardlopers (4: één man met drie vrouwen, nounou, als dat huisgenoten/gezinsleden zijn...).

In de laatste kilometers voorbij gelopen door manlief, die aan het eind zat van z'n creatieve vervangende marathon: vandaag en gister een halve, tussendoor horloge op pauze. Op Strava ziet het er als je snel kijkt uit als een echte marathon.

We hebben samen daarna op een bankje voor ons huis naar al het fiets- (en loop- en skeeler-)verkeer zitten kijken, we wonen aan een doorgaande route. Best vermakelijk. Druk dus, en je ziet werkelijk van alles voorbij komen, waarbij vooral de zichtbare onervarenheid opvalt. Veel stokoude racefietsen ook.

Louise

2,996

Re: prestaties van de dag

Bij het fietsen was het nog relatiefrustig bij mij maar als ik aan het lopen was.. het zag echt zwart van het volk in de polder en mensen die gewoon naar je toe komen gereden met hun fiets en geen cm uit de weg gaan. Heb me nog op eentje kwaad gemaakt zelfs. Iedereen weet ondertussen wel dat je afstand moet houden dus moet je niet bewust bijna iemand ondersteboven rijden. Maar goed weer een dikke 3u getraind dus ben weer een gelukkig man.

2,997

Re: prestaties van de dag

Ik heb eigenlijk geen last gehad van drukte.
85km door de polder gefietst, het fietspad tussen Spakenburg en de brug naar Nijkerk, langs het Gooimeer, is bij mooi weer wel druk, maar viel vandaag ook echt mee.

Ik reed zelfs lek, maar een band verwisselen met de zon op je blote benen is geen straf smile

2,998

Re: prestaties van de dag

Heerlijk weer vandaag , wel veel wind .
Een actieve dag gehad .
S, ochtend core ,na lunch  1,5 uur gefietst dan 0,5 uur hardlopen .
Op mijn balkon de zon genoten , en net nog stretching en blackroll gedaan .

Onderweg wel mensen gezien , maar niet druk .

2,999

Re: prestaties van de dag

Vandaag 100km gefietst waarvan 90KM op tempo. Precies 37 gemiddeld gehaald. Daarna bijgetankt met een BBQ. Heerlijk weer was het!

3,000

Re: prestaties van de dag

Ik was echt chagrijnig van het fietsen; zo ontzettend druk en iedereen (nou ja, veel dan) wil twee-aan-twee blijven rijden. Dan moet ik door de berm om een beetje afstand te houden?

Zou dat ook graag op een rustiger tijdstip willen doen, maar dan ben ik aan het werk sad
Lopen en intervallen fietsen doe ik meestal al 's avonds laat, terwijl ik er nu ook net voor etenstijd prima tijd voor heb. Dan gaat echter net heel Nederland z'n dagelijkse luchtje scheppen, wat ik wel kan begrijpen.