3,076

Re: prestaties van de dag

Ik ben ook trager met zwemboei, hoor, en dat lijkt me eerlijk gezegd heel normaal. Je trekt toch iets mee, achter je aan, daar word je sowieso niet sneller van. Ik merk ook wel effect van wind en stroming erop.

Louise

3,077

Re: prestaties van de dag

zico schreef:

Ja ik weet niet precies wat ik verkeerd doe maar hoe hard ik die dingen ook opblaas ze remmen me toch af. Misschien lig ik zelfs met wetsuit toch nog flink te diep.

hoe lang is je tether? (mooi woord voor touwtje ;-)  )
hij zou ergens rond je knieholtes moeten drijven
als ik mijn hand achter uit het water haal kan ik hem soms net voelen

als ie te kort op je zit, kan ik me voorstellen dat je hem het water intrekt
of hem niet de kans geeft om het opp van het water te volgen

daarnaast: wat heb je erin zitten? telefoon, autosleutel is OK
reserve wiel en krik kan je beter gewoon in je auto laten ;-)

hier wat plaatjes en tekst:
http://saferswimmer.com/

Grtz
D.

3,078

Re: prestaties van de dag

Hij drijft wel ongeveer bij mijn knieholtes.
Verder zitten er alleen inderdaad autosleutels en een telefoon in.

Zal eens kijken of mijn vriendin een foto of filmpje kan maken om te zien hoe hij achter me aan drijft.

Bedankt voor de tips in ieder geval!

3,079

Re: prestaties van de dag

Wat ik veel bij anderen zie is dat ze de boei vastmaken aan één van de twee ‘handvaten’ midden op de boei, deed ik eerst ook. Zwemt wel echt beter als je de boei aan het oogje aan de voorzijde vastzet.

3,080

Re: prestaties van de dag

Buus schreef:

Wat ik veel bij anderen zie is dat ze de boei vastmaken aan één van de twee ‘handvaten’ midden op de boei, deed ik eerst ook. Zwemt wel echt beter als je de boei aan het oogje aan de voorzijde vastzet.

Daar zit hij aa nvast als je hem koopt.
Dus zwemt iedereen er zo mee...
Ik ook, overigens zonder problemen.

Ik bedacht me, zou de vorm vd boei nog uitmaken? Dat een rondere sneller duikt dan een langwerpige oid?

3,081 Laatst bewerkt door Louise (20-06-20 16:50:40)

Re: prestaties van de dag

Ik heb vandaag m'n 4e thuistriathlon gedaan, waarvan de bedoeling is om leuke dingen te bedenken met de drie sporten (of variaties erop). Het idee voor vandaag was de 'streepjestriathlon': ons huis ligt aan een lange, rechte weg met parallel eraan ons zwemwater, dus als je dan 3 heen en weertjes doet, heb je op de GPS 6 paralelle streepjes. Manlief bedacht daarbij dat het leuk was om de keerpunten bij de opeenvolgende bruggen te leggen.

Dus, vandaag samen met hem en TumTumTum heen en weer gezwommen naar de eerste brug (1 km), gefietst naar de 4e (13,5 km) en gelopen naar de 2e (2,2 km) (er zit dus nog een brug tussen, maar die is al heel lang stuk, dus die telt niet). Naar verhouding dus veel zwemmen en kort hardlopen.

We zijn bij zwemmen bij elkaar gebleven en fietsen ging ook rustig omdat het weer eens knetterdruk was, maar bij lopen ben ik lekker los gegaan en zo was de slotkilometer m'n snelste in jaren, een van m'n snelste ooit, erg lekker.

Het was prachtig weer, gezellig en erg leuk buitenspelen zo.

Loop- en fietsparcours overlapten zo dat je niet echt zes streepjes ziet, maar zoiets was dus het resultaat (te zien is dat de zwem-GPS al voor de brug was gekeerd roll ):

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2020/06/streepjes.png

Louise

3,082

Re: prestaties van de dag

Leuk die triathlons!
Ik vandaag een lange langzame duurloop gedaan, meestal kruipt m'n HR dan toch al snel richting zone 2 en bij het einde naar zone 3 maar vandaag 2u in zone 1 kunnen lopen, ondanks vermoeide benen van een paar pittige trainingen deze week.
Maar de prestatie van de dag was dat ik met vandaag erbij dit jaar meer kilometers heb hardgelopen dan in heel 2019, 1292km inmiddels.

3,083

Re: prestaties van de dag

Heel leuk ja!
Moet zeggen dat ik best opzie tegen die kwart over 2 weken. Ook al ga ik niet volle bak, ik zit er echt niet meer in haha.

Vandaag wel een leuke swimrun gedaan en daarheen gelopen en weer terug. Bij elkaar weer 2u dikke pret sporten.
Het leuke van swimrunnen is dat je zomaar ergens de kant op klautert als je wil, zo waren we vandaag op het Floriadeterrein in aanleg, waar nu niemand mag komen omdat het is afgesloten. Maar ja, vanaf het water geen hekken, dus leuk stukje rondgerend daar..

3,084 Laatst bewerkt door chrisbakker (20-06-20 19:00:09)

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Ik heb vandaag m'n 4e thuistriathlon gedaan, waarvan de bedoeling is om leuke dingen te bedenken met de drie sporten (of variaties erop). Het idee voor vandaag was de 'streepjestriathlon': ons huis ligt aan een lange, rechte weg met parallel eraan ons zwemwater, dus als je dan 3 heen en weertjes doet, heb je op de GPS 6 paralelle streepjes. Manlief bedacht daarbij dat het leuk was om de keerpunten bij de opeenvolgende bruggen te leggen.

Dus, vandaag samen met hem en TumTumTum heen en weer gezwommen naar de eerste brug (1 km), gefietst naar de 4e (13,5 km) en gelopen naar de 2e (2,2 km) (er zit dus nog een brug tussen, maar die is al heel lang stuk, dus die telt niet). Naar verhouding dus veel zwemmen en kort hardlopen.

Leuk die ‘kunstwerken ‘ met al die kleurtjes

We zijn bij zwemmen bij elkaar gebleven en fietsen ging ook rustig omdat het weer eens knetterdruk was, maar bij lopen ben ik lekker los gegaan en zo was de slotkilometer m'n snelste in jaren, een van m'n snelste ooit, erg lekker.

Het was prachtig weer, gezellig en erg leuk buitenspelen zo.

Loop- en fietsparcours overlapten zo dat je niet echt zes streepjes ziet, maar zoiets was dus het resultaat (te zien is dat de zwem-GPS al voor de brug was gekeerd roll ):

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2020/06/streepjes.png

Louise

Leuk zo al die kleurtjes! Lijkt wel een kunstwerk .
Mijn kunstwerk:
(Fietsgps aan laten staan dus ik neem aan dat de gevoeligheid dan anders is, en sorry upload foto is gedraaid)

3,085 Laatst bewerkt door Louise (20-06-20 19:04:14)

Re: prestaties van de dag

Is dat zwemmen met de GPS op fietsen? Grappig. Veel abstracter kunstwerk dan het mijne wink

Louise

3,086

Re: prestaties van de dag

Goed bezig allemaal !!
Creatief met GPS .

Ik ga morgen een lange duurtraining doen .
5 km run -90 km bike -10 km run .

@ Montana; herkenbaar , zone 0 en 1 is bij mij ook zo,n dingetje .
En die heb ik sinds twee weken erg veel in mijn schema’s staan .

3,087

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Is dat zwemmen met de GPS op fietsen? Grappig. Veel abstracter kunstwerk dan het mijne wink

Louise

Inderdaad, ik wilde de gps blijven laten registreren, alleen niet aan de verminderde nauwkeurigheid gedacht .
Dus (dinsdag de triathlon) na het fietsen naar Galderse meer, de fiets daar weggezet bij de security om dan ineens het water in te duiken.
Op loop Gps zal de lijn nauwkeuriger zijn veronderstel ik.

3,088

Re: prestaties van de dag

@Jeanette schreef:

Ik ga morgen een lange duurtraining doen .
5 km run -90 km bike -10 km run .
.

Succes vandaag!

3,089

Re: prestaties van de dag

Thanks ...het is mooi weer en nagenoeg geen wind .

3,090

Re: prestaties van de dag

Net weer gezwommen; heerlijk zo in het buitenbad. En ook best gezellig met de plaatselijke ´koffiezwemmers´ die al helemaal onder de indruk zijn van mijn (voor verbetering vatbare) borstcrawlvaardigheid.

3,091

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

vandaag 2u in zone 1 kunnen lopen, ondanks vermoeide benen van een paar pittige trainingen deze week.

Of juist dankzij misschien? Dus dat je hartslag laag blijft door vermoeidheid?

Ik heb het trouwens ook, bij hardlopen meer dan fietsen, cardiac drift, dus een oplopende hartslag bij gelijk tempo. Ik train op advies van m'n hardlooptrainersopleider niet meer op hartslag bij rustige duur, want als ik m'n hartslag echt laag 'moet' houden, ga ik lopen sloffen - dan gaat m'n techniek eraan. Dus ik loop nu rustige duur 'zo rustig mogelijk met behoud van techniek'. Dat gaat prima. Ik werp wel zo af en toe een blik op m'n tempo.

Louise

3,092

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:
MontanaMan schreef:

vandaag 2u in zone 1 kunnen lopen, ondanks vermoeide benen van een paar pittige trainingen deze week.

Of juist dankzij misschien? Dus dat je hartslag laag blijft door vermoeidheid?

Ik heb het trouwens ook, bij hardlopen meer dan fietsen, cardiac drift, dus een oplopende hartslag bij gelijk tempo. Ik train op advies van m'n hardlooptrainersopleider niet meer op hartslag bij rustige duur, want als ik m'n hartslag echt laag 'moet' houden, ga ik lopen sloffen - dan gaat m'n techniek eraan. Dus ik loop nu rustige duur 'zo rustig mogelijk met behoud van techniek'. Dat gaat prima. Ik werp wel zo af en toe een blik op m'n tempo.

Louise

Ja dat herken ik Louise, en Mantana man. Je herstel is na zware trainingen nog bezig, en je hartslag wil niet laag blijven. Kijken jullie ook naar je ochtendpols? Geeft bij mij duidelijk een nog niet herstelde trainingsperiode of dag, en is dan hoger dan normaal.

En dat lopen sloffen is ook zo een dingetje, beetje van tja ik moet lopen met lage HR maar tis eigenlijk geen lopen meer.. Herkenbaar smile

3,093

Re: prestaties van de dag

@Jeanette schreef:

Goed bezig allemaal !!
Creatief met GPS .

Ik ga morgen een lange duurtraining doen .
5 km run -90 km bike -10 km run .

@ Montana; herkenbaar , zone 0 en 1 is bij mij ook zo,n dingetje .
En die heb ik sinds twee weken erg veel in mijn schema’s staan .

En hoe was het ? goed verlopen? Want eerst lopen, dan fietsen en dan terug lopen met je kilometers die je opgeeft zijn een flinke training!

3,094

Re: prestaties van de dag

@Louise @chrisbakker
Bewust vanaf het begin heel rustig gelopen, halve minuut per km langzamer dan normaal als ik rustig loop. Hartslag was eerste kilometers zeker hoger dan normaal voor die snelheid, maar wel zone 1. Merkte gisteren erna en vanochtend ook dat ik er minder last van had. Verteerde het een stuk beter dan de lange duurloop van de week ervoor waarbij ik na een half uur in Z2 kwam, en na 1,5u in Z3. Ik denk niet dat de hartslag zo laag was vanwege vermoeidheid. Maar het is natuurlijk ook geen zwart-wit verhaal, de vermoeidheid zal natuurlijk wel wat meegespeelt hebben met de hartslag, maar ik denk niet dat het de overhand had, omdat ik de laatste 2-3 km wel iets meer pushte en de hartslag ook wat opliep toen.
Hou ook altijd rusthartslag in de gaten, die ligt meestal rond de 50-54 bij mij, soms iets lager nog. Gisterochted was die 53 en vanochtend 54. Als die naar 56 gaat of hoger dan is er meestal wel een aanwijsbare reden (lange wedstrijd gehad, verkoudheid/ziek, alcohol avond ervoor etc). Vandaag met m'n vriendin een rondje in New Forest gefietst, 45km, meeste in Z0 voor mij, nergens gepushed, in herstelmodus gefietst, maar morgen rust smile.

3,095 Laatst bewerkt door @Jeanette (21-06-20 21:16:55)

Re: prestaties van de dag

chrisbakker schreef:

/quote]

En hoe was het ? goed verlopen? Want eerst lopen, dan fietsen en dan terug lopen met je kilometers die je opgeeft zijn een flinke training!

Nou ... ben met de neus op de feiten gedrukt !
Wilde er echt een duurtraining van maken en geen race .
De eerste 5 km lopen ging wel lekker . Zone 3/4 en een mooie gecontroleerde ademhaling.
Bij het fietsen moesten  we twee ronden ... de eerste ging lekker , qua Hf de complete 90 km alles okay . De tweede ronde op allerlei plekken kramp ... dan kuit , dan bovenbeen , hamstring .
Dan nog de 90 km in 3 uur en 4 min gedaan .
Lopen daarna ging niet meer , op een gegeven moment kramp aan de binnenkant/ voorkant van mijn knie .... hele been stijf . Dat had geen zin , dus na 500 meter terug gewandeld.
Komende week even naar de ha voor bloed prikken en ijzerwaardes checken . Heb twee jaar geleden al eens eerder een lage ferritine waarde gehad .

3,096

Re: prestaties van de dag

Poeh, dan ben je nog een end gekomen hoor, en 90km zo snel...voor een niet wedstrijd, chapeau.

Wellicht helpt t ook om wat meer magnesium binnen te krijgen, bijv door een eetlepel haverzemelen in je kwark erbij te gooien. (Tegen de kramp dus)

3,097

Re: prestaties van de dag

@Jeanette schreef:
chrisbakker schreef:

/quote]

En hoe was het ? goed verlopen? Want eerst lopen, dan fietsen en dan terug lopen met je kilometers die je opgeeft zijn een flinke training!

Nou ... ben met de neus op de feiten gedrukt !
Wilde er echt een duurtraining van maken en geen race .
De eerste 5 km lopen ging wel lekker . Zone 3/4 en een mooie gecontroleerde ademhaling.
Bij het fietsen moesten  we twee ronden ... de eerste ging lekker , qua Hf de complete 90 km alles okay . De tweede ronde op allerlei plekken kramp ... dan kuit , dan bovenbeen , hamstring .
Dan nog de 90 km in 3 uur en 4 min gedaan .
Lopen daarna ging niet meer , op een gegeven moment kramp aan de binnenkant/ voorkant van mijn knie .... hele been stijf . Dat had geen zin , dus na 500 meter terug gewandeld.
Komende week even naar de ha voor bloed prikken en ijzerwaardes checken . Heb twee jaar geleden al eens eerder een lage ferritine waarde gehad .

Eh... je wilde er een duurtraining van maken, maar je doet 3u en 4 min over de 90 km? Dat is toch (veel) te snel? Of train ik te traag dan. (Zelfs met je HF die oké was) . Tenzij ik mijn duurtrainingen als langer/trager opvat.
(Mijn triatlon afgelopen dinsdag was wél express op tempo, en niet als duurtraining alleen. Beetje meer richting een wedstrijd.)

3,098

Re: prestaties van de dag

Mjah ...het was idd misschien snelle duur ...
Het liep allemaal makkelijk , en had ook niet het gevoel dat het me veel inspanning
kostte . Had een rustige ademhaling etc . Gemiddeld 149 Watt .

@Hedcandy : Haver zemelen tegen kramp ?
Dat kende ik nog niet .
Ik ben best een zouterige zweter , dus doe ook altijd zouttabletten in mijn drinken .
Heb s,ochtends goed ontbeten , onderweg goed gedronken ( drie flessen ) , en
gegeten .... ( gel , powershots )

Het was weer een leermoment .
Eens kijken wat mijn coach vandaag zegt .

3,099

Re: prestaties van de dag

Interessant om over jullie trainingen te lezen en Ik probeer het te relateren aan mijn eigen trainingen. Er komt wel een vraag bij me op, namelijk welke systematiek jullie gebruiken voor zone-indeling. Er zijn namelijk nogal wat varianten. Zelf gebruik ik de 7 zones van het boek "80/20 triathlon" en die is anders dan bijvoorbeeld de 5 zones van Garmin (5 zones en andere percentages etc). In het systeem dat ik gebruik bestaat bijvoorbeeld geen zone 0, dus waar Chris over zone 0 praat is dat bij mij misschien ongeveer (laag) zone 1. Dan ben Ik appels met peren aan het vergelijken.

Wat gebruiken jullie zoal?

3,100

Re: prestaties van de dag

Ik gebruik de Garmin hartslagzones. Die zitten in mijn horloge. Lekker simpel.

Je moet sneller dan de klos zijn.