3,151

Re: prestaties van de dag

Ik heb gister een van mijn alternatieve seizoensdoelen bereikt, dat luidde 'de kaap van de 200 km fietsen weer eens ronden'. Heen en weer naar lunchen bij mijn broer in Vlissingen, 215 km gefietst, voor het eerst in dik 4 jaar over de 200. Het ging prima, verrassend makkelijk zelfs, ben ik blij mee. Enige 'obstakel' was een enorme bui aan het begin van de terugweg. De regen was wel lekker, na die hittegolf (we hadden nog niet veel gehad hier), maar het onweer dwong wel tot schuilen. Daarna wind mee en perfect fietsweer - én heerlijk rustig natuurlijk, want de bui had de meeste toeristen verdreven. Ik had beter even kunnen wachten, maar de Buienradar zei iets anders. Heen was ondanks tegenwind ook vlot gegaan.

Nu een beetje stijve rug en moeie handen van het lange zitten; mijn benen deden het probleemloos, dat voelde wel lekker. Ik was meer dan een uur sneller dan de vorige (eerste) keer dat ik dit fietste, maar toen was het slechter weer en ik snij 'm nu ook net iets scherper aan hier en daar, meer parcourskennis ondertussen, scheelt een paar kilometer. Behalve op de terugweg in Middelburg, toen was ik zo naar de bui aan het kijken en aan het tellen tussen bliksems en donders dat ik een afslag miste!

Louise

3,152

Re: prestaties van de dag

Heerlijk hé, en goed gedaan Louise. Het fijne is dat je een doel kan koppelen aan je rit, maakt het zoveel leuker.
En als je benen zo goed aanvoelen, dan word het echt leuk.
Ben aan t hardlopen, maar heb eventjes een mindere  anderhalve week gehad. Voor het overige kijk ik uit naar mijn swimrun over een 10tal dagen. Samen competitief/recreatief sporten in alleen maar bos/meer/natuur.

3,153 Laatst bewerkt door chrisbakker (18-08-20 10:44:38)

Re: prestaties van de dag

dik2tri schreef:

Leuk Louise, al die speciale thuistriathlons die jullie bedenken smile Het verhaal van de slak (zeker met je opmerking op Strava) visualiseerde ik direct en klonk erg grappig.

Gisteren heb ik weer de eerste post-(eerste golf)-corona wedstrijd gehad, een kleinschalige ultraloop met in totaal 52 deelnemers over alle 'afstanden', de 9 hours ultra in Hoogeveen op een wielerbaan van ca. 650 meter.

Ik stond op de 6 uur aan de start in een graad of 28... Dat was erg warm, maar mijn lijf gaat daar vrij goed mee om tijdens het lopen heb ik al vaker gemerkt. Heb eigenlijk de hele middag lekker gelopen, alhoewel het de laatste uren wel zwaarder werd. Uiteindelijk kwam ik uit op 63.455km, zelfs goed voor een tweede plaats en daarmee mijn eerste podium ooit! Goed, de sterkere lopers kwamen uit op de 9 uur, daar had ik het nooit van gewonnen, maar toch smile

Leuk om weer eens aan een wedstrijd mee te doen!

Petje-af! 6 uur .... Daar ben ik nog niet, en dan liefst in 18°C ipv 28°C. (maar het is al beter geworden in warmer weer).
Loop je ultra's? Of trails ?

3,154

Re: prestaties van de dag

chrisbakker schreef:

Heerlijk hé, en goed gedaan Louise. Het fijne is dat je een doel kan koppelen aan je rit, maakt het zoveel leuker.
En als je benen zo goed aanvoelen, dan word het echt leuk.

Dank je - en ja, zo'n doel is zeker fijn. Ik fiets regelmatig enkele reis naar of van mijn broer, wind mee, al dan niet met wat extra ommetjes (de kortste weg heeft een paar minder leuke stukken), en dan de andere kant op met de trein. Ik rijd het heel graag, over de dammen en de dijken, en 'back to my roots' (ik kom zelf ook uit Vlissingen). Zoals gister is de verzorging ook super: mijn broer had een heerlijke lunch klaar staan, inclusief 'Zeeuwse energierepen' (bolussen).

Een mindere anderhalve week lijkt me niet zo gek: het was te heet om fatsoenlijk te hardlopen.

Louise

3,155 Laatst bewerkt door chrisbakker (22-08-20 18:11:17)

Re: prestaties van de dag

Vandaag lange duurtraining met lopen/zwemmen/lopen ivm volgende week. Swimrun Robertville
Opgesplitst met één pauze bij mijn ouders.
Totale loopkilometers 30,5km
zwemkilometers 2,4km
Eerste loopkm's : 8km
Zwem: 2,4km
Loop 9km
pauze lunch: en 3 bananen en een dubbele boterham waren goed voor de terugkeer van:
loop 13,5km.
Benen goed maar niet super. Hopelijk volgende zaterdag beter.

3,156

Re: prestaties van de dag

Vandaag hebben we met mijn triathlonvereniging IZGS de Gouwzee over gezwommen. Je kon heen en/of weer. Uiteindelijk heb ik ruim 7km gezwommen en dat was voor mij een afstandsrecord. Veel golven, maar erg gaaf om te doen!

Hier een filmpje: https://youtu.be/wYl8tVZKUwU

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/118344435_3371442879582849_1976838544163117095_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=2ML04579gvoAX_-b_Ad&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=e5d54f93d2ab967c23bb2ef42ace977e&oe=5F6760F2

3,157

Re: prestaties van de dag

Top gedaan!

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,158

Re: prestaties van de dag

Tjonge, 7km ongelooflijk! Je werd begeleid met een boot? En de wind was flink toegenomen tijdens het zwemmen?
Netjes hoor ! En dan het rekening houden met wind en  golfslag om je koers te houden....

3,159

Re: prestaties van de dag

Indrukwekkende afstand! En maar heel kort pauze tussen heen en terug, hè, tenminste, dat was me op Strava al opgevallen. Niet bepaald de makkelijkste omstandigheden ook vandaag!

Louise

3,160

Re: prestaties van de dag

Tof en een flinke afstand!

3,161

Re: prestaties van de dag

Mooie foto en hele knappe prestatie. Ik vond het stevig waaien vandaag, weliswaar in ander deel van het land, maar aan de golven te zien was dat op de Gouwzee ook zo.

3,162

Re: prestaties van de dag

Echt heel erg gaaf!

3,163

Re: prestaties van de dag

Knap gedaan Maca!

Lijkt me een hele belevenis. Leuk om die beelden te zien.

3,164

Re: prestaties van de dag

Er waren drie boten ter ondersteuning, gelukkig hoefde er niemand gered te worden of voortijdig uit het water te komen. Navigeren was toch wel lastig, de golven beperkten je zicht nogal. Als je opkeek zag je de eerste keer vaak niets door het water, de tweede keer zag je dat je compleet de verkeerde kant opzwom en dan moest je nog een derde keer kijken om te zien of je nu wel de goede kant op zwom. Het ging dus ook niet heel snel en ik verbaas me er over dat we allemaal op de juiste plek in Marken en weer terug in Monnickendam aankwamen. De terugweg was met de wind tegen (en de wind was inderdaad iets toegenomen) een stuk lastiger. In Marken hielden we kort pauze om wat te eten en te drinken (ik denk dat we daar een half uurtje zijn geweest). Het viel me nog mee hoe mijn schouders voelden na afloop (al had ik niet nog een keer heen en weer kunnen zwemmen).

Voor herhaling vatbaar in elk geval.

3,165 Laatst bewerkt door arnosmit (24-08-20 15:31:58)

Re: prestaties van de dag

Maca944 schreef:

Er waren drie boten ter ondersteuning, gelukkig hoefde er niemand gered te worden of voortijdig uit het water te komen. Navigeren was toch wel lastig, de golven beperkten je zicht nogal. Als je opkeek zag je de eerste keer vaak niets door het water, de tweede keer zag je dat je compleet de verkeerde kant opzwom en dan moest je nog een derde keer kijken om te zien of je nu wel de goede kant op zwom. Het ging dus ook niet heel snel en ik verbaas me er over dat we allemaal op de juiste plek in Marken en weer terug in Monnickendam aankwamen. De terugweg was met de wind tegen (en de wind was inderdaad iets toegenomen) een stuk lastiger. In Marken hielden we kort pauze om wat te eten en te drinken (ik denk dat we daar een half uurtje zijn geweest). Het viel me nog mee hoe mijn schouders voelden na afloop (al had ik niet nog een keer heen en weer kunnen zwemmen).

Voor herhaling vatbaar in elk geval.

Ik zwom ook mee met Maarten, maar ik had beduidend meer moeite. Ik kan alleen rechts effectief ademen en het tweede deel van de heenweg sloegen de golven, die van rechtsachter kwamen steeds in mijn gezicht, waardoor ik veel water binnen kreeg. Ondoenlijk om dan borstcrawl te zwemmen, dus was ik veroordeeld tot flink stukken schoolslag, dat valt nog niet mee met wetsuit. Ondanks de volgboten schoot er ook nog een surfplank op hoge snelheid zo'n 10 m voor me langs, ik hoop dat hij me gezien had.... Daarna (volgens planning) 8 km hardgelopen naar het startpunt, ik was blij dat ik niet tegen de golven in hoefde te beuken.

Voor herhaling vatbaar?? Dan wel graag met minder wind.....
Maar een hele mooie ervaring!

3,166 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (24-08-20 16:47:37)

Re: prestaties van de dag

Ik heb in plaats van Deinze 111 nog een eigen 111 gedaan, in Krimpen a/d Lek.

Zwemmen 950 m in 20' (zonder wetsuit) 2.06/100 m
Ik had vantevoren opgemeten hoe groot de surfplas is, maar blijkbaar de eerste keer naar de overkant een gekke afslag genomen. Kwam dus niet aan 250 m, liep ergens aan de grond, en heb er maar wat van gemaakt om toch nog aan de afstand te komen. Niet bevorderlijk voor het tempo, dus er had echt wel een PR (<20' voor 1000 m) ingezeten...

Fietsen 100 km in 3:16 30.5 km/h
Wow wat een wind! Wind mee was het best leuk, maar ging ik niet zo veel harder dat ik de tegenwind weer goed maakte. Bleek wel elke 25 km in precies 49 minuten te doen (i.p.v. de voorgenomen 47-48), dus dat heb ik maar proberen vast te houden. Windvlagen waren erg lastig, ging alle kanten op behalve vooruit, en heb nu aan één kant van m'n nek spierpijn big_smile
Zo'n eind net over je handen staren, zonder andere deelnemers om in te halen, en zonder publiek, doe je trouwens echt niet voor je lol.

Lopen 7.5 km in 37'31" 5.00/km
Had natuurlijk wel 10 km willen lopen, maar verkeerd gelopen en moest pauzeren om m'n man uit te leggen waar ik zou finishen en dat hij er niet kon komen. Toen maar stopgezet. Was er ook echt klaar mee.
Had natuurlijk prima nog zo door kunnen lopen en er een finishsprint uitgegooid, maar die bewaar ik wel voor wanneer we weer tegen elkaar mogen racen!

Was er wel een beetje sip van; had er vantevoren wel naar uitgekeken om eens te laten zien waar ik al die tijd voor getraind had. Maar dat zit er in zo'n DIY race dus echt niet in, en dan is er verder heel weinig aan.

Nu lekker einde seizoen, dus wat dat betreft was het wel een mooie afsluiter.

3,167

Re: prestaties van de dag

Wow Linda, goed gedaan!

En Arno, herkenbaar, dat aan 1 kant kunnen ademen. Dan verzuip je idd half als er heftige golfslag is van opzij. Des te knapper dat ook jij het wel gewoon hebt gehaald!!

3,168

Re: prestaties van de dag

Had ik ook vroeger, toen alleen linkerkant ademen. Nu tweezijdig. Alleen bij sneller zwemmen wil ik liefst voornamelijk links ademen. Zoals Arno het beschrijft is het wel lastig idd. Net die golf die komt als je mond lucht wil happen.
Voordeel is nu dat ik bij golfslag aan één kant gewoon de andere kant kan gebruiken. (maar nog liefst links, hoewel rechts zeker ook best lekker gaat.)

3,169

Re: prestaties van de dag

Ik heb afgelopen winter tweezijdig leren ademhalen, maar vind het in open water en bij hoge snelheid nog wel lastig. Eén van de redenen om het aan te leren was wel ook de ervaring bij een zwemtocht in de Oosterschelde vorig jaar, toen de wind en de golven ook aan m'n 'ademkant' aankwamen. Verder is het ook beter voor mijn techniek.

En dat je niet kunt navigeren door hoge golven herken ik ook wel, van die zwemtocht en eerdere. Dus dat je alleen maar tegen een muur van water aankijkt.

Louise

3,170

Re: prestaties van de dag

Ik kan het wel tweezijdig, maar juist in lastiger water vind ik dat moeilijk.
In het zwembad lukt t prima...
Maar er zit dan ook 27 jaar verschil in ervaring tussen de ene en de andere kant.

3,171

Re: prestaties van de dag

Ik heb het juist vanaf het begin tweezijdig aangeleerd, zonder daar echt bij stil te staan. Ik merk juist dat ik toch nog geregeld aan de verkeerde kant adem in open water, omdat het zo in mijn systeem zit.

3,172 Laatst bewerkt door TumTumTum (25-08-20 17:34:39)

Re: prestaties van de dag

Gisteren wel een lekkere fietstraining gedaan maar ik was te gaar om het te posten.:D

3,173

Re: prestaties van de dag

vandaag heb ik mee gedaan met een zwemevenement.
Het zou een wedstrijd zijn, maar vanwege corona werd er gekozen voor een rolling start.
Er was geen individuele tijdsregistratie, dus het wedstrijd element verviel, wat niet erg was.

Het was zwemmen rondom het eiland Pampus (3 rondes).
Dikke pret, met de boot erheen (mondkapjes op), daarna plons.
Het eerste stuk de wind pal tegen en van opzij. Beuken tegen de golven in, elke ronde nam hij toe en werden de golven heftiger.
Maar aan de andere kant van het eiland de luwte.

Ik heb zo heerlijk gezwommen!
Zo genoten!


En gisteren had ik een opname van een podcast, ik was als gast gevraagd om te komen vertellen over mijn bikepacking trip van deze zomer.
Echt ontzettend leuk, bijna 2 uur volgekletst haha.

3,174

Re: prestaties van de dag

Ik zag meerdere pampus zwemmers op mijn Strava tijdlijn voorbijkomen, mooi evenement, werd wel ingekort vanwege het weer las ik?

3,175

Re: prestaties van de dag

Ha ha ..leuk Hedcandy ..
Beuken tegen de golven is niet zo mijn ding .

Twee weken geleden had ik in Lelystad behoorlijk onstuimig zwemwater .
Niet zo mijn ding ...
Had ik trouwens al de after video hier geplaatst , ik geloof niet .
Bij deze :
Sound on .

https://www.youtube.com/watch?v=L1SfGfiN6ls&t=14s