3,201 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (27-10-20 12:34:45)

Re: prestaties van de dag

Mooie tocht!
Ik wil vooral m'n fietsconditie bijhouden zodat ik na m'n ultra ook lekker een weekend naar bijv. Limburg kan gaan en niet eerst hoef op te bouwen of ontzettend afzien big_smile

Draag eigenlijk onder de 18 graden als de zon niet schijnt al wel lang-lang of in ieder geval beenstukken. Wedstrijden niet natuurlijk, maar anders bescherm ik m'n knieën graag tegen de kou.

3,202

Re: prestaties van de dag

Mooi weekendje !

mcguyver schreef:

Hoe doen jullie dat? Hoe kleden jullie je op fietstochten? Altijd kort? Of afhankelijk van of er regen is? Of bijvoorbeeld onder de 10 graden lang?

Vrijwel altijd korte broek, soms met beenstukken. Die kunnen als ik het te warm heb dan iig nog uit.
Zelfde met twijfel of ik kort boven doe, soms armstukken als ik ergens vroeg op pad ga en het nog erg koud is. Had er laatst in de Eiffel wel plezier van. Onder de 10 graden weg en smiddags was het gewoon volle bak zon en 20+.

Met regen of kou mn castelli perfetto jasje (beste investering ever!) met daaronder zoveel laagjes als nodig zijn, meestal 2 of 3 met altijd een ondershirt (merino) + fietsshirt.

Handschoenen altijd als ik met kou wegga, krijg mn vingers anders niet meer warm. Die worden wit en al het gevoel verdwijnt als sneeuw voor de zon, samen met de lol om te fietsen.

3,203

Re: prestaties van de dag

Gisteren zouden we  de Donkmeerloop lopen waar we voor ingeschreven waren. 6km voor mijn vrouw en de dochter en zoon. in plaats daarvan hebben we de 6km op één van onze loopjes in het Peerdsbos gelopen.
Dat was mijn 'organisatie' om deze run toch te doen, virtueel dus. Twee opties hadden we; de lus van 3km die je 2 keer loopt. Ofwel de lus van 2km die je 3 keer loopt.  Echter was er op de 3km ronde een kleine omleiding door werken aan een bruggetje. De afstand klopte dan niet meer, en dan heb ik besloten, nadat ik de routes met de fiets had gecheckt, om de 3 rondes van 2km te lopen.
Ondertussen had ik wel zonder dat de 'deelnemers' het wisten een medaille laten maken met 'Parkloop Brasschaat' 1 nov 2020.
Na een geslaagde run voor iedereen met langste run of snelste run voor een aantal was het dan ook tijd voor de 'prijsuitreiking'.
De medaille was dan ook een verrassing en een leuke afsluiter van deze dag/ochtend.
Waarom een medaille? De donkmeerloop zou een medaille hebben als finisher, en zowel mijn vrouw als de dochter zouden voor het eerst een medaille krijgen. De eerste loop in Puurs eind september was zonder medaille. (wel je startnummer) .
En als je pas begint met wedstrijden is die eerste medaille een fantastische trofee wink .

3,204

Re: prestaties van de dag

Wat leuk, zo'n familie aangelegenheid!
En... was de medaille een grote verrassing?

3,205

Re: prestaties van de dag

chrisbakker schreef:

Gisteren zouden we  de Donkmeerloop lopen waar we voor ingeschreven waren. 6km voor mijn vrouw en de dochter en zoon. in plaats daarvan hebben we de 6km op één van onze loopjes in het Peerdsbos gelopen.
Dat was mijn 'organisatie' om deze run toch te doen, virtueel dus. Twee opties hadden we; de lus van 3km die je 2 keer loopt. Ofwel de lus van 2km die je 3 keer loopt.  Echter was er op de 3km ronde een kleine omleiding door werken aan een bruggetje. De afstand klopte dan niet meer, en dan heb ik besloten, nadat ik de routes met de fiets had gecheckt, om de 3 rondes van 2km te lopen.
Ondertussen had ik wel zonder dat de 'deelnemers' het wisten een medaille laten maken met 'Parkloop Brasschaat' 1 nov 2020.
Na een geslaagde run voor iedereen met langste run of snelste run voor een aantal was het dan ook tijd voor de 'prijsuitreiking'.
De medaille was dan ook een verrassing en een leuke afsluiter van deze dag/ochtend.
Waarom een medaille? De donkmeerloop zou een medaille hebben als finisher, en zowel mijn vrouw als de dochter zouden voor het eerst een medaille krijgen. De eerste loop in Puurs eind september was zonder medaille. (wel je startnummer) .
En als je pas begint met wedstrijden is die eerste medaille een fantastische trofee wink .

Leuk man! Dat zal vast een goed gevoel hebben gegeven. Zowel het krijgen/verdienen van de medaille, als de organisatie.
Super leuk!!

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

3,206

Re: prestaties van de dag

Klinkt inderdaad erg leuk!

En je kon dus ergens zo'n beperkt aantal medailles laten maken? Van bekers ken ik dat wel, maar medailles gaat vaak om grote hoeveelheden, lijkt me.

Ik heb ook al wel bedacht: medailles uit sportjaar 2020 worden wellicht ooit een collector's item wink

Louise

3,207

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Wat leuk, zo'n familie aangelegenheid!
En... was de medaille een grote verrassing?

Ja dat hadden ze niet verwacht! Het was een grote verassing.
Eerst dacht mijn vrouw nog:" Welke medaille uit zijn verzameling gaat hij nu geven?" big_smile
Maar toen er identieke medailles met zeker 1 november 2020 erop kwamen was het wel vreemd. Dat kon niet van mij geweest zijn.

3,208

Re: prestaties van de dag

Roy W schreef:
chrisbakker schreef:

Gisteren zouden we  de Donkmeerloop lopen waar we voor ingeschreven waren. 6km voor mijn vrouw en de dochter en zoon. in plaats daarvan hebben we de 6km op één van onze loopjes in het Peerdsbos gelopen.
Dat was mijn 'organisatie' om deze run toch te doen, virtueel dus. Twee opties hadden we; de lus van 3km die je 2 keer loopt. Ofwel de lus van 2km die je 3 keer loopt.  Echter was er op de 3km ronde een kleine omleiding door werken aan een bruggetje. De afstand klopte dan niet meer, en dan heb ik besloten, nadat ik de routes met de fiets had gecheckt, om de 3 rondes van 2km te lopen.
Ondertussen had ik wel zonder dat de 'deelnemers' het wisten een medaille laten maken met 'Parkloop Brasschaat' 1 nov 2020.
Na een geslaagde run voor iedereen met langste run of snelste run voor een aantal was het dan ook tijd voor de 'prijsuitreiking'.
De medaille was dan ook een verrassing en een leuke afsluiter van deze dag/ochtend.
Waarom een medaille? De donkmeerloop zou een medaille hebben als finisher, en zowel mijn vrouw als de dochter zouden voor het eerst een medaille krijgen. De eerste loop in Puurs eind september was zonder medaille. (wel je startnummer) .
En als je pas begint met wedstrijden is die eerste medaille een fantastische trofee wink .

Leuk man! Dat zal vast een goed gevoel hebben gegeven. Zowel het krijgen/verdienen van de medaille, als de organisatie.
Super leuk!!

Heerlijk gevoel !! Zeker in deze wedstrijdarme tijden.

3,209

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Klinkt inderdaad erg leuk!

En je kon dus ergens zo'n beperkt aantal medailles laten maken? Van bekers ken ik dat wel, maar medailles gaat vaak om grote hoeveelheden, lijkt me.

Ik heb ook al wel bedacht: medailles uit sportjaar 2020 worden wellicht ooit een collector's item wink

Louise

Ik vond een  trofeeën winkel/werkplaats hier in het Antwerpse die dat gewoon konden maken terwijl je erop wachtte gezien het maar 4 medailles waren.

Anders kon je het natuurlijk op veel plaatsen laten maken via een online bestelling en ja met veel meer aantallen.

Deze medaille gaat voor hen een speciale zijn inderdaad. Het blijft een herinnering aan dit rare jaar.

3,210

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Klinkt inderdaad erg leuk!

En je kon dus ergens zo'n beperkt aantal medailles laten maken? Van bekers ken ik dat wel, maar medailles gaat vaak om grote hoeveelheden, lijkt me.

Ik heb ook al wel bedacht: medailles uit sportjaar 2020 worden wellicht ooit een collector's item wink

Louise

Om mij heen hebben mensen er ook al meerdere in kleine hoeveelheden laten maken..

En kwa 2020 ja, ik ben eigenlijk verbaasd hoeveel ik er toch nog heb!! 6

3,211 Laatst bewerkt door Louise (02-11-20 19:55:28)

Re: prestaties van de dag

Ik heb er 2 van dit jaar, maar op één staat het jaartal niet helaas, en dat telt dan niet mee voor de collectors items wink
Edit- het zijn er 3, de Coronatriathlon natuurlijk ook nog!

Louises

3,212

Re: prestaties van de dag

Leuk gedaan Chris!
Met zo’n medaille erbij is het meteen helemaal echt.

3,213

Re: prestaties van de dag

Leuk gedaan!
Hier ook 6 medailles, allemaal dezelfde uit hetzelfde weekend.

3,214

Re: prestaties van de dag

Slechts twee. En geen een daarvan een officieel evenement.

3,215

Re: prestaties van de dag

Na alle afgelastingen van dit jaar, had ik me ingeschreven voor een ‘coronaproof’ marathon in Abcoude op 15 november. Helaas werd deze een paar weken geleden toch ook afgelast. Daarom heb ik afgelopen zaterdag maar een marathon gelopen vanuit huis. Iets wat ik een half jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden (veel te saai om zonder wedstrijdbeleving zo’n eind te lopen), was nu iets waar ik enorm veel zin in had.

Het zijn 3 rondes geworden die ik wel vaker loop. Eerst een ronde van 12 km die eindigde bij mijn huis. Hier stond mijn vrouw klaar om een bidon en een gelletje aan te geven. Na een kort rondje om de wijk om de bidon weer af te kunnen geven, ging ik door voor een ronde van 25 km. Hier zouden mijn vrouw en dochter halverwege al fietsend aansluiten om mij van eten en drinken te voorzien. Als afsluiting nog een kort rondje van 5 km, om aan de 42,2 km te komen.

Al met al heb ik erg lekker gelopen, met een eindtijd van 3:44:25. Hier was ik erg tevreden over. Het ging gevoelsmatig makkelijker dan veel voorgaande marathons. Starten vanuit je voordeur, ipv slenteren naar een startvak, wachten etc heeft wat dat betreft toch zo z’n voordelen.

Mijn zwager liep een dag eerder voor het eerst een marathon, ook vanuit huis. Omdat we dit niet zonder aandenken voorbij wouden laten gaan, hadden we een medaille voor hem gekocht. Uiteindelijk bleek mijn vrouw er 2 gekocht te hebben, dus toch nog een extra medaille dit jaar.

Dit was daarmee mijn tweede serieuze ‘wedstrijd’ die ik vanuit huis gedaan heb, na mijn 70.3 op 28 juni. Dit was de oorspronkelijke datum van Hoorn. Nadat deze ook voor oktober afgelast was, heb ik ze maar eens een berichtje gestuurd, incl. bewijsfoto’s van mijn eigen 70.3. Ze hadden toch veel medailles en finishershirts over waar ze niks meer mee zouden doen. Omdat ik precies op die datum mijn eigen triathlon gedaan heb, leek dit me ook wel een mooi aandenken. Uiteindelijk hebben ze me toen nog een medaille en shirt opgestuurd. Daarmee heb ik toch nog een paar leuke aandenkens aan dit bijzondere sportjaar, samen met 2 medailles van de Langsingerlandrun in februari en augustus.

3,216

Re: prestaties van de dag

Mart schreef:

Dit was daarmee mijn tweede serieuze ‘wedstrijd’ die ik vanuit huis gedaan heb, na mijn 70.3 op 28 juni. Dit was de oorspronkelijke datum van Hoorn. Nadat deze ook voor oktober afgelast was, heb ik ze maar eens een berichtje gestuurd, incl. bewijsfoto’s van mijn eigen 70.3. Ze hadden toch veel medailles en finishershirts over waar ze niks meer mee zouden doen. Omdat ik precies op die datum mijn eigen triathlon gedaan heb, leek dit me ook wel een mooi aandenken. Uiteindelijk hebben ze me toen nog een medaille en shirt opgestuurd. Daarmee heb ik toch nog een paar leuke aandenkens aan dit bijzondere sportjaar, samen met 2 medailles van de Langsingerlandrun in februari en augustus.

Wat een leuk idee en mooi dat de organisatie daaraan meewerkt!

Ik zou ook de Ronde Venen marathon lopen, maar meer als training, dus mis er niet zoveel aan.

Twee weken later mijn eerste ultra, die wil ik wel graag op locatie lopen, dat was voor mij juist de reden om mee te doen.
Mijn man moet dan alleen mee om als drankpost te fungeren, er mag verder geen publiek mee en we hebben wel flink reistijd.

3,217

Re: prestaties van de dag

Klinkt goed, Mart, gefeliciteerd!

Je had het mooist denkbare weer - echt uniek, in november! Ik vond elke stap (en pedaalslag) buiten de afgelopen dagen een cadeautje.

Mart schreef:

Starten vanuit je voordeur, ipv slenteren naar een startvak, wachten etc heeft wat dat betreft toch zo z’n voordelen.

Zo had ik het nog niet bekeken, maar inderdaad, ja: ik was voor de start van de marathon hier in R'dam al een uur op de been, inclusief me door een menigte heen wringen, en dat was heel vermoeiend. Dat bespaar je zeker, met een start vanaf huis.

En jij hebt wel een heel unieke medaille + shirt, van die 70.3, dus van een wedstrijd die niet officieel is doorgegaan!

Louise

3,218 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (01-12-20 15:31:06)

Re: prestaties van de dag

Ha, ik heb zaterdag mijn eerste ultra gelopen!
Nog een 'klein' verslagje voor de geinteresseerden.

Nadat in augustus duidelijk werd dat er weinig kans was dat Ironman Barcelona nog door zou gaan, ben ik snel geswitched naar het trainen voor de 3 Bruggen Ultra. Dat was al een langer gekoesterde wens, maar paste door blessures of vermoeidheid nooit achter een triathlonseizoen aan. Helaas werd ook de 3BU gecanceld vanwege corona perikelen, maar ik was inmiddels vastbesloten om deze te lopen. En had best wel uitgekeken naar het bijzonder rechtlijnige parcours langs het Ketelmeer.

Ik heb een eigen trainingsschema gemaakt aan de hand van richtlijnen voor de Zestig van Texel (https://dezestigvantexel.nl/trainen-voo … rotterdam/). De extensieve intervallen deed ik op afstand met TVS'90 mee, en daarnaast heb ik ook nog wekelijkse krachttraining toegevoegd. De pittige (personal) trainingen van Cathy waren een leuke afwisseling, en zorgen voor een sterk gestel. Elke week ging de omvang met 10% omhoog, zo ook de lange duurlopen, met een max van 44 km en 85 km totaal. Elke derde of vierde week deed ik rustig aan.

Tussendoor heb ik nog één keer gas terug moeten nemen n.a.v. een peesontsteking aan de voorzijde van mijn enkel. Die had ik nog nooit eerder gehad, maar met een extra rustweekje en kritisch naar trainingen kijken, kon ik wel door. De laatste weken begonnen ook allerlei kleine pijntjes op te spelen, ik was echt wel aan het taperen toe!
Lekker veel gegeten en gedronken, rustig wat getraind en een laatste duurloop geskipt.

Het is voor het eerst sinds lange tijd, dat ik aan iets begin waarvan ik niet zeker weer of ik het wel kan. Ben dus echt wel zenuwachtig, maar heb ook heel veel zin om het te gaan ontdekken.

De dag zelf zouden de weersomtandigheden perfect zijn. Lekker koud, droog en misschien zelfs wat zon. Toen we om 7 uur s'morgens naar Kampen reden werd echter al verteld dat de bewolking hardnekkig zou zijn. Laatste pitstop bij het tankstation, tracker opgestart, toch nog wat meer kleding aan, en daar ging ik dan!

[9.27] Wouter zou ik bij elk van de originele drankposten, op 20, 32.5 en 51 km zien. Ik wilde lekker rustig (6.10/km) van start, maar lette het eerste deel vooral op de route op mijn horloge. Na twee km was het al te warm voor m'n jasje en na 4 gingen ook mijn handschoenen weer uit.

[10.07] Ik had de afstand opgebroken in blokken van 40 minuten en ongeveer 6.5 km. Na die 40 minuten neem ik 250 ml drinken uit m'n rugtas en een gel. Dat had ik ook getraind en bevalt me prima.

[10.50] Fuck, m'n navigatie is vastgelopen. Ik loop al de hele tijd naar dezelfde bocht te kijken. Na wat gepiel merk ik dat het horloge nog wel meet of ik loop of stilsta, dus laat ik 'm maar registreren. Tempo gaat op gevoel en ik moet wat vaker op mijn telefoon kijken voor tijd en route.

[11.30] Ik ben nu i.i.g. op de Vossemeerdijk aangekomen, dat is één rechte weg naar de Ketelbrug en kan niet missen. Wouter kom ik ook tegen en vertelt dat de tracker het voor geen meter doet. Nog meer frustratie, maar het lopen gaat lekker zo met een windje in de rug.

[12:10] Fuck, ik merk dat ik nu al blaren loop, onder m'n voeten en op mijn kleine teentjes. Wouter maar appen of hij een paar reservesokken klaar houdt. Ik loop al km's rechtdoor langs het Ketelmeer. Heb hoogstens een paar 100 m zicht en ik kom hier niemand tegen behalve wat eenzame wielrenners en drie vissers.
De Ketelbrug zelf zie ik pas al ik al bijna op de oprit loop. Wel tof hoor, een mooie mijlpaal en ik maak lekker veel foto's.

[13:00] Ha, bij Wouter even andere sokken aan. En m'n horloge resetten. Dat helpt! Dan maar wat langer pauze en met alles op orde weer verder. Een rechte weg, met duizendmiljoen wlldroosters naar de volgende brug. Wind recht tegen, m'n blaren doen nog steeds pijn, maar ik loop. Nog twee stops en ik loop verder dan ooit tevoren!

[14:30] Ha de Ramspolbrug! Daar zijn die beroemde trappen, en m'n benen zijn nog lang niet moe. Na de brug heb ik zelfs een flink stuk wind mee en ik ga zo lekker. Loop makkelijk 5:45/km, en kom zo Wouter weer tegen.

[15:10] Even over en onder een hek door klimmen, dat gaat nog steeds soepel. Ik heb inmiddels 51 km gelopen en voel me nu een ultraloper. Nog steeds nergens last van, dus Wouter hoeft niet persé mee te fietsen het laatste deel, maar het lijkt me wel erg leuk.

[16:00] Na de Ijsselbrug in Kampen sluit hij bij me aan. Die brug was nog even lastig, omdat de route zich niet aan het Corona eenrichtingsverkeer houdt, op de toch al drukke paden. M'n benen beginnen nu wel serieus moe te worden, en ik moet m'n best doen weer op gang te komen na elk afstapje of wildrooster. Qua tijd maakt het nu ook niet meer uit. En het is nog maar 7 km, dus halen ga ik het zeker!

[16:30] Met een grote lus naar de laatste brug toe. Het begint al donker te worden en ook deze brug zien we pas als we er op lopen. Ik kan weer wat versnellen en we maken lekker veel foto's. Op mijn horloge mist zo'n 12.5 km, dus ik moet hard nadenken om toch op 65 km uit te komen en ren nog wat extra lusjes. Een fysieke finishlijn had wel makkelijk geweest wink

Uiteindelijk bereik ik die na 7:19:31. Dat is langzamer dan gedacht, maar wat maakt het ook uit op zo'n afstand!
Ik ben dik tevreden, en ben niet helemaal naar de klote gegaan. Ook het herstel verloopt wonderwel, de volgende dag kan ik al weer traplopen. Er zit dus zeker meer in. Misschien volgend jaar de 50 EM? Of dezelfde afstand met wat minder pauze big_smile

Strava: https://www.strava.com/activities/4402731880

3,219 Laatst bewerkt door MontanaMan (01-12-20 16:30:21)

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd, super mooie prestatie! Lijkt mij normaliter mentaal zwaar, om ellenlange rechte wegen te lopen, maar jij keer er naar uit? En toen kon je ze niet zien? Ook dat lijkt me zwaarm ellenlang eenzelfde weg lopen, zonder dat je een einde ziet. Maar goed, 65km is natuurlijk sowieso heel ver en zwaar!

3,220

Re: prestaties van de dag

Congrats Linda! Supermooie prestatie inderdaad!

Lijkt mij mentaal (en fysiek ook natuurlijk) ook zeer pittig. Liep je met muziek oid ?

Met recht een ultraloper nu !

3,221

Re: prestaties van de dag

Gaaf om te lezen. En een leuk parcours. Hoe deed je dat met een ontbrekende dixie?

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,222

Re: prestaties van de dag

Zonder muziek. Vond de route wel bijdragen aan de uitdaging, had wel verwacht dat ik de bruggen uit de verte kon zien.

Viel me uiteindelijk mee. Maar wat dieren of bezienswaardigheden waren leuk geweest wink

mcguyver schreef:

Gaaf om te lezen. En een leuk parcours. Hoe deed je dat met een ontbrekende dixie?

big_smile

Er waren weinig bosjes. Maar gelukkig dus ook weinig publiek.

Een keer achter de auto gaan zitten en een keer achter een (gesloten roll ) toiletgebouwtje.

3,223

Re: prestaties van de dag

Leuk om te lezen, en gefeliciteerd!

3,224

Re: prestaties van de dag

Wow Linda, wat supergoed!! Gefeliciteerd.
Leuk om je verslag te lezen smile

3,225

Re: prestaties van de dag

Wauw, respect hoor!
Echt een hele knappe prestatie. Zo lang/ver lopen lijkt me inderdaad ook mentaal pittig.