3,601

Re: prestaties van de dag

Afgelopen zondag een halve triathlon als training gedaan, samen met (een deel van) de vereniging. Zwemmen op eigen tempo, fietsen in de groep en lopen ook weer op eigen tempo. Het lopen ging niet vanzelf, maar de tijd viel uiteindelijk niet tegen (1:45). En dat ondanks de rijwielelfstedentocht op maandag. Al met al mooie reality check voor Luxemburg over twee weken.

3,602

Re: prestaties van de dag

Gisteren 40km trail in Florenville gelopen. Had voor 53km ingeschreven. Toch maar via mijn personal account naar 40k teruggebracht. Voorbereiding was goed maar iets te weinig hardloopkilometers. En vooral de hoogtemeters zijn belangrijk.
Die zijn er gekomen in 3 eerdere trails van 21, 23 , 24km.
Ook een 3daagse fietstraining in de Ardennen zat als onderdeel in de voorbereiding. Veel hoogtemeters en kilometers.

Heel de trail goed en op eigen tempo kunnen afleggen. Het fijnste was het gevoel vanaf 32km tm einde waarin de benen beter en beter werden.
Leuk en weer genoten!!
De beslissing om 40 k te doen was goed; geen stijfheid of veel last in de benen deze ochtend.

3,603 Laatst bewerkt door Louise (01-07-23 18:45:36)

Re: prestaties van de dag

Manlief en ik hadden vandaag een primeur: ook al triathlonnen we al jaren samen, vandaag was onze eerste trio-triathlon met z'n tweetjes. Bij Hellevoet Heroes in Hellevoetsluis, een sprint, en dus ook een voor mijn collectie triathlons in zuidwest Nederland. Vanwege mijn tijdritplannen heb ik alleen gefietst en hij gezwommen en gelopen.

In tegenstelling tot de weken hiervoor was het vanochtend nogal herfstig, maar het werd net op tijd droog en goed sportweer. Wel een forse windkracht 4. Dat maakte het zwemmen zwaar, begreep ik, vooral het stukje de haven uit en het Haringvliet op. Wel een mooi parcours, ook leuk voor het publiek.

Ook het fietsen was niet makkelijk, maar dat lag meer aan het parcours (smal, bochtig, 3X het krapste 180-graden-keerpunt dat ik ooit heb meegemaakt) en de logistiek: de drie startseries zaten zo dicht op elkaar dat iedereen tegelijk bezig was in die drie rondjes, dus druk en grote snelheidsverschillen. Ik kon pas in het derde rondje een beetje vrijuit fietsen. Ik vond het een van de moeilijkste fietsparcoursen ooit. Gelukkig heb ik geen ongelukken ofzo gezien.

Ik was benieuwd wat mijn benen konden na een maand darminfectie en nog bezig met antibiotica (+ een week Berlijn), en dat viel niet tegen, dat is een opsteker. Ik zit ongeveer op hetzelfde niveau als net ervoor, en dat is al heel wat. Hopelijk kan ik de komende tijd weer verder gaan opbouwen.

Henk was wat moeizaam op gang gekomen met lopen na die lange pauze en er zat wat hoogteverschil in het loopparcours op de vesting, maar hij was wel tevreden. We finishten als 4e van 7 teams, en dat lijkt me niet verkeerd als team met een gemiddelde leeftijd van 63 en een vrouw erbij!

Louise

3,604

Re: prestaties van de dag

Louise, een opsteker ! Vertrouwen terugkrijgen in je lijf..
En heel leuk dat je dat met zijn tweetjes kan doen.

3,605

Re: prestaties van de dag

Ik was daar voor de teamcompetitie en vond het een erg leuk evenement. Het zwemmen in de haven is heel sfeervol en het lopen langs een deel van de vestingstad en weer langs de haven ook.

3,606

Re: prestaties van de dag

Wat leuk, met zn tweetjes zo om en om! Los van de preatatie lijkt het zo samen sporten met je partner mij al heel erg tof en bijzonder..

3,607

Re: prestaties van de dag

Nielss schreef:

Ik was daar voor de teamcompetitie en vond het een erg leuk evenement. Het zwemmen in de haven is heel sfeervol en het lopen langs een deel van de vestingstad en weer langs de haven ook.

Ja, het is een prachtig parcours, dat zeker. Alleen vond ik het fietsen echt te zot. Met z'n bijna 300'en tegelijk, waarbij ik moest zien te manoeuvreren tussen de hybrides en de beginners enerzijds, en de snelle mannen op tijdritbolides met dichte wielen anderzijds. En dan allemaal samen dat keerpunt nemen - roll
Ik had trouwens in mei de Vestingloop daar gelopen, ook een prachtparcours, dus dat is wel een aanrader.

Hedcandy schreef:

Wat leuk, met zn tweetjes zo om en om! Los van de preatatie lijkt het zo samen sporten met je partner mij al heel erg tof en bijzonder..

Ja, dat was zeker tof. Je ziet elkaar tijdens de race zelf alleen maar heel kort wink

Louise

3,608

Re: prestaties van de dag

Zondag 9/7 Houffalize 36 km trail

De wekker stond om 5u. Uit gewoonte werd ik vóór de wekker wakker .

Hotel Vayamundo was de plaats van vertrek. Startuur 9u.
7u40 was ik al aanwezig, inschrijvingen en startnummer halen, net open.
Voordeel van zo vroeg te zijn is natuurlijk vlot een parkeerplaats te hebben. En lekker zonder stress rond te kuieren en mijn ontbijt te nuttigen.

Tijdstip van vertrek hing af van de afstand. Gelukkig start ik als eerste afstand.

Het deelnemen aan deze trail was misschien iets te vroeg, voorbije week voelde ik me namelijk wat vermoeider dan anders.
Tot en met 27km prima, vanaf 30km met hier nog veel klimmetjes en pittige hellingen, was het moeilijk.

Mooi parcours, dàt wel. Een deel van het parcours was hetzelfde als de 53km die ik in mei 2021 gedaan had.

3,609

Re: prestaties van de dag

Gaaf, de moeite dus! Prachtige omgeving daar, ik ken het met name van het mountainbiken.

3,610

Re: prestaties van de dag

En de La Chouffebrouwerij

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,611

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:

En de La Chouffebrouwerij

Hahaha ja die uiteraard ook big_smile

3,612

Re: prestaties van de dag

Mijn fietsvakantie was heerlijk en ging goed, maar eenmaal thuis gelijk weer last van de drukte, de prikkels en van van alles moeten.

Toch vandaag, voor het eerst in 4 maanden, weer een heel klein stukje hardgelopen:
3x5 min
Dat je van zoiets al zo blij kunt zijn!
Nu maar hopen dat er geen nareactie komt de komende dagen, dan kan ik langzaam weer gaan bouwen.

3,613

Re: prestaties van de dag

Fijn dat de vakantie goed ging, en herkenbaar dat het daarna toch weer lastig is.
Goed om te horen dat je weer de zin en energie had om te gaan hardlopen! Hopelijk blijft het nu vooruit gaan.

3,614

Re: prestaties van de dag

Mooi dat je weer hebt kunnen hardlopen, Hedcandy! Los van de postcovid vind ik als hardlooptrainer in één keer 3X5 minuten best veel, na 4 maanden niet hardlopen. Hangt nogal af van je blessuregevoeligheid, maar ik zou zeggen: doe vooral voorzichtig! Zou zonde zijn om een blessure te lopen nu en daardoor beperkt te worden.

Louise

3,615

Re: prestaties van de dag

Ik pak 3 min wandelen ertussen, dus voldoende herstel voor mij.
Ik bouw het met 1 minuutje erbij op.
Voor mn aanhechtingen, die het kwetsbaarst zijn, werkt dat prima.

Maar eerst nog maar eens zien, ik ben 2 dagen bekaf geweest van dit hobbeltje...

3,616

Re: prestaties van de dag

Hedcandy,
Drukte en prikkels, .... zeker soms teveel van het goede.
Fijn dat je weer opbouwt! Rustig aan, kijk het dag per dag aan. Beter veel wandelen ertussen om traag maar gestaag te vorderen!

3,617 Laatst bewerkt door Louise (04-09-23 10:56:14)

Re: prestaties van de dag

Ik heb gister voor de tweede keer meegedaan met de Zwemloop Wassenaar. Geweldig evenement! Kleinschalig: maximaal 300 deelnemers, verdeeld over twee afstanden (ik deed de korte: 500m zwemmen, 5 km lopen) + alleen lopen (duintrail). Veel uit de regio. Goed georganiseerd: alles glashelder ondanks dat de route iets complex is met boeien en vlaggen enzo waar je omheen moet. Dat is dankzij veel vrijwilligers.

En dan vooral: het is een prachtparcours! Zwemmen in zee met de stroming mee, lopen met veel mul zand en over een steil 'paardenpad' omhoog de duinen over, en dan om een plasje in een natuurgebied in de duinen, met schelpenzand en trailpaden en ook nog hoogteverschil, en dan terug over dat paardenpad en de finish ligt ook nog eens hoog op het strand, met mul zand. Het lopen is dus wel loodzwaar ook.

Net als vorig jaar was het prachtig weer. Veel minder wind nu, en dat maakte het zwemmen makkelijker: zeezwemmen op z'n best (water was bijna 20 graden). Het parcours was iets langer gemaakt om de afstanden te laten kloppen, desalniettemin was ik tot mijn verrassing dik drie minuten sneller, en dat zat 'm in het lopen. Mogelijk kom ik dankzij de krachttraining voor het fietsen beter door het mulle zand? 

In elk geval: fijn middagje buitenspelen op het strand zo!

Edit, moet ik niet vergeten: je krijgt ook nog eens een mooie, felgekleurde handdoek als aandenken. We hebben nu een knalgroene (van vorig jaar), knalroze en knalblauwe!

Louise

3,618 Laatst bewerkt door Louise (01-10-23 14:50:34)

Re: prestaties van de dag

Ik heb gister als 'toetje' van het seizoen meegedaan aan de GO Triathlon Zierikzee (1/8e). Het was een lekker toetje! Het parcours is schitterend. Zierikzee is een mooie oude stad en de triathlon is in het historische centrum. Het parc fermé is langs de oude haven in de historische binnenstad, zwemmen van de nieuwe naar die oude haven, fietsen door de Zeeuwse polder, lopen opnieuw door die mooie stad. Wel wat 'bonkige' stukjes met kasseien enzo, maar dat hoort erbij natuurlijk.

Het was ook nog eens fantastisch weer, en het water was nog zo warm dat ik zonder wetsuit heb gezwommen, dat ging prima - lijkt me uniek voor eind september. Bovendien was het gezellig, ik heb onder andere Lennart73 hier van het forum gesproken.

Qua sportieve prestatie was ik wel tevreden gezien mijn huidige vormpeil (fietstijd in de top 10 bij de vrouwen overall), alleen had ik erg slechte wissels. Ik ben daar nooit heel goed in en dit seizoen al helemaal niet door de focus op fietsen, en daar kwam nog bij dat ik een nogal enerverende week achter de rug had met onder andere vrijdag nog een begrafenis in Nijverdal, dus een hoofd vol met andere zaken. Ik heb nieuwe loopschoenen en daar had ik snelveters in willen doen, maar dat was ik totaal vergeten.
Bij het wisselen zelf merkte ik het ook. Ik ben altijd al wat verstrooid, maar nu was het echt extreem. Wat er bijvoorbeeld mis ging was dat ik m'n hardloopschoenen aantrok en toen dacht: hé, waar is m'n haarband? Nou, in m'n schoen dus. Schoen weer uit...

Enige kleine puntje van kritiek was dat ik alles erg krap vond, vooral de wisselzone (ook nog eens pal langs het water, dus ik kreeg visioenen van in de haven verdwijnende tassen) en het zwemparcours (brugje als bottleneck). En zelfs bij de finish kreeg ik nog een trap tegen m'n kuit (zonder erg) van iemand die mij net in het krappe bochtje net voor de streep per se nog moest inhalen.

Desalniettemin: als triathlon is het een aanrader! Heel veel enthousiast publiek langs het loopparcours ook. Ik ken dat ook van bij de Kustmarathon: die Zeeuwen weten sporters wel te waarderen!

Louise

3,619 Laatst bewerkt door Hedcandy (01-10-23 18:28:08)

Re: prestaties van de dag

Wat een leuk verslag Louise, ik hoorde al dat het een succes was, nu lees ik meer in jouw verslag.
Tof dat je zo snel hebt gefietst!
En gefeliciteerd met je finish.

Misschien dat ik over een jaar ook weer een sprint aankan, dan hou ik deze zeker in gedavhten...

Maar die bottlenek bij t zwemmen, waar in de 750m zit die?
Als t net als in Weesp al na 100m is, dan valt deze wedstrijd voor mij gelijk af (helaas).

3,620

Re: prestaties van de dag

Hopelijk naar de toekomst toe een kwart of 90 daar, staat ook wel op mijn verlanglijstje maar voor een sprint ga ik zover niet rijden.

3,621

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Desalniettemin: als triathlon is het een aanrader! Heel veel enthousiast publiek langs het loopparcours ook. Ik ken dat ook van bij de Kustmarathon: die Zeeuwen weten sporters wel te waarderen!

Louise

Leuk je (en Henk) in het echt ontmoet te hebben. Eens met je verslag, absoluut een aanrader. De wisselzone had inderdaad groter mogen zijn, ik had het visioen van een fiets ;-) . De bottleneck bij de brug heb ik niet gehad, dat is wel afhankelijk waar je zwemt in het veld. Gelukkig is het ook pas na 300m.

Mijn prestatie was beter dan verwacht. Zwemmen niet helemaal, maar je moet altijd iets te wensen hebben. Het fietsrondje was ook lekker snel, bijna alle bochten waren in de aerobars te nemen. Het lopen ging echt goed bij mij. Ik dacht te snel gestart te zijn maar kon het volhouden tot het eind.

3,622

Re: prestaties van de dag

Ik las idd ook alleen maar positieve dingen op social media .

3,623 Laatst bewerkt door Louise (02-10-23 09:04:21)

Re: prestaties van de dag

Ja, was leuk, Lennart! En gefeliciteerd nog met je mooie prestatie, zeker het lopen!

Lennart73 schreef:

De bottleneck bij de brug heb ik niet gehad, dat is wel afhankelijk waar je zwemt in het veld. Gelukkig is het ook pas na 300m.

Ja, ik zat kennelijk midden in de grote groep. Jij zwemt sneller en Henk langzamer, die had er ook geen last van gehad.

@hedcandy, het is maar 500 meter zwemmen, het is een 1/8e, geen sprint. En inderdaad zit de bottleneck op ongeveer 300 meter. Ik zou het er niet om laten.

ronnyke schreef:

Hopelijk naar de toekomst toe een kwart of 90 daar, staat ook wel op mijn verlanglijstje maar voor een sprint ga ik zover niet rijden.

Bij de huidige opzet is er geen ruimte voor uitbreiding, ik zou eerder zeggen: 20 % deelnemers eraf zou het nog aangenamer maken, gezien de krapte. Maar ik heb geen idee wat hun plannen zijn.

Wat ik gister nog vergeten was: na de finish was er een grote bak met snoep, drop en winegums enzo, dat kan ik ook altijd wel waarderen!

Louise

3,624

Re: prestaties van de dag

Ik heb gister een leuke halve marathon gelopen, dus hier is een tip: de Grote Zakloop. Voor als je een uitgesproken landelijke halve marathon wil lopen in een prachtig landschap, met een flink deel over onverharde paden (gras, blubber, gravel, kiezels). De route slingert op een klein gebied heen en weer, dus nooit lange, saaie rechte einden. Paar honderd deelnemers, prima organisatie. Omkleden in de historische kerk van Nisse, een fraai dorpje (onder Goes).

Ik vond het zeer geslaagd, mede dankzij geweldig loopweer, dat is geluk hebben natuurlijk. Qua training zat er sowieso voor mij niet meer dan 'm op duurlooptempo lopen en zelfs dat werd nog flink zwaar aan het eind, maar ik werd gelukkig net geen laatste - en tevreden.

Louise

3,625

Re: prestaties van de dag

Dat klinkt leuk Louise
Beetje ver weg voor mij wink