151

Re: prestaties van de dag

delanoh schreef:

..... Dat zijn de nadelen van het jonge ouderrschap, je loopt niet zomaar even weg.

Tja, dat klinkt bekend. Heb zelf 3 kleintjes.  big_smile Met goed plannen en een beetje overleg is er wel gelukkiig veel mogelijk.
Het duurt nog even voor het seizoen begint. En alles op z'n tijd!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

152

Re: prestaties van de dag

Heb vandaag voor het eerst een 500 mtr gezwommen onder de 9 minuten (8:58), misschien voor sommige niet indrukwekkend maar ben er superblij mee.    Bleef steken op de 9:11

Zijn er nog goede attributen om je slag efficienter te maken?    Train nu op de club altijd met paddles en een wijd t-shirt aan.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

153

Re: prestaties van de dag

Een parachute?

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

154

Re: prestaties van de dag

Akky schreef:
delanoh schreef:

..... Dat zijn de nadelen van het jonge ouderrschap, je loopt niet zomaar even weg.

Tja, dat klinkt bekend. Heb zelf 3 kleintjes.  big_smile Met goed plannen en een beetje overleg is er wel gelukkiig veel mogelijk.
Het duurt nog even voor het seizoen begint. En alles op z'n tijd!

Zit met 2 (en vrouw, dus 3) meiden thuis, die 2 zijn allebei nu bijna tieners, dus het wordt voor mij makkelijker. Voor jou/jullie straks dus ook!
Ander voordeel: als zij trainen, train ik dus altijd ook. Mooi te combineren.
Fietsen gaat nu nog bijna enkel in het weekend, zwemmen is altijd later 's avonds. We hebben thuis een mooie modus gevonden.......

Gisteren 2 uurtjes op de ATB gezeten, ging van geen meter, hoofdpijn en voor het gevoel weinig lucht, gelukkig waren de trainingsgegevens beter dan at ik me voelde.
Vanmiddag vrij gemakkelijk 19km op hartslag (wisselend, voornamelijk duurtempo) gelopen op de weg en door het bos.

155

Re: prestaties van de dag

Gisteren 3u gefietst aan hf 70-75 was wel lekker op de fiets weinig wind en niet te koud. Morgen 70min lopen met enkele versnellingen ertussen. Mijn conditie begint stilaan terug te komen en daar ben ik niet kwaad om.

156

Re: prestaties van de dag

René S. schreef:

Zit met 2 (en vrouw, dus 3) meiden thuis, die 2 zijn allebei nu bijna tieners, dus het wordt voor mij makkelijker. Voor jou/jullie straks dus ook!
Ander voordeel: als zij trainen, train ik dus altijd ook. Mooi te combineren.
Fietsen gaat nu nog bijna enkel in het weekend, zwemmen is altijd later 's avonds. We hebben thuis een mooie modus gevonden.

Wij hebben 1 dochtertje van ruim 2 en een 2ling (2 jongens) van 8 maanden.
Ik zwem 3 keer per week voor het werken. Op de fioets naar het werk voor de nodige kilometers. 's avonds lopen of als mijn vrouw weg is op de tacx.  In het weekend probeer ik regelmatig een aantal uren weg te kunnen voor de lange fietstraining. Zo kan ik nog best veel trainen, al is het soms wel erg moeilijk om allemaal goed te plannen.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

157 Laatst bewerkt door Vanzella (08-02-10 12:03:42)

Re: prestaties van de dag

Heb pas 1 kleintje (10 weken pas) maar wel een vrouw met dezelfde hobby. Dus dat is veel estafette trainen, sinds ze weer begonnen is smile

Zit nu op 2 keer lopen 1 keer fietsen en 1 keer zwemmen. Als het seizoen dichterbij komt hoop ik op 3-2-2 te komen door goed te combineren.
Dit weekend anderhalf uur door de velden en over de heuvels gelopen en hetzelfde gedaan op de ATB.

158

Re: prestaties van de dag

Zijn er nog goede attributen om je slag efficienter te maken?    Train nu op de club altijd met paddles en een wijd t-shirt aan.

--------------------------------------------------------------------------------
Arie het is niet verstandig om met paddles ,weerstandbroek of shirt te zwemmen als je techniek niet
goed in orde is .
Regel matig met pullboy zwemmen en het accent op de arm en schouder techniek leggen .
Breng rust en kracht in je slag .
suc^6

Rapido

triathlon is 3 x beter

159

Re: prestaties van de dag

gister 5u32 op de fiets in de zon, 168 km! HR avs: 123.

160

Re: prestaties van de dag

Diederik kun je niet wat zon en warmte doormailen?

161

Re: prestaties van de dag

Vandaag mooie duurset gezwommen (als ik gister wat rustiger had gedaan, maar was nu eigenlijk maar gespartel in langbad):
4x100-2x200-400-2x200-4x100 r= 10s/100m

Gister ook een lekkere set in de voeten van een ex-wereldtopper gedaan, kreeg eindelijk weer beetje gevoel dat ik begon te glijden/zwemmen:
4x (200 bc - 150 a - 100 b) r=15s

162

Re: prestaties van de dag

Ik ga maar eens nadenken over een setje langlaufski's ter vervanging van mijn fiets...

163

Re: prestaties van de dag

schaatsen kun je inmiddels hier ook al over de weg, dus daar heb je geen ski's voor nodig, haha

ben vanaf vandaag begonnen om de lange afstanden op te pikken met het zwemmen: 1200 armen, 200 benen, 500 volledige borstcrawl.

Het lopen en het fietsen blijf ik nog maar weer verder uitstellen totdat het weer een beetje weer wordt...

164

Re: prestaties van de dag

Net thuis van een hardloop interval training
Doel 6x1km op 5.40 met rust 2 min. Inlopen/uitlopen natuurlijk ook nog.
Loop toch nog iets te snel met te hoge hartslag 5.20 op HR 157.

Gisteren lekker gezwommen
600 meter 'in' zwemmen
10 x 100m techniek met PB
3x 50 meter been techniek met plank/zonderplank
nog maals 4x 100 meter op techniek ....mijn hoofd ligt nog iets te veel in mijn nek en kom te hoog uit het water met ademhalen.
ca. 15 slagen op 25 meter

Morgen weer zemmen op een loop-zwem-loop afhankelijk van het weer.

Gr.
Peter

165

Re: prestaties van de dag

Bedankt Rapido en Cesar.

We moeten dus met paddles en shirt zwemmen op de triathlon training, als ik daarbuiten nog 2x zwem in de week zwem ik wel met pullboy.     Wil me op mn armen gaan concentreren ook, zal komend weekend eens kijken.

Vandaag 20 baantjes met 3 tempowisselingen, 5 sec rust tussen elke baan
20 baantjes met paddle's en t-shirt 5 sec rust
serie 1 baan borstcrawl, 1 baan schoolslag, 1 baan rugcrawl, na 3 banen 5 sec rust en dat 20 keer.

Voelde me goed bij de training, herstel is ook goed.    Heb eigenlijk nooit last.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

166

Re: prestaties van de dag

Gisteren 2u op tacx gereden en s'avonds 90min langzame duurloop door sneeuw en wind. Vandaag 2u op spinning fiets denk ik is echt niet te doen om te fietsen nu :-(

167 Laatst bewerkt door Diederik (11-02-10 10:19:16)

Re: prestaties van de dag

1u in het water, 2u30 rennen, 30min recovery... Komende 3 dagen parcours verkennen in Taupo en maandag trainen met Cameron Brown!

168

Re: prestaties van de dag

Dinsdag 7 km lopen en 500- 5x200 -500m gezwommen. Vanavond een uurtje door de sneeuw in het bos rennen... Ik ga drie keer lopen halen deze week smile

169

Re: prestaties van de dag

ArieKuil schreef:

Bedankt Rapido en Cesar.

Ik hoop ook in die volgorde, want mijn bijdrage was louter sarcastisch bedoeld maar volgens mij begreep je dat niet helemaal.

Om dan toch maar een zinvolle bijdrage te leveren;

650 SNK in (150 bc-150 rug-150 bc-150 ws)

10*100 techniek per 25oef-75 rustig glijden p=20

100 ss benen

300-250-200-150-100-50-100-150-200-250-300 p=30 met elke laatste 25 meter vlot. Mengelmoesje van combi, armen en paddle zwemmen. Het laatste op het einde pas, om niet het gevoel te krijgen met afgehakte handen te zwemmen wink

300 uit

Straks duurloopje 60 minuten maar eerst ff koers op school.

Tjow

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

170

Re: prestaties van de dag

Vanmorgen ruim 18 km gelopen. Eerste 9 km was op schone fietspaden, dus goed te doen. HF 160, om de 10 minuten een versnelling naar HF 170. Laatste stuk was door het bos, daar dus iets rustiger gelopen vanwege de sneeuw. HF 150-155.
Gisteren niet gelopen, was eigenlijk de bedoeling, maar sneeuw hield me tegen. Gevolg was last van m'n onderrug, vandaar dat ik vandaag wel ben gaan lopen.

171 Laatst bewerkt door ArieKuil (13-02-10 16:05:36)

Re: prestaties van de dag

Hahahaha die had ik wel begrepen hoor Cesar.    Zag mezelf namelijk niet zwemmen met zo'n ding hahahaa.

Vandaag 500 mtr interval, 500 mtr op tijd met paddle's en t-shirt, 500 mtr op tijd zonder en 2x 100m benen.

Vanmiddag nog gezwommen op techniek.

Straks nog uurtje lopen op vetverbranding.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

172

Re: prestaties van de dag

Vandaag 30 min. borstcrawl, 30 min techniek, uurtje baantjes schoolslag (voor de vetverbranding)

Vanmiddag 16 km gelopen op vetverbranding in de sneeuw.   Was goed te doen op de fietspaden.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

173

Re: prestaties van de dag

Bijna een ieder viert in het zuiden van het land carnaval zodoende was het extreem rustig
In een besneeuwd landschap een duurloop van 90 minuten gedaan

174

Re: prestaties van de dag

Half uurtje op de tacx, weer lekker doorgezweet. Geen zwemtraining vanavond, iets met "carnaval".

175

Re: prestaties van de dag

Bij afwezigheid van dn coach zelf maar wat uit dn duim gezogen. Ging best makkelijk. Zowel dat zuigen als het zwemmen;

200 SW
4*(25 stuwen-50 armen glijden)
50 ss benen
4*(25 contra- 50 armen glijden)
50 ss benen
-------
600 BCA in 8.06
500 per 75bc-25andere slag
400 BCA in 5.20
300 per 75bc-25andere slag
200 BCA in 2.35
100 BC in 1.15
p=30 voor hele serie

100 uit

8*50 benen, p=10-15
4*(25 stuwen-25 BCA-25 BC-25 SS) pauzeloos, schoolslag heel relaxed
------
100 uit

Langzaam snel! (of snel langzaam?)