176

Re: prestaties van de dag

300 inzwemmen
50*50 meter op 85%
200 uitzemmen


50x 50 meter... enórm saai dus. het was dan ook niet mijn idee

177

Re: prestaties van de dag

Vandaag weer een training gedaan, ben en blijf voorlopig nog een groentje maar we gaan door!!

Net een week buikgriep gehad, toch weer 3,6 km gelopen. smile

178

Re: prestaties van de dag

heerst zeker griep... weekje niet helemaal fit
toch maar het zwembad in.. dan hakt 2.5 km er wel in.. blegh
volgende week beter morgen eerst maar hardlopen

179

Re: prestaties van de dag

Pfff, 50 x 50 hoe tel je dat?? ik vind het al lastig als ik 10 x 100m moet doen :-s
maar bij mij helpt het altijd om de tijd in de gaten te houden en dan zoveel mogelijk proberen je vooraf gestelde tijd op de seconde nauwkeurig te halen elke x. houd je bezig en goed voor je tempo gevoel. Daar heb je dan weer wat aan om je trainingen en wedstrijden goed in te delen.

Ik heb weer eens buiten hardgelopen, toch wel lekker hoor. 15' vlot 20' heel rustig met loopmaatje en weer 15 vlot. lekker om er weer in te komen.

180 Laatst bewerkt door JanR (18-02-10 00:16:24)

Re: prestaties van de dag

De trainer was zo vriendelijk om mee te tellen... hij stond toch met een zweep langs de kant.

Overigens werd er elke minuut gestart en idd telkens exact dezelfde tijd.. nouja, bijna dan.. uiteindelijk een negatief verval van één à twee seconde, maar dat maakt het tellen al wat eenvoudiger. Evengoed was ik na 3 50-jes de tel al kwijt.

181 Laatst bewerkt door Paul851 (18-02-10 00:18:55)

Re: prestaties van de dag

@Draak: Dat is, zover ik weet, ook de juiste manier van trainen. Iedere keer dezelfde afstand in dezelfde tijd. Niet te hard starten waardoor je hetzelfde tempo niet vol kunt houden, maar ook niet te langzaam waardoor je aan het eind nog sneller kun. Morgen eens kijken of ik zin/tijd heb om een uurtje  (of langer) te gaan zwemmen tongue

182

Re: prestaties van de dag

Ik doe momenteel even helemaal niets..... Ben zondag gevallen door de gladheid (gewoon tijdens het wandelen) en ben erg ongelukkig om mijn ribben gevallen. Het bewegen gaat nu al weer beter, maar pijn doet het nog wel even........

Hopelijk kan ik volgende week de training weer een beetje oppakken. Nu erg rustig aan.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

183

Re: prestaties van de dag

Diederik schreef:

maandag trainen met Cameron Brown!

Ik train al 5 dagen met Tissink!

184

Re: prestaties van de dag

le Coq schreef:

Ik train al 5 dagen met Tissink!

Die heeft alleen geen 8 Ironmans gewonnen... wink

185

Re: prestaties van de dag

Sorry Diederik....
Gister lag ik met Tissink en Belaubre in het bad...

186 Laatst bewerkt door Diederik (20-02-10 13:29:08)

Re: prestaties van de dag

Haha, ook geen 8 Ironmans, maar wel een hoop andere dingen wink

Vandaag een kater, 30min gezwommen, zee, zonder wetsuit, koud, uurtje gelopen op Waihiki, vandaag nog 2 weken!

Morgen uitslapen, kater en naar de Contact Tri Series waar o.a. Chris Gemmell en Bevan Docherty starten. Afgelopen 3 weken al reclame (!) op radio (!!) en tv (!!!) voor deze OD triathlon. Kijken, niet starten... Coach zegt niet teveel wedstrijden, dus Ironman NZ wordt de 1e dit jaar.

187

Re: prestaties van de dag

Zondag in Apeldoorn de Midwintermarathon gelopen. Mijn eerste hele, en de finish gehaald. Spieren waren het er niet mee eens, maar dat was te verwachten. Vorige week donderdag gemasseerd, hamstring rechts zat niet lekker, maar omdat ik zondag moest lopen niet diep doorgemasseerd.
Bedoeling was lopen op HF 152, dus ongeveer 27 minuten/5 km. Na ongeveer 6 km kwam er iemand naast me lopen, omdat ik volgens hem een lekker tempo liep. Gevolg: snelheid en HF gingen omhoog, na 15 km 4 minuten voor op schema. Halverwege ongeveer 1 uur 54.
Na 25 km begon m'n hamstring weer vervelend te doen, na 28 km moest ik voor de eerste keer een stukje wandelen. 30 km ging nog ruim binnen de 3 uur, maar de laatste 12,2 km was overleven. Uiteindelijk 4.31.52 over gedaan. Vanmorgen behoorlijk last van hamstring rechts en kuit links, net losgezwommen en in het massage/bubbelbad gezeten. Gelukkig al een stuk minder last, en woensdagmiddag goed laten masseren. Zal wel pijn gaan doen. Komende 1½ week geen looptrainingen voor mij, hooguit een paar keer zwemmen.

188

Re: prestaties van de dag

ik zit deze week in mijn recuperatie week :-)

189

Re: prestaties van de dag

ochtend:

3 uur hfg 136 gebiked, dikke zon

eind middag;

3*300 in per 50 glijden - 25 oefening
10*50 contra oefeningen per 25 - 25 glijden zonder pull buoy
100 benen
-------
4*100 combi 1.19 vertrek 1.30
2*200 combi 2.40 vertrek 3.00
1*400 combi 5.25 vertrek 6.00
2*200 armen 2.35 vertrek 3.00
4*100 paddles 1.17 vertrek 1.30
-------
300 oefeningen/uitzwemmen (met afgehakte handen...)

Jo soy fatigo ofzo zeggen ze dan smile

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

190

Re: prestaties van de dag

Amai, serieuze training (op Mallorca?)!

191

Re: prestaties van de dag

gister 3.4 km duurtraining na maandag al 3 km
hakt er wel in nu eerst rust en volgende week interval
nu naar de bieb boeken zat over tri's en schema's

192

Re: prestaties van de dag

ochtend:

4 uur hfg 131 geradfahrd, hfmax 181 (col de Randa voor de kenners)

einde middag:

10 minuten touwtje gesprongen, 30 minuten drills drills drills

(gister relaxed dagje met duurloop 1u15 en uurtje losbollen over de boule)

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

193

Re: prestaties van de dag

Van 1900 - 2000 wezen spinnen
Van 2130 - 2230 zwemtraining op de triathlonclub

Was wel lekker vanaaf

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

194

Re: prestaties van de dag

Vandaag weer het woon-werk verkeer op de fiets gedaan. 27 km in de vrieskou....... Maar het was wel lekker!
Als het weer zo blijft, vanmiddag met een lekker zonnetje weer naar huis! Das veel beter dan de mist van vanmorgen.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

195

Re: prestaties van de dag

te weinig...

Deze week tot nu toe alleen 1 keer gezwommen
1000 in 5x100 tempo 5x50 hard en 500 uit

Vandaag 10km lopen hoop ik.

196 Laatst bewerkt door Rogier (04-03-10 22:36:30)

Re: prestaties van de dag

Vanavond weer lekker uitwaaien,
Zit nog in een marathon opbouw schema en mag 50 minuten mijn best doen
ik vermoed dat dit het rondje gaat worden.


Update:
Goed getrained, tempo liep lekker soepel. Morgen maar eens een aantal keer de Zeelandbrug opklimmen
zie hier

197

Re: prestaties van de dag

Dinsdag snelheidstraining lopen gedaan,woensdag snelheid fietsen gedaan en vandaag rustige duurloop en morgen recuptraining op de fiets,heb zondag een wedstrijdje en wil fris starten :-)

198

Re: prestaties van de dag

Gister 3.8 km gezwommen, 180 km gefietst en afsluitend 42 km hardgelopen. Lekker dagje gesport! Vandaag niks. Morgen ook niks. Overmorgen ook niks.

199

Re: prestaties van de dag

En als je weer in het land bent, heb je nog een hersteltraining te goed die de vorige keer door de NS verpest werd! Alhoewel herstel, door de gevolgen van die training herstelt de Zeeuwse Brommer beduidend minder ;-)

200

Re: prestaties van de dag

Deze week een kleine 11 uur op de fiets gezeten: vooral uit spijt dat ik afgelopen winter zo weinig gefietst heb. Twas kennelijk toch allemaal een beetje teveel van het goede, want vandaag werd ik er ge-na-de-loos van af gefietst. sad

Maargoed, wel een dikke 300 km gemaakt deze week, dus de basis voor dit seizoen is weer gelegd.