2,051

Re: prestaties van de dag

Vandaag fietstraining gedaan, ben alleen wel gevallen. Toen ik niet op zat te letten en er iemand voor me op de rem ging kwam ik er tegen aan, de ander gelukkig geen schade of pijn. Er zijn 2 spaken kapot en er zit een slag in mijn voorwiel, hopenlijk is het nog te repareren, want ik heb er totaal geen ervaring mee.
Morgen maar mee naar de fietsenmaker om te zien of er nog iets te redden valt.

2,052

Re: prestaties van de dag

Hopelijk heb je je niet bezeerd...
Je zegt het ook zo flauwtjes, "Heb een fietstochtje gedaan en ben ff gevallen...  tongue "

2,053

Re: prestaties van de dag

Niemand had zich bezeerd, baal alleen wel van het wiel

2,054

Re: prestaties van de dag

Mooi uitvlucht voor een nieuw wielsetje te kopen.

2,055

Re: prestaties van de dag

Die grap maakte ik ook al, maar helaas, ben nog een scholier, en heb niet zo veel geld.
Daar komt bij dat dit mijn eerste racefiets is, en ik hem pas 3 maanden heb

2,056 Laatst bewerkt door woes (22-05-15 10:57:02)

Re: prestaties van de dag

Ik heb anders nog wel even een 'leen'-voorwiel (Colnago) voor je. Geen probleem om te gebruiken.

2,057

Re: prestaties van de dag

Hardstikke bedankt, maar ik leen het wiel van mijn vaders racefiets wel tijdelijk, hij gebruikt hem toch niet.

2,058

Re: prestaties van de dag

Net terug van het uitproberen van het ISM-zadel dat ik op proef heb, na de zadelpijnproblemen van vorige week in Bilzen. Wat een verademing! Probleemloos 3 uur gefietst, zat super-lekker. Ben echt helemaal blij! En verder ook heerlijk gefietst.

Louise

2,059

Re: prestaties van de dag

Elfstedentocht gefietst vandaag, met af en aanrijden vanaf slaapplek 250km op de teller. Vroege start om 5:08 was even zuur maar voor 14u klaar zijn was dan ook weer relaxt!

2,060

Re: prestaties van de dag

thomass schreef:

Elfstedentocht gefietst vandaag, met af en aanrijden vanaf slaapplek 250km op de teller. Vroege start om 5:08 was even zuur maar voor 14u klaar zijn was dan ook weer relaxt!

Jij zal wel bijna klaar zijn voor die hele triathlon in juli met al die trainingsuren, niet? smile

2,061

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Net terug van het uitproberen van het ISM-zadel dat ik op proef heb, na de zadelpijnproblemen van vorige week in Bilzen. Wat een verademing! Probleemloos 3 uur gefietst, zat super-lekker. Ben echt helemaal blij! En verder ook heerlijk gefietst.

Voor iedereen anders blijkbaar, want ik heb nu ook zo'n ding op proef en ik heb het optimum tussen toch-weer-zadelpijn en teveel-op-de-armen-leunen nog niet gevonden. Ik experimenteer nog even verder... (maar wel pas na de triathlon van Weert a.s. zaterdag)

/Herman

2,062

Re: prestaties van de dag

HermanB schreef:
Louise schreef:

Net terug van het uitproberen van het ISM-zadel dat ik op proef heb, na de zadelpijnproblemen van vorige week in Bilzen. Wat een verademing! Probleemloos 3 uur gefietst, zat super-lekker. Ben echt helemaal blij! En verder ook heerlijk gefietst.

Voor iedereen anders blijkbaar, want ik heb nu ook zo'n ding op proef en ik heb het optimum tussen toch-weer-zadelpijn en teveel-op-de-armen-leunen nog niet gevonden. Ik experimenteer nog even verder... (maar wel pas na de triathlon van Weert a.s. zaterdag)

/Herman

Tot zaterdag! Kwart of achtste?

2,063

Re: prestaties van de dag

daveke schreef:

Tot zaterdag! Kwart of achtste?

Kwart. Leuk!

/Herman

2,064

Re: prestaties van de dag

Ik had na mijn Retul fitting ook terug zadelpijn. Dus zadelpen iets omhoog en zadel een klein beetje naar voor gekantelt en het was opgelost. Het zijn zeer goede zadeltjes maar ze moeten wel goed afgesteld staan. Maar dit zal bij de meeste zadels wel zijn denk ik.

2,065

Re: prestaties van de dag

HermanB schreef:
Louise schreef:

Net terug van het uitproberen van het ISM-zadel dat ik op proef heb, na de zadelpijnproblemen van vorige week in Bilzen. Wat een verademing! Probleemloos 3 uur gefietst, zat super-lekker. Ben echt helemaal blij! En verder ook heerlijk gefietst.

Voor iedereen anders blijkbaar, want ik heb nu ook zo'n ding op proef en ik heb het optimum tussen toch-weer-zadelpijn en teveel-op-de-armen-leunen nog niet gevonden. Ik experimenteer nog even verder... (maar wel pas na de triathlon van Weert a.s. zaterdag)

/Herman

Het is zeker heel persoonlijk, maarre... heb je de afstellingen wel aangepast aan de andere zit van ISM? Omdat je zo ver naar voren zit, moet het zadel ver naar achter en dan nog moest bij mij het aerostuur naar voren - ik kwam eerst zelfs met mijn knieën tegen mijn ellebogen.

Nouja, en verder is het uitproberen ja. Ik was verrast dat het in één keer zo veel scheelde. En ik heb nu dus mogelijk binnenkort een Cobb Max Flow in de aanbieding.

Louise

2,066

Re: prestaties van de dag

daveke schreef:
thomass schreef:

Elfstedentocht gefietst vandaag, met af en aanrijden vanaf slaapplek 250km op de teller. Vroege start om 5:08 was even zuur maar voor 14u klaar zijn was dan ook weer relaxt!

Jij zal wel bijna klaar zijn voor die hele triathlon in juli met al die trainingsuren, niet? smile

De fietsbenen zijn wel klaar denk ik, de loopbenen willen nog wat aandacht en de zwemarmen zijn afdoende, meer niet maar dat is wel oké.

2,067

Re: prestaties van de dag

thomass schreef:
daveke schreef:
thomass schreef:

Elfstedentocht gefietst vandaag, met af en aanrijden vanaf slaapplek 250km op de teller. Vroege start om 5:08 was even zuur maar voor 14u klaar zijn was dan ook weer relaxt!

Jij zal wel bijna klaar zijn voor die hele triathlon in juli met al die trainingsuren, niet? smile

De fietsbenen zijn wel klaar denk ik, de loopbenen willen nog wat aandacht en de zwemarmen zijn afdoende, meer niet maar dat is wel oké.

Wat ik me wel nog afvroeg na je tijdrit van vorige week, je trapte een berehoog vermogen weg van 381 - toch ging je "maar" 41,nogwat gemiddeld. Ik trapte met 321 watt 42,3 op een parcours wat niet eens vlak was, en waarschijnlijk net als bij jullie behoorlijk windgevoelig. Denk je dat er wat betreft je houding of wellicht materiaal niet nog ergens veel snelheid te halen is? Als ik ooit zulke vermogens kon halen, zou ik verwachten dat je daar echt dik de 44 ofzo mee zou halen. Zie het niet als punt van kritiek, zeker niet, want om 380 watt gemiddeld te trappen - meer dan petje af! Het verbaasde me ergens alleen dat die snelheid daar niet mee overeen kwam. Mag ik eens vragen wat je weegt..?

2,068 Laatst bewerkt door HermanB (26-05-15 15:23:19)

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Het is zeker heel persoonlijk, maarre... heb je de afstellingen wel aangepast aan de andere zit van ISM? Omdat je zo ver naar voren zit, moet het zadel ver naar achter en dan nog moest bij mij het aerostuur naar voren - ik kwam eerst zelfs met mijn knieën tegen mijn ellebogen.

Ja, inmiddels wel. Dat was inderdaad het eerste wat ik ontdekte na een uurtje fietsen. Maar toen was ik er toch nog niet want ik hield pijnlijke druk op zachte delen (wel andere dan bij mijn oude zadel), wat volgens mij juist niet de bedoeling is want volgens mij hoor je uiteindelijk met je zitbotjes op die twee zadelpunten terecht te komen.

De pijnlijke druk raakte ik wel kwijt toen ik het zadel verder voorover kantelde, maar dan kreeg ik weer erg veel druk op de armen omdat ik naar voren gleed. Het optimum zal er ergens tussenin liggen, maar na een paar uur proberen zat niets meer lekker. Dus ik moet gewoon weer eens fris beginnen, na komend weekend.

/Herman

2,069

Re: prestaties van de dag

daveke schreef:
thomass schreef:
daveke schreef:

Jij zal wel bijna klaar zijn voor die hele triathlon in juli met al die trainingsuren, niet? smile

De fietsbenen zijn wel klaar denk ik, de loopbenen willen nog wat aandacht en de zwemarmen zijn afdoende, meer niet maar dat is wel oké.

Wat ik me wel nog afvroeg na je tijdrit van vorige week, je trapte een berehoog vermogen weg van 381 - toch ging je "maar" 41,nogwat gemiddeld. Ik trapte met 321 watt 42,3 op een parcours wat niet eens vlak was, en waarschijnlijk net als bij jullie behoorlijk windgevoelig. Denk je dat er wat betreft je houding of wellicht materiaal niet nog ergens veel snelheid te halen is? Als ik ooit zulke vermogens kon halen, zou ik verwachten dat je daar echt dik de 44 ofzo mee zou halen. Zie het niet als punt van kritiek, zeker niet, want om 380 watt gemiddeld te trappen - meer dan petje af! Het verbaasde me ergens alleen dat die snelheid daar niet mee overeen kwam. Mag ik eens vragen wat je weegt..?

Zie het zeker niet als kritiek hoor, maak je geen zorgen smile Ik vind het sowieso altijd wel mooi om te beredeneren waar winst te halen is. Ik denk (hoop) dat het voornamelijk op materieel vlak te vinden is. Mijn positie is gelijk aan die van de Bosbaan triathlon waarvan die ik een foto had gepost in het Actiefoto topic (maar dan zonder bidon en houder). Ik denk dat dit geen slechte positie is, maar ik rijd op een simpel aluminium frame met een opzetstuurtje, waarbij alles eigenlijk te kort is wink Een aerodynamisch tijdritframe zal wat opleveren, en mij waarschijnlijk ook wat meer naar voren tov het bracket plaatsen, zit er nu redelijk ver achter. Verder geen dicht achterwiel of hoog voorwiel maar simpele trainingswielen met veel spaken. Kleding is redelijk goed denk ik, al zou snelpak met lange mouwen nog wat meer opleveren, en overschoenen. Als je grofweg stelt dat al die dingen bij elkaar zo'n 4-5 sec per km schelen dan scheelt dat minstens een minuutje op de 15k en dan kom je idd bij de beoogde 44kmh uit. Bij deze tijdrit was het trouwens wel overwegend een nat wegdek waar ik geen risico wilde nemen (er was er al eentje onderuit gegaan voor me). Ik weeg overigens 87-88 kg, maar ben dan ook 2m04. Met die lengte zul je toch altijd wel een redelijk significant frontaal oppervlak houden ben ik bang wink Maar anderzijds wellicht ook juist weer veel te winnen als hier enige reductie haalbaar is. Ik weet alleen niet of dit bijvoorbeeld te bewerkstelligen is door lager te gaan zitten met het stuur. Erg ver naar voren kan het zadel niet, dan kom ik met mijn knieen tegen mijn ellebogen aan. Budget voor wielen/fiets is er op dit moment niet, wellicht als ik het na m'n eerste Ironman nog steeds leuk vind wel...

2,070

Re: prestaties van de dag

HermanB schreef:

Ja, inmiddels wel. Dat was inderdaad het eerste wat ik ontdekte na een uurtje fietsen. Maar toen was ik er toch nog niet want ik hield pijnlijke druk op zachte delen (wel andere dan bij mijn oude zadel), wat volgens mij juist niet de bedoeling is want volgens mij hoor je uiteindelijk met je zitbotjes op die twee zadelpunten terecht te komen.

Ja, althans, niet die zitknobbels achter waar je op zit als je meer rechtop zit, maar wel op je botten meer naar voren, ja.

HermanB schreef:

De pijnlijke druk raakte ik wel kwijt toen ik het zadel verder voorover kantelde, maar dan kreeg ik weer erg veel druk op de armen omdat ik naar voren gleed.

Hmm, ja, dat klinkt bekend, dat had ik bij dat vorige zadel: alleen maar geen pijn bij zo ver voorover kantelen dat ik er bijna af gleed. Ik hield dat zelfs niet met mijn armen, dus dat was de hele tijd terugschuiven, na elk mini-hobbeltje op de weg. Dat was het dus zeker ook niet.

Het is een puzzel, hè! Ik heb op mijn race- en expeditiefiets nooit serieuze zadelpijn gehad, dus ik was wel een beetje verrast. Ook omdat dat oude zadel het eerste uur eigenlijk goed zat, maar daarna begon de ellende. Dat maakte me onzeker bij het passen van iets nieuws, dus ik was wel blij met de mogelijkheid van ISM om een zadel langer uit te proberen.

Louise

2,071 Laatst bewerkt door HermanB (26-05-15 22:40:34)

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:
HermanB schreef:

Ja, inmiddels wel. Dat was inderdaad het eerste wat ik ontdekte na een uurtje fietsen. Maar toen was ik er toch nog niet want ik hield pijnlijke druk op zachte delen (wel andere dan bij mijn oude zadel), wat volgens mij juist niet de bedoeling is want volgens mij hoor je uiteindelijk met je zitbotjes op die twee zadelpunten terecht te komen.

Ja, althans, niet die zitknobbels achter waar je op zit als je meer rechtop zit, maar wel op je botten meer naar voren, ja.

Hmm, die moet ik nog even zoeken, maar ik snap wat je bedoelt: blijkbaar moet je steunen op het meer naar voren gelegen deel van het "schommelstoel-onderstel" dat je bekken daar heeft.

Ik vond overigens vandaag deze uiterst heldere uitleg bij Slowtwitch over de verschillende types van deze zadels en hoe je ze moet afstellen. Misschien nog interessant voor deze of gene (voor mij in elk geval wel).

Louise schreef:

Het is een puzzel, hè!

Zeg dat wel... Ik rij op mijn racefiets (Focus) gewoon op het zadel dat er standaard bijgeleverd werd (eveneens Focus). Zelfs na tien uur op de fiets tijdens de Ronde van Vlaanderen had ik nergens last van. Maar op de triathlonfiets zit ik wat dieper, en dat merk je.

Overigens heb ik op dat Focuszadel na een uurtje of minder Tacxen wel weer last. Blijkbaar zit ik er dan veel stiller op dan op de weg.

/Herman

2,072

Re: prestaties van de dag

HermanB schreef:

Hmm, die moet ik nog even zoeken, maar ik snap wat je bedoelt: blijkbaar moet je steunen op het meer naar voren gelegen deel van het "schommelstoel-onderstel" dat je bekken daar heeft.

Ja, dat klopt wel, denk ik - ik weet ook niet precies hoe dat heet daar. Jeroen van Tri-Run heeft zo'n plastic bekken staan waarop hij de botjes kon aanwijzen, da's handig. Maar vanuit je zitknobbels naar voren inderdaad, die botten tussen je liezen, en je zachte onderdelen vallen er dan tussen (neem ik aan).

Ik heb het zachtste sportieve ISM-zadel, dat scheelt waarschijnlijk ook nog wel.

Ik kreeg op de Tacx niet veel zadelpijn, daarvoor deed ik het niet lang genoeg, maar wel verzurende bovenarmen. Dus toen dacht ik: dat wordt nog wat bij langere ritten. Maar op de weg heb ik er geen last van. Op de Tacx is erg statisch inderdaad.

Louise

2,073

Re: prestaties van de dag

Gisteren een 65km gaan fietsen. Eerste stuk ging vrij vlot (niet al te veel last van de wind, sommige stukken wind mee). Op de terugweg enorm afgezien: heel de tijd wind op kop !  neutral

2,074

Re: prestaties van de dag

Zondag Amsterdam OD triathlon in 2:41. Weer wat leerpuntjes erbij (rondjes tellen, oordoppen niet vergeten, kilometer teller op functioneren checken vooraf)
Maandag uurtje gezwommen
Gister 3,5 uur gefiets met aansluiten half uur lopen
Vandaag: 1:50 duurloop met versnellingen

2,075

Re: prestaties van de dag

Vandaag 20km gefietst en meteen daar achteraan 4km gelopen... moet zeggen dat mn benen eigenlijk best lekker voelen als ik van de fiets af kom. Een soort voorspanning voor het lopen.

Wat ik mij afvroeg, hebben jullie tijdens de wedstrijd handschoentjes aan bij het fietsen?
(ik heb nu zonder gedaan en dat ging best, maar krijg toch al weke huid op mn handpalmen, dus kan me voorstellen als je langer moet fietsen het dan wel prettig is?)

Nog 1 week, dan is mn eerste triathlon (1/8e), heb er zin in!!