2,076 Laatst bewerkt door marcelca (19-06-15 14:17:45)

Re: prestaties van de dag

Gebruik nooit handschoentjes, ook niet voor 1/2 triathlon.

Train eigenlijk ook altijd zonder ( behalve in de winter )

2,077

Re: prestaties van de dag

Geen handschoentjes en geen koersbroeken, gewoon hardheid trainen smile

2,078

Re: prestaties van de dag

Ik draag ook nooit handschoenen enkel in de winter tegen de kou. Ik heb van die korte handschoentjes meer last dan gemak dus tja...

2,079

Re: prestaties van de dag

Ik draag op de gewone racefiets graag handschoentjes, voor lange tochten. Bij een triathlon is het kort genoeg om zonder te doen. En met een aerostuur (opzetstuur of triathlonfiets) rijdt niemand met handschoentjes, volgens mij, want dan steun je niet op je handen. Plus dat het wisseltijd kost om ze aan te trekken natuurlijk.

Louise

2,080

Re: prestaties van de dag

Geen handschoenen hier. Maar ik doe het nu eigenlijk in training ook weinig meer, maar dat heeft ook te maken met het feit dat het nog niet heel warm is geweest. Als ik veel zou zweten zou ik ze wel dragen (maar dan nog steeds niet in triathlon wedstrijden)

2,081

Re: prestaties van de dag

Ik draag ze nooit, alleen bij een tocht van 200 km begonnen mn handpalmen wel zeer te doen..

2,082

Re: prestaties van de dag

Lopen na fietsen gaat bij mij altijd ook wel lekker, beter dan gewoon lopen, je knieen en heupen zijn warmgedraaid, daar zit het hem in.
Ik heb nooit handschoentjes aan, is echt niet nodig.

2,083

Re: prestaties van de dag

Dank voor de reacties!
Aangezien ik op een gewone racefiets rijd, steun ik wel gewoon op mijn stuur. De wedstrijd gaat zonder handschoentjes worden lees ik al wink

2,084

Re: prestaties van de dag

Na het zwemmen krijg je handschoentjes ook erg lastig aan

2,085

Re: prestaties van de dag

Gister een massage van een uur na ican halve van zondag. Heerlijk. Vandaag mijn safeswimmer uitproberen in Valkenburgse meer en daar een uurtje zwemmen. Morgen weer echt trainen. Vrijdagavond nog hardloopwedstrijd (beachrun). Noordwijkerhout triatlon laat ik schieten, wordt mij te warm.

2,086

Re: prestaties van de dag

Net een lekkere intensieve intervaltraining gedaan,4x5min D3 met 3min D1 rust tussendoor. Begonnen rond 7 uur maar rond 8en was het al behoorlijk warm. Blij dat ik wat vroeger m'n nest ben uitgekomen smile

#enjoylife

2,087

Re: prestaties van de dag

Ik kreeg het gisteren in mn bol om eens een IronMan afstand te gaan fietsen, op IM intensiteit.

Uitgegaan van een FTP van 315 dacht ik, probeer het rond de 75% van FTP te houden, dus een gemiddeld wattage van 236 over 180 km. Ik had een rustig fietspad uitgezocht van Lozen naar Antwerpen, en dat 90 km heen en terug. Tegenwind op de heenweg, wind mee op de weg terug, altijd een prettige gedachte!
De laatste 15 km van de heenweg waren erg zwaar, ik was echt wel klaar met het wind in fietsen, gemiddelde ging continu op en neer. Momenten van net 30 per uur, momenten van 36 per uur.. Uiteindelijk na 90 km omgedraaid met een gemiddelde van 33,7 en een gemiddeld wattage van 240. Ik wist dus dat ik iets moest inhouden om het wattage rond de 236 te krijgen, maar de benen voelen gelukkig nog fris aan.
Met de wind in de rug vlogen de eerste km's voorbij. De 40 km na het keerpunt gingen in 58.50 en een gemiddelde van 40,8 per uur. Wattages bleven lang rond de 235 schommelen, maar in de laatste 30 km begon het behoorlijk te regenen, en werd het toch wel wat zwaar, met name het in de houding zitten werd in het laatste uur iets zwaarder dan in de eerste 4 uur.
Na 4 uur en 57 minuten was ik weer terug thuis, met een gemiddeld wattage van 235 (toch nog wat ingeleverd in de laatste 45 minuten - wrs ook door hevige wind mee - want de snelheid lag op 40-41+) en een gemiddelde snelheid van 36,4 km/u volgens mijn Garmin. Gemiddelde hartslag was 141 en cadans 88 (incl nullen)

Enerverend dagje!

https://www.strava.com/activities/341528334

2,088

Re: prestaties van de dag

kolibrie schreef:

Voor de strava gebruikers onder ons is er nu een Strava club: Nederlands Triathlon Forum.

zie https://www.strava.com/clubs/triathlonforum

er is nog ruimte voor leden ;-)

Natuurlijk gewoon dom van me maar wilde vandaag een club aanmaken voor dit forum binnen strava maar wat blijkt.......bestaat al(lang)!! Leuk!
Ben nu natuurlijk wel gelijk lid geworden....!

De slechtste manier om een forum te volgen is er zelf eentje beginnen...zo blijkt.... roll

2,089

Re: prestaties van de dag

Het was niet echt trainen, want het was op de stadsfiets, maar toch even over mijn ritje van vanochtend: half uur gefietst, daarvan regende het 25 minuten, en ik ben volgens mij nog nooit zo nat geweest. Ondanks goed jackje en rainlegs zeiknat tot op mijn ondergoed, en ik kon letterlijk plasjes uit mijn schoenen gooien, en m'n sokken uitwringen. Ongelofelijk (en een tikje genant ook bij aankomst).

En we noemen het zomer  hmm

Louise

2,090

Re: prestaties van de dag

Vanwege al die regen lag ik vanochtend om 8:30 in het water. En dat was k k k k k oud! Daarom slechts een half uurtje gebadderd. Het heeft me wel de rest van de ochtend gekost om weer op te warmen...

Wilde eigenlijk ook nog een stukje fietsen maar alhoewel het hier nu droog is waait het als een gek. Onee wacht, het begint weer te gieten   lol 
Tijd om de tacx  van zolder te halen.... zomer... in our dreams...

2,091

Re: prestaties van de dag

Wijnand schreef:
kolibrie schreef:

Voor de strava gebruikers onder ons is er nu een Strava club: Nederlands Triathlon Forum.

zie https://www.strava.com/clubs/triathlonforum

er is nog ruimte voor leden ;-)

Natuurlijk gewoon dom van me maar wilde vandaag een club aanmaken voor dit forum binnen strava maar wat blijkt.......bestaat al(lang)!! Leuk!
Ben nu natuurlijk wel gelijk lid geworden....!

De slechtste manier om een forum te volgen is er zelf eentje beginnen...zo blijkt.... roll

Goed idee. Ik ben ook gelijk even lid geworden (Linda vdH)

Daar staan dus al mijn prestaties van de dagen wink

2,092

Re: prestaties van de dag

Ik heb vandaag de Beach2Beach challenge gezwommen: heen en weer over de Zevenhuizer plas, 3,5 km in totaal. Ik vond het erg leuk om te doen! Het woei nogal, en heen was het dus surfen op de golven. Terug was een heel geploeter, ik heb daar 1,5 keer zo lang over gedaan. Ik had nog nooit zo ver gezwommen, dus aan het eind was het ook wel op, maar dat mocht de pret niet drukken!

Louise

2,093

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Ik heb vandaag de Beach2Beach challenge gezwommen: heen en weer over de Zevenhuizer plas, 3,5 km in totaal. Ik vond het erg leuk om te doen! Het woei nogal, en heen was het dus surfen op de golven. Terug was een heel geploeter, ik heb daar 1,5 keer zo lang over gedaan. Ik had nog nooit zo ver gezwommen, dus aan het eind was het ook wel op, maar dat mocht de pret niet drukken!

Louise

Mooie prestatie!!! nog maar 400m en je hebt je afstand voor je hele triatlon te pakken.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,094

Re: prestaties van de dag

Dennis Florussen schreef:

Mooie prestatie!!! nog maar 400m en je hebt je afstand voor je hele triatlon te pakken.

Dank je, ja, het was zeker een mijlpaal: die laatste 300 (is het toch?) meter gaat wel lukken volgend jaar, zeker bij iets minder hoge golven en iets meer duurtraining.

Louise

2,095

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:
Dennis Florussen schreef:

Mooie prestatie!!! nog maar 400m en je hebt je afstand voor je hele triatlon te pakken.

Dank je, ja, het was zeker een mijlpaal: die laatste 300 (is het toch?) meter gaat wel lukken volgend jaar, zeker bij iets minder hoge golven en iets meer duurtraining.

Louise

aja is "maar" 3800m, !!!! roll

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,096

Re: prestaties van de dag

Zaterdag twee en een half uur gelopen, zondag 3.25km buiten gezwommen, vandaag 6 u en 43 minuten op de tijdritfiets gezeten. Nu even rustig herstellen.

2,097

Re: prestaties van de dag

Maca944 schreef:

Zaterdag twee en een half uur gelopen, zondag 3.25km buiten gezwommen, vandaag 6 u en 43 minuten op de tijdritfiets gezeten. Nu even rustig herstellen.

Zozo! Ben je voor iets aan het trainen??  wink  tongue
Nu even last van een perineaal ongemakje, dus trainen op een tijdritfiets.....moet er ff niet aan denken.. roll

2,098

Re: prestaties van de dag

Ynsnits schreef:
Maca944 schreef:

Zaterdag twee en een half uur gelopen, zondag 3.25km buiten gezwommen, vandaag 6 u en 43 minuten op de tijdritfiets gezeten. Nu even rustig herstellen.

Zozo! Ben je voor iets aan het trainen??  wink  tongue
Nu even last van een perineaal ongemakje, dus trainen op een tijdritfiets.....moet er ff niet aan denken.. roll

Tsja, Challenge Almere over minder dan 3 weken...

En beterschap, ik kan me voorstellen dat op een fietszadel zitten niet prettig is, laat staan het zadel van een tijfritfiets.

2,099

Re: prestaties van de dag

Ik had al zo'n vermoeden! Tot dan!

2,100

Re: prestaties van de dag

Gister een koppeltijdrit van 16km gedaan. Met een maat waar ik vaak mee fiets maar eigenlijk nooit met ligstuur achter elkaar aan. Maar ging best aardig! Vooral met wind tegen veel tijd gewonnen, ik merk als grotere renner dat ik met wind tegen relatief beter uit de voeten kom, zal ongetwijfeld met frontaal oppervlak en vermogen te maken hebben smile Over ruim een maand doen we ook mee met een TTT van Red Bull dat in Roden wordt georganiseerd.