2,101

Re: prestaties van de dag

Gisteren een beach ride gedaan. Lang geleden dat ik op de fiets zo intensief getraind heb, zou ik vaker moeten doen.

http://www.amstelracing.nl/wp-content/uploads/2015/11/beach_ride_Maca.jpg

2,102

Re: prestaties van de dag

Mooi plaatje zo!

2,103

Re: prestaties van de dag

Cootje schreef:

Mooi plaatje zo!

Inderdaad!

Ik zou ook 's een fotograaf mee moeten nemen big_smile

2,104

Re: prestaties van de dag

Vandaag 48 geworden, dus tijd voor een zgn "birthday swim"...heb het naar boven afgerond, 
50x100 m.
Ben er iig weer een jaartje vanaf..

2,105

Re: prestaties van de dag

Ynsnits schreef:

Vandaag 48 geworden, dus tijd voor een zgn "birthday swim"...heb het naar boven afgerond, 
50x100 m.
Ben er iig weer een jaartje vanaf..

Van harte gefeliciteerd (al telt het niet echt als je in dezelfde AG blijft).

2,106

Re: prestaties van de dag

Ynsnits schreef:

Vandaag 48 geworden, dus tijd voor een zgn "birthday swim"...heb het naar boven afgerond, 
50x100 m.
Ben er iig weer een jaartje vanaf..

Gefeliciteerd met je B-day.

2,107

Re: prestaties van de dag

Van harte, Ynsnits!

Louise

2,108

Re: prestaties van de dag

Dank jullie wel!
Het valt overigens erg mee  wink

2,109

Re: prestaties van de dag

Gisteren heb ik eindelijk weer eens een fatsoenlijke duurtraining kunnen uitvoeren. Twee uur gelopen, met halverwege een korte pauze thuis om te eten, drinken en om te kijken hoe mij knie zou aanvoelen. Ik heb voor het eerst met kinesiotape gelopen en had totaal geen last van mijn lopersknie. Dat spul lijkt dus echt iets te doen.

2,110

Re: prestaties van de dag

Vandaag de tweede zwemtraining gedaan van deze week.
Na 6 jaar niet zwemmen valt t me niet tegen, beide keren toch 2250 m gezwommen.

2,111

Re: prestaties van de dag

Vanmorgen een inspanningstest gedaan inclusief lactaatmeting op de loopband bij Eric van der Linden. Erg nuttig. Voornaamste conclusie is dat ik heel goed ben in langzaam lopen. Aneorobe drempel moet omhoog, dat is wel duidelijk. Eric gaat hiermee schema's voor me maken.

2,112

Re: prestaties van de dag

Ik heb afgelopen Donderdag een inspanningstest fietsen gedaan. Deze viel niet echt tegen voor deze tijd van het jaar dus heb nu weer wat nieuwe cijfertjes om mee te trainen. Net voor nieuwjaar eentje van het lopen gedaan en die was minder. Wat me wel opviel bij beide testen kom ik niet meer boven de 180 hartslag maar dat schijnt normaal te zijn op mijn leeftijd :-(

2,113

Re: prestaties van de dag

Ik heb ook een aanvraag gedaan voor een test.
Wat zijn jullie vervolgens kwijt voor de begeleiding (schema;s etc)?
Heeft het zin enkel zo'n test te doen en dan geen schema's te willen?

2,114

Re: prestaties van de dag

Tja wel of geen schema....? Je hebt dan toch de hartslag,tempo of wattage zones waar je in kunt trainen.

2,115

Re: prestaties van de dag

eerste brick workout van het jaar achter de rug
eerst 1:45:00 (45' DT1, 60' DT2) fietsen en daarna 1:00:00 (4x14' DT2) lopen

Erg lekker gelopen, heerlijk weer ook

2,116

Re: prestaties van de dag

Heerlijke zwemtraining gehad!

350m inzwemmen
200m benen
3x100m techniek borstcrawl
8x25m sprint
3x100m (school, rug, borst)
5x100m tempowissel
200m armen
250m uitzwemmen

2,117

Re: prestaties van de dag

Nadat ik dinsdag een serieuze looptraining heb gedaan (80 minuten met 7x1km in Z4, 200 meter dribbelen) moest ik gisteren een half uur een 'herstelloopje' doen. Ik besloot onze hond mee te nemen om te kijken hoe dat zou gaan, en het ging wonderwel goed eigenlijk. Het is een kilometer lopen naar het strand, dus tot die tijd zat hij aan de lijn, maar op het strand mocht hij los zijn gang gaan. Aan het einde was hij flink moe, maar dit belooft wat voor de toekomst.

2,118

Re: prestaties van de dag

Ik gebruik zo een elastische band rond mijn middel en dan een lijn van ong 1m50 en dan een gareeltje en dat gaat perfect. Al heb ik ze de laatste tijd met dat slechte weer niet veel meer meegenomen. Die banden en etc kun je in een dierspeciaalzaak meestal wel krijgen.

2,119

Re: prestaties van de dag

Ruim 15 km langzame trail duurloop op de trailrunroute van Natuurmonumenten (app) . Afgelopen week alvast wat gefietst en 50 minuten baantjes getrokken. Gericht trainen voor zwemmen en fietsen wacht ik even mee tot de start2tri begint, nu vooral uithoudingsvermogen en fietskilometers maken ter afwisseling van mijn (trail) hardlooptraining.

2,120

Re: prestaties van de dag

Heb gister voor het eerst bewust geprobeerd m'n ellebogen hoog te houden tijdens de crawl....Wat een verschil zeg! Veel betere 'catch' (dat noem je toch zo?) en je voelt de druk op je armen. Is wel zwaar, maar ik zie nu zeker de benifits!!

Nu nog zorgen dat het 2e natuur wordt ;-)

2,121

Re: prestaties van de dag

De vuistdrill is daar ideaal voor he. Heb ook eens een tip gelezen om met tennisballen in je vuisten te houden te zwemmen dit zou deze beweging nog moeten stimuleren.

2,122

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

De vuistdrill is daar ideaal voor he. Heb ook eens een tip gelezen om met tennisballen in je vuisten te houden te zwemmen dit zou deze beweging nog moeten stimuleren.

"vuistdrill"? Hoe moet ik dit precies zien en hoe gaat dit helpen om die elleboog hoog te houden?

2,123

Re: prestaties van de dag

BartR schreef:
ronnyke schreef:

De vuistdrill is daar ideaal voor he. Heb ook eens een tip gelezen om met tennisballen in je vuisten te houden te zwemmen dit zou deze beweging nog moeten stimuleren.

"vuistdrill"? Hoe moet ik dit precies zien en hoe gaat dit helpen om die elleboog hoog te houden?

Zwemmen zoals je gewoon doet maar je handen als vuisten. Alle voorwaartse beweging moet dus vanuit je onderarmen komen, en dus heb je geen andere keuze dan je elleboog hoog te houden. Ik doe deze ook vaak, heerlijk om daarna weer normaal te zwemmen ;-)

2,124

Re: prestaties van de dag

Idd dan moet je je elleboog wel hoog houden of je komt niet of nauwelijks vooruit. https://www.bing.com/videos/search?q=fi … ;FORM=VIRE

2,125

Re: prestaties van de dag

Thanks.

Heb het geprobeerd....Poe, dat wordt wel even oefenen, maar ik begrijp de bedoeling!