2,126

Re: prestaties van de dag

Maar weer eens een CSS testje gedaan. Aardig naar de getver, maar wel tevreden met de vordering. Ook nieuw voor mij: beiden afstanden (400m 2:58/2:51 en 200m 1:26/1:22) negatief gesplit, eigenlijk veels te veel. Toch moeilijk inschatten met maximaal gaan op deze "korte" afstanden. Ik voorspel een spectaculaire opblaassessie bij de volgende test wink

2,127

Re: prestaties van de dag

Een andere goede oefening ervoor is wat mijn trainer 'catch-up' noemt. Je houdt een arm gestrekt voor je totdat de andere hand erbij aansluit, dan pas begin je de slag met die hand. Op een of andere manier stimuleert mij dit veel meer om mijn onderarm te buigen ipv mijn arm gestrekt door het water te halen (wat ik dus verkeerd deed).

2,128

Re: prestaties van de dag

2m58sec op 400m zwemmen? Das idd wel erg snel vind ik. Maar ik ben nu ook wel echt een slechte zwemmer.

2,129

Re: prestaties van de dag

Hij bedoelt volgens mij dat hij de eerste 200m van die 400 in die tijd zwom. De tweede 200 in 2:51.
Anders zou hij bij die 200 interval ook honderdjes van 43 seconden zwemmen tongue

2,130 Laatst bewerkt door Louise (07-04-16 10:35:14)

Re: prestaties van de dag

Ja, het wereldrecord op de 400 meter is 3'40!

2,131 Laatst bewerkt door thomass (07-04-16 10:39:33)

Re: prestaties van de dag

Klopt met split bedoelde ik idd de helft vd afstand, had ik er misschien even bij moeten zetten. 2:51 op 400m is wel ongeveer 50s onder het WR dus leek me evident dat dat geen 400m tijd was wink

Ah Louise beat me to it!

2,132

Re: prestaties van de dag

thomass schreef:

Maar weer eens een CSS testje gedaan. Aardig naar de getver, maar wel tevreden met de vordering. Ook nieuw voor mij: beiden afstanden (400m 2:58/2:51 en 200m 1:26/1:22) negatief gesplit, eigenlijk veels te veel. Toch moeilijk inschatten met maximaal gaan op deze "korte" afstanden. Ik voorspel een spectaculaire opblaassessie bij de volgende test wink

weet niet of je er wat aan hebt kwa opbouw, is de css test van mijn dochter, ben geen rekenwonder maar is volgens mij geen negatieve split ( zelf doe ik het eigenlijk nooit ) wel is 400m gedaan maar nooit de tussentijden genomen

50m :   0:33
200m : 2:38
400m : 5:23

2,133

Re: prestaties van de dag

Zo, rappe dochter Marcel! Ook mooi weinig verval van 200 naar 400.

Ik maak nu gebruik van de trial-versie van de Swimsmooth app, kijken of ik het de moeite waard vind om aan te houden. Daar is een iets uitgebreidere CSS calculator waar je ook aangeeft wat de eerste 100m van de 400m is. Hier een citaat:

Your pacing skills

By taking your 100m split during the 400m we can get a good indication of your ability to pace yourself out in the water.

We rate your pacing skills as: You started a bit slowly and left some time on the table there

Your speed over the first 100m was 01:30.200 and you swam 01:26.4 / 100m for the remaining 300m. That means you would have been -11.4 seconds faster if you sustained that initial speed. Or put another way, you would have been -13.2m further ahead come the end of the swim.

Any swimmer that starts too fast and then slows down loses much more time overall than they ever gained early in the swim. Pacing is such a critical skill to improving your swimming performances, it's something that we focus on a lot within our training plans. To qualify for good-age group pacing your drop off in speed between the first 100 and the remaining 300 must be less than 5% and for elite pacing less than 2%

Maargoed, zoals wel vaker met testen, je kunt soms gewoon beter worden in het uitvoeren van de test dan daadwerkelijk progressie boeken, dus ik ga gewoon lekker door met zwemmen en dan zien we wel wink

2,134

Re: prestaties van de dag

thomass schreef:

Zo, rappe dochter Marcel! Ook mooi weinig verval van 200 naar 400.

Ik maak nu gebruik van de trial-versie van de Swimsmooth app, kijken of ik het de moeite waard vind om aan te houden. Daar is een iets uitgebreidere CSS calculator waar je ook aangeeft wat de eerste 100m van de 400m is. Hier een citaat:

Your pacing skills

By taking your 100m split during the 400m we can get a good indication of your ability to pace yourself out in the water.

We rate your pacing skills as: You started a bit slowly and left some time on the table there

Your speed over the first 100m was 01:30.200 and you swam 01:26.4 / 100m for the remaining 300m. That means you would have been -11.4 seconds faster if you sustained that initial speed. Or put another way, you would have been -13.2m further ahead come the end of the swim.

Any swimmer that starts too fast and then slows down loses much more time overall than they ever gained early in the swim. Pacing is such a critical skill to improving your swimming performances, it's something that we focus on a lot within our training plans. To qualify for good-age group pacing your drop off in speed between the first 100 and the remaining 300 must be less than 5% and for elite pacing less than 2%

Maargoed, zoals wel vaker met testen, je kunt soms gewoon beter worden in het uitvoeren van de test dan daadwerkelijk progressie boeken, dus ik ga gewoon lekker door met zwemmen en dan zien we wel wink

yep, en ze word alleen nog maar sneller ( vandaag 17 geworden ), heb de moed al opgegeven om haar bij te houden :-)

Ze traint bij het RTC flevoland, de CSS test word daar ongeveer elke 6 weken gedaan, zo kan de vooruitgang in de gaten gehouden worden

2,135

Re: prestaties van de dag

Misschien een stomme vraag maar was is CCS test? hoe werkt het en wat meet je ermee?
ik heb deze test nog nioot gedaan of van gehoord en ben benieuwd.

2,136

Re: prestaties van de dag

Alex Schelvis schreef:

Misschien een stomme vraag maar was is CCS test? hoe werkt het en wat meet je ermee?
ik heb deze test nog nioot gedaan of van gehoord en ben benieuwd.

Critical swim speed, lees hier voor de details: http://www.swimsmooth.com/training.html

2,137

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

Een andere goede oefening ervoor is wat mijn trainer 'catch-up' noemt. Je houdt een arm gestrekt voor je totdat de andere hand erbij aansluit, dan pas begin je de slag met die hand. Op een of andere manier stimuleert mij dit veel meer om mijn onderarm te buigen ipv mijn arm gestrekt door het water te halen (wat ik dus verkeerd deed).

In het nederlands noemen ze het 'bijleggen'. Inderdaad een goede manier om eens rustig op je slag en techniek te kunnen concentreren.

2,138

Re: prestaties van de dag

Of afslagzwemmen ook een hulpmiddeltje is om een stokje ofz te gebruiken zodat je op schouderhoogte blijft insteken en niet te vroeg je andere arm wegtrekt.

2,139

Re: prestaties van de dag

5 km ''lopen'' in 37 minuten, word nog een lange weg voor mijn 1e (1/8) triatlon tongue

2,140

Re: prestaties van de dag

creAtive schreef:

5 km ''lopen'' in 37 minuten, word nog een lange weg voor mijn 1e (1/8) triatlon tongue

Wanneer is je eerste? Die van mij in augustus. Ik loop al wat langer en verder hard, maar in training ga ik nog steeds niet heel veel sneller dan dat op de 5 km. Het snelste wat ik die ooit heb gelopen is als ik me goed herinner 33:25 min. Wat helpt is een keer per week een intervaltraining. Maar veel trails lopen, of in elk geval regelmatig een heuveltraining werkt ook als een tiet

2,141

Re: prestaties van de dag

Marathon Zeeuws Vlaanderen

3:06:52!!!!!!!

Zware editie dit jaar!! veel modderpaden en alles tegen wind!!!
Dat is de pech als je van punt naar punt loopt (Hulst-Terneuzen)

Maar zeer tevreden.

Van de 640 Starters en maar 489 finishers was ik 25ste.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,142

Re: prestaties van de dag

Wow zeg, knap gedaan! Gefeliciteerd

2,143

Re: prestaties van de dag

Mooie uitslag Dennis. Ik heb er niks van gezien dit jaar normaal kom ik wel een stuk op het parcours tijdens de training. Mischien volgend jaar ook eens meedoen daar.

2,144

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Mooie uitslag Dennis. Ik heb er niks van gezien dit jaar normaal kom ik wel een stuk op het parcours tijdens de training. Mischien volgend jaar ook eens meedoen daar.

Dank je.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,145

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Wow zeg, knap gedaan! Gefeliciteerd

Thanks!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2,146

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd! 42 km tegen de wind in, pfff.

2,147

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd Dennis! Mooie tijd, zeker gegeven de omstandigheden, en je plek in het klassement zegt alles.

2,148

Re: prestaties van de dag

Ja en er was weer veel wind in de Zeeuwse polder hier ook hoor dit weekend pff. Met die marathon vorige week te lopen heb ik deze week wat meer gefietst dus ik weet er alles van.

2,149

Re: prestaties van de dag

Da's een straf loopje geweest Dennis, gefeliciteerd!

Zit zelf met een dubbel gevoel, gisteren de zwemloop in Breda gedaan, 1 km zwemmen en 10 lopen.
Het zwemmen ging goed, 17:11 met een goed gevoel, 19 seconden sneller dat de kilometer test in december waarna ik 5 minuten voor pampus aan de kant aan het bad lag.
Het lopen daarentegen.. inclusief de wissel 51:37 gelopen over de 10 km. Enerzijds blij; want dat is mijn snelste 10 km zover, dus het nieuwe loopschema werkt. Alleen knaagt het een beetje dat ik weet dat ik sneller had moeten kunnen, maar door steken in mijn zij na de eerste kilometer nooit lekker op tempo kunnen komen.

Hopen dat ik er over 2 weken bij de volgende geen last van heb en dan wel lekker door kan lopen.

2,150

Re: prestaties van de dag

Heren bedankt, echt mijn beste (niet qua tijd) marathon ooit, gevoel, niet kapot gegaan, indeling op zo'n zwaar parcours.
Maar (ik zou ik niet zijn als er niets te verbeterd valt) erachteraf wel een klein beetje spijt dat ik Rotterdam niet gestart was, gezien de weersomstandigheden van die zondag, ik had dan toch mijn 03:00:16 van vorig jaar graag uit de boeken willen lopen, maar ja zoals Tom Dumoulin zei,
"Achteraf is mooi wonen"

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig