2,451

Re: prestaties van de dag

Dat is achterhaald: duwen is veel efficiënter dan trekken en van veel focus op ook trekken gaat je techniek juist achteruit. Zie bijvoorbeeld https://robic.nl/traptechniek-de-benen- … het-hoofd/

Leuk en leerzaam artikel!

Powermeters zijn tegenwoordig alweer een stuk betaalbaarder.
De 4iiii powermeters zijn momenteel behoorlijk afgeprijsd
https://www.google.nl/search?q=4iiii+Pr … 5926973970

Ik heb zelf de Favero Assioma enkelzijdig, is 499,=
Deze powermeter zit in het pedaal, net als bij Garmin

2,452

Re: prestaties van de dag

De enkele van Stages zijn ook niet te zot duur meer. Maar zoals met een hartslagmeter je hartslagzones moet weten moet je ook weten welke wattages je moet trappen wil je tot een gewenst resultaat komen.

2,453

Re: prestaties van de dag

Ik moet zeggen dat ik moeite heb met de stelling dat je zonder trainen op wattage of hartslag, geen vooruitgang zou boeken.
Het zal zeker beter resultaat leveren, maar is echt niet de enige manier om te trainen.

Voordat de hartslag en wattagemeters uitgevonden werden, werd er ook al harder gefietst dan die personen zonder trainen ooit zouden kunnen.

Ik train eigenlijk nooit bewust met hartslagzones op de fiets en een vermogensmeter heb ik niet. Toch fiets ik elke keer sneller, beter of verder dan de keer ervoor.

2,454

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

Ik moet zeggen dat ik moeite heb met de stelling dat je zonder trainen op wattage of hartslag, geen vooruitgang zou boeken.
Het zal zeker beter resultaat leveren, maar is echt niet de enige manier om te trainen.

Voordat de hartslag en wattagemeters uitgevonden werden, werd er ook al harder gefietst dan die personen zonder trainen ooit zouden kunnen.

Ik train eigenlijk nooit bewust met hartslagzones op de fiets en een vermogensmeter heb ik niet. Toch fiets ik elke keer sneller, beter of verder dan de keer ervoor.

9 said.

Of te wel: helemaal mee eens.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,455

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

Ik moet zeggen dat ik moeite heb met de stelling dat je zonder trainen op wattage of hartslag, geen vooruitgang zou boeken.
Het zal zeker beter resultaat leveren, maar is echt niet de enige manier om te trainen.

Zeker mee eens - want dan zou vroeger inderdaad niemand een beetje fatsoenlijk hebben kunnen trainen. Het zijn hulpmiddelen. Aangezien ik net tot over m'n oren in de hartslag- en vermogensmeting-perikelen zit (vanwege het sporthorloge-gedoe plus een in korte tijd heel sterk gedaalde/dalende rusthartslag door ijzersupplement waardoor ik niet meer weet hoe m'n zones liggen), ben ik nu ook vaak weer 'back to basics' en op gevoel gaat ook prima. Zeker gepolariseerd: rustige duur kun je perfect doen op ademhaling en intensief voel je ook echt heus wel.

Desalniettemin zijn het wel heel handige hulpmiddelen. Bij fietsen is (gemiddelde) snelheid een slechte raadgever! Omdat het varieert met de omstandigheden maar ook omdat rustig trainen belangrijk is.

Louise

2,456

Re: prestaties van de dag

Op snelheid fietsen is inderdaad onlogisch. Maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat iedereen die meer dan 2 keer minimaal 2 km gefietst heeft, wel snapt dat fietssnelheid echt heel afhankelijk is van de omstandigheden.

Om on-topic te blijven, ik heb vandaag een heerlijk duurloop van 14km gehad.
Ik loop nu gewoon 14 km lang 10.5 in het uur op 82% van mijn drempel, terwijl ik dinsdag 10 km lang 10.1 liep op 90%
Dat warme weer heeft echt een hoop invloed op mijn prestaties!

2,457

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

Op snelheid fietsen is inderdaad onlogisch. Maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat iedereen die meer dan 2 keer minimaal 2 km gefietst heeft, wel snapt dat fietssnelheid echt heel afhankelijk is van de omstandigheden.

Nou... in kringen van stoere fietsers zijn van die dingen als 'nooit onder de 30 gemiddeld' best wel gangbaar wink

Louise

2,458

Re: prestaties van de dag

Vandaag de 1/8 meegedaan in Veenendaal. Heel wisselvallig weer helaas, was best koud op de fiets. Ondanks de omstandigheden wel lekker geracet!

500 meter zwemmen:
17e van de 23
Met 12:21

20km fietsen:
19e van de 23
Met 43:01

Samen: 55:22

Helaas hardlopen niet mee kunnen doen ivm een blessure.

Prima resultaten (binnen mijn age groep) voor een rookie denk ik big_smile wink

2,459

Re: prestaties van de dag

19e van de 23 en met de gedachte dat je toch niet meer hoeft te lopen erna? Ik weet natuurlijk wel het niveau van de andere deelnemers niet natuurlijk.

2,460 Laatst bewerkt door Doubtless (26-08-18 12:00:38)

Re: prestaties van de dag

Tja, ik weet ook dat het geen wereldprestatie is. Maar ik ben geen goede zwemmer & zoals ik eerder al zei krijg ik het niet voor elkaar om hàrd te fietsen, dus ik ben al heel blij dat ik geen laatste was wink

Ik denk ook niet dat je teveel kunt verwachten in je eerste jaar? Zonder ervaring in de drie sporten?

2,461

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:
ferrarimanddw schreef:

Op snelheid fietsen is inderdaad onlogisch. Maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat iedereen die meer dan 2 keer minimaal 2 km gefietst heeft, wel snapt dat fietssnelheid echt heel afhankelijk is van de omstandigheden.

Nou... in kringen van stoere fietsers zijn van die dingen als 'nooit onder de 30 gemiddeld' best wel gangbaar wink

Louise

Dat wil niet zeggen dat ze het niet snappen tongue

2,462

Re: prestaties van de dag

Doubtless schreef:

Tja, ik weet ook dat het geen wereldprestatie is. Maar ik ben geen goede zwemmer & zoals ik eerder al zei krijg ik het niet voor elkaar om hàrd te fietsen, dus ik ben al heel blij dat ik geen laatste was wink

Ik denk ook niet dat je teveel kunt verwachten in je eerste jaar? Zonder ervaring in de drie sporten?

Ik zou me vooral spiegel aan je verwachtingen. Er zullen er vast die met minder ervaring sneller zouden zijn geweest en er zijn er die met minder ervaring langzamer zijn geweest.
Werd je er blij van?

2,463

Re: prestaties van de dag

Zeker wink  fietsen ging sneller dan tijdens het trainen, daar was ik erg tevreden over! En met zwemmen duurde het even voordat de hectiek verdween, maar toen heb ik nog een paar mooie stukken borstcrawl kunnen doen! Een hele verbetering tov de vorige keer big_smile

2,464

Re: prestaties van de dag

Het allerbelangrijkste bij een eerste triathlon is volgens mij idd dat je er blij van werd!
Ik was bij mijn eerste triathlon ook heel blij dat ik niet als laatste uit het water kwam. 5 jaar later deed ik een Ironman. wink

Louise

2,465 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (27-08-18 09:04:09)

Re: prestaties van de dag

Het gaat er vooral om om jezelf te blijven verbeteren; positionering is zo afhankelijk van wie er verder toevallig aan de start staan.

Gisteren tijdrit gedaan, 15.9 km in 28.40, dat is een minuut sneller dan vorig jaar, terwijl ik totaal niet in vorm ben en het hard waaide. En heb heel netjes progressief gereden, elk rondje ging sneller dan het vorige (9.49-9.29-9.24), dus echt wel tevreden!
Toen werd ik 10e van de 10 vrouwen, nu 21e van de 21 big_smile

2,466

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

19e van de 23 en met de gedachte dat je toch niet meer hoeft te lopen erna? Ik weet natuurlijk wel het niveau van de andere deelnemers niet natuurlijk.

Hoe sta jij in de ochtend op? Ik ga eens lekker op het forum een beginnend triathleet demotiveren? En dan verbaasd zijn dat veel beginners zich in een bericht voorstellen en vervolgens geen berichten meer posten? Fijn dat jij je zelfvertrouwen haalt uit je prestatie t.o.v. anderen maar misschien een idee om die onzekerheid niet op een beginnend triathleet te projecteren. En kom niet met die onzin aan dat je hier tegen kritiek moet kunnen. Als je denkt dat een forum daarvoor is moet je die duidelijk geven en niet half er naar hinten. Maar goed je bericht was richting Doubtless dus ik zal mij er buiten houden;-)

2,467

Re: prestaties van de dag

Stoelio schreef:

Hoe sta jij in de ochtend op? Ik ga eens lekker op het forum een beginnend triathleet demotiveren?

Hahahaha.. ik dacht ook zoiets, maar mooi verwoord! :-D

2,468

Re: prestaties van de dag

Hij vroeg een mening dus ik gaf mijne.

2,469

Re: prestaties van de dag

Stoelio schreef:

Maar goed je bericht was richting Doubtless dus ik zal mij er buiten houden;-)

Mislukt tongue

Maar verder eensch!

2,470

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Hij vroeg een mening dus ik gaf mijne.

Als je de moeite had genomen het verslag te lezen had je gezien dat hij een zij is

2,471

Re: prestaties van de dag

Ik zal geen moeite meer doen en geen reacties meer op dit forum plaatsen.

2,472

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Ik zal geen moeite meer doen en geen reacties meer op dit forum plaatsen.

Jawel, altijd fijn om iemand erbij te hebben die daadwerkelijk opschrijft wat anderen alleen maar durven te denken.

2,473 Laatst bewerkt door Macer (27-08-18 15:38:30)

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

Ik moet zeggen dat ik moeite heb met de stelling dat je zonder trainen op wattage of hartslag, geen vooruitgang zou boeken.
Het zal zeker beter resultaat leveren, maar is echt niet de enige manier om te trainen.

Voordat de hartslag en wattagemeters uitgevonden werden, werd er ook al harder gefietst dan die personen zonder trainen ooit zouden kunnen.

Ik train eigenlijk nooit bewust met hartslagzones op de fiets en een vermogensmeter heb ik niet. Toch fiets ik elke keer sneller, beter of verder dan de keer ervoor.

Ik fiets 80% van de tijd zonder hartslagmeter tijdens mijn fietsritten en heb ook geen powermeter en ik krijg het ook nog steeds voor elkaar om harder te gaan (zowel in tijdens het fietsen als tijdens de triathlon)... En dan eindig ik meestal ook nog in ruim in de top 10 van het fietsonderdeel..

Ik doe het gewoon op basis van mijn gemiddelde snelheid tijdens het fietsonderdeel en zolang deze rond de 38 of hoger ligt komt het allemaal wel goed :-)  Eenmaal op de fiets heb ik toch oogkleppen op en denk ik alleen maar gaan en haal die mensen voor je in en zal ik de cijfertjes toch waarschijnlijk wel links laten liggen....

2,474 Laatst bewerkt door marcell (27-08-18 15:46:01)

Re: prestaties van de dag

Maca944 schreef:
ronnyke schreef:

Ik zal geen moeite meer doen en geen reacties meer op dit forum plaatsen.

Jawel, altijd fijn om iemand erbij te hebben die daadwerkelijk opschrijft wat anderen alleen maar durven te denken.

Juist wel blijven doen ronnyke!

Ik vond het wel een mooie reactie van Stoelio, en sloot aan bij wat ik dacht. Maar daarom is het geen minder terechte opmerking van jou! Dus zeker blijven reageren, dat houdt het leuk hier :-)

2,475

Re: prestaties van de dag

Tja jongens, eigenlijk is het heel simpel: We kunnen niet allemaal goed zijn. Wie wordt er dan eerste? Of laatste?

@Ronnyke: Ik weet het niveau van de andere fietsers ook niet. Misschien wielrennen die dames al wel 10 jaar, wie zal het zeggen? Als nieuweling en iemand zonder ervaring in alle 3 de sporten kan ik alleen maar hard trainen en mijn best doen. Ook als dat geen goede resultaten oplevert. Meer zit er niet in wink