26

Re: en het zit me ook echt mee....

Scighera,

VOlgens mij vergeet je een van de belangrijkste onderdelen van een trainingsprogramma: de rust.

Die is net zo belangrijk als de activiteit. Heb je probleem om eens rust te nemen, neem dan een tweede hobby die je als rust voor je eerste hobby neemt.

27

Re: en het zit me ook echt mee....

http://www.wielerexpress.nl/affaires.php?ID=8

28

Re: en het zit me ook echt mee....

@JeroenCV
vroeger vergeten, de laatste tijd niet meer met 1-2rustdagen per week en variatie in de trainingen. maar dat is off topic.

actuele stand van zaken: maandag gaat de fyios naar de rug/nek/heup kijken, hij wil 7 dagen tussen de crash en de behandeling hebben zitten gezien de zwaarte van de valpartij. Kan ik me in vinden.
Gisteren even op de fiets naar de sportschool geweest (15min heen, 15min terug). (daar even aanwezig zijn ivm verzekering en bijkletsen). Het ging op zich wel. heowel de heup nog wel goed gevoelig is en icm de onderrug toch wel gaat trekken. Wonden lijken langzaam maar zeker te genezen., en er is contact opgenomen met LAS voor een nieuwe binnenhelm.

wat nu?

vandaag:
-even losfietsen naar het vermoedelijke plaats van het incident (12km hier vandaan) om te kijken of ik iets in mijn geheugen boven kan krijgen
-masseren
-warmtebehandeling op de heup

morgen:
-30min losfietsen op tacx
-eventueel 20min loszwemmen
-eventueel infraroodsuana
-fiets helemaal nakijken op schade (oa ook stuur en zadelpen volledig demonteren)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

29

Re: en het zit me ook echt mee....

Heee Scighera,

veel succes met je herstel... echt vervelend voor je allemaal... gelukkig zitten we niet midden in het seizoen, want dat zou toch echt zonde zijn! succes met zwemmen morgen... ik ben benieuwd hoe het gaat met die wonden...
slim om naar die plek te gaan waar je bent gevallen, misschien komt er inderdaad ineens iets naar boven!

30 Laatst bewerkt door Duursporter (26-10-06 12:46:35)

Re: en het zit me ook echt mee....

Inderdaad slim om naar de plek terug te gaan!
Misschien staat er wel een muur...dat zal veel verklaren... smile
Hoe dan ook...sterkte!!

31 Laatst bewerkt door Scighera (26-10-06 15:04:37)

Re: en het zit me ook echt mee....

mijn redding, athans, de overblijfselen:

http://vafp.nl/pictures/las1.jpg
binnekant

http://vafp.nl/pictures/las2.jpg
buitenkant

http://vafp.nl/pictures/las3.jpg
buitenkant binnenhelm

http://vafp.nl/pictures/las4.jpg
binnenkant binenhelm

Binnenhelm ligt in feite in twee stukken. buitenhelm intact op een klein
krasje na.

Ik zal bij de politie eens navragen waar het was. waar ik vermoed dat het was niets bijzonders kunnen vinden, wel wat wegdekschade (boomwortels) wat het geweeest zou kunnen zijn, ga er normaal links lanks, maar dit keer misschien er vol overheen gegaan

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

32

Re: en het zit me ook echt mee....

Zo dan! er is weinig van je helm over...!
zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om een helm te dragen...
Ik zie alleen 4 dezelfde foto's, klopt dit?

33

Re: en het zit me ook echt mee....

oeps, is veranderd smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

34

Re: en het zit me ook echt mee....

hmm:P hoezo service...dacht dta er zoiets als crash-replacement service bestond. nee meneer, gewoon een nieuwe halen, ook al is het een actueel model.....

> Geachte Mr Roosjen,
>
> Uw helm gaat niet meer hersteld kunnen worden.
> Het gaat u meer kosten dan een nieuwe.
> De huidige adviesprijs voor de Chrono is 194ˆ.
> U kan die bestellen op info@nutrisport.be en hij wordt u portvrij
> opgestuurd.
>
> Bij voorbaat dank, Marc Verbinnen.
>

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

35

Re: en het zit me ook echt mee....

Je diepe zit zorgt voor een grotere druk op het voorwiel, de kans dat de gewicht/zwaartepunt verdeling enorm veranderd is, en met gevolg een fiets die nerveuser wordt op de voorkant. Mogelijk dat je daar de oorzaak zal moeten zoeken, te samen met iets(je noemt zelf al wordtels) dat je voorwiel uit balans heeft gebracht.

Ik heb het al eens geschreven bij de foto's van je fietsen, dat je erg diep zit.

36

Re: en het zit me ook echt mee....

Jeetje!
Die helm.....nu weet ik zeker dat ik nooit meer zonder helm ga fietsen.
Succes met je herstel!

37

Re: en het zit me ook echt mee....

@Franske
Ik rij al een jaar zo diep, en nog geen balansproblemen of problemen met het weggedrag ondervonden

@sportbeest
hehe, wijs besluit smile had niet willen weten hoe mijn schedel eruit had gezien zonder helm.

@all
vandaag even wat cardio in de sportschool (crosstrainer + roeien) en wat lichte krachtoefeningen bovenlichaam. Gevolgd door een infraroodsauna

morgen wil ik weer de fiets op, pak hem beet 60-75 minuten op gevoel.

maandag? in ieder geval fysio. en als het mag met de herstelstaat van de wonden een stukje zwemmen

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

38

Re: en het zit me ook echt mee....

gisteren dus 50k in het zadel gezeten, gin gwel aardig alleen odnerrug werd op den duur pijnlijk. oorzaak werd me vandaag bij de fysio duidelijk. rechter SI gewricht zat vast.

moet nu na de behandelijk 2 dagen rustig aan doen., zorgen dat ik mijn gewicht over beide benen verdeel met alles. of tewel; het korte stukje hardlopen vanmiddag gaat niet door. Dat wordt woensdag dus.

vandaag wel weer de eerste rustige baantjes in het zwembad smile gevolgd door een sauna (sportschool)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

39

Re: en het zit me ook echt mee....

Heee Scighera,

hoe is het er nou mee? Ben je helemaal hersteld na het ongeluk?