1

Onderwerp: koersfiets

hallo,

vroeger was ik een fervent loper (nog steeds eigenlijk), maar omdat ik triathleten toch veel completere atleten vind, ben ik overgeschakeld wink
heb al enkele duathlons afgewerkt ondertussen, maar enkel waar met een mtb moest gereden worden, want die had ik. ik heb nu echter wel definitief de smaak te pakken en weet dat het geen bevlieging is tongue
daarom ga ik morgen eens kijken bij de fietswinkel in onze gemeente en in den decathlon voor een koersfiets.
mijn vraag is nu: waar moet ik zeker op letten? heeft iemand ervaring met die fietsen uit decathlon? al dan niet direct een afneembaar tijdritstuur erbij nemen?
moest dit nodig zijn om te antwoorden op deze vragen, in juli-aug-sept volgend jaar wil ik enkele 70.3 ironmans doen (antwerpen, monaco zeker) en het jaar daarop wordt de strongman in gent het grote doel. ik zal dus vooral langere afstanden doen, want sprinttriathlons zullen niet echt iets voor mij zijn vrees ik...
bedankt alvast!!!

vermi

2

Re: koersfiets

Ik had vorig jaar dezelfde vragen. Aangezien de decathlon op 5 min lopen afstand lopen zit was dat een voor de handliggende keuze. Maar ik heb lang gedubt. De decathlon is nog niet echt bekend in Nederland en daardoor (?) is het ook niet stoer om met zo'n fiets te rijden, maar dat kan mij geen reet schelen. Ik vind dat ik een prima aankoop heb gedaan met de 9.1 voor 1500 euro en met een goeie Shimano Ultegragroep 10speed. En na ruim een jaar heb ik er geen seconde spijt van. Als opzetstuur heb ik los gekocht een profile design carbon stryke; die vond ik gewoon erg mooi en hij bevalt me prima. Als ik iets negatiefs moet verzinnen? Waarom moet die fiets zo saai grijs zijn;)