1

Onderwerp: Modderen

Vandaag gemodderd in het kwadraat!
Nergens een droog plekje te vinden op de MTB. En toch was het wel een beetje lekker.
Slechts drie keer een schuivertje gemaakt maar toch even 28 km gereden in 2 uur.
Als over een paar jaar mijn fiets weer schoon is ga ik kijken of het sneller kan.......

2

Re: Modderen

Zevenheuvelenloop gelopen! Leuke wedstrijd, wel erg druk, daarom niet echt een wedstrijd om een toptijd neer te zetten. Maar ik heb lekker gelopen. En die heuveltjes......die vallen achteraf wel mee....

3

Re: Modderen

vandaag even 11k gelopen in de regen. Ging moeizaam, nog steeds het gevoel dat er iets goed vastzit in de linkerheup en onderrug, ondanks dat het een week soepel aanvoelde . Morgen dus even de fysio bellen.  Heup is nog de laatste klacht die ik heb na de crash van 4 weken terug ( spierkneusingen rechterheup en linker schouder, rechter SI gewricht vast en een 6 tal rug en nekwervels vast)
Mag dus op zich niet klagen smile, maar zal mooi zijn al ik weer ontspannen kan hardlopen smile

zwemmen 2 uur later ging wel soepel, rustig en extensief gezwommen in 25m bad:
1x100 (opwarmen)
1x200
1x550
1x1100
1x100 (cool down)

totaal iets van 43 minuten. gevoel dat ik eeuwig kon doorgaan smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: Modderen

Scighera schreef:

soepel, rustig en extensief gezwommen in 25m bad:
1x100 (opwarmen)
1x200
1x550
1x1100
1x100 (cool down)

Dit is dus typisch een voorbeeldtraining die laat zien waardoor het komt dat de meeste triatleten niet kunnen zwemmen.
Leer eerst zwemmen en ga dan trainen en doe dit onder begeleiding van een zwemtrainer. Ga zelf geen trainingen of techniekverbeteringen verzinnen.
De grootste fout is dat dat je fracties veel te lang zijn. Iemand met jouw zwemniveau (technisch) moet geen 550 meter aan een stuk zwemmen, laat staan 1100 meter. (achterliggende gedachte is vergelijkbaar met het duurloopmisverstand zie elders op dit forum) Het is beter om kortere fracties met (weinig)rust te doen ipv alles achterelkaar door te harken. Daarnaast is je inzwemmen veel te kort en zorg voor wat variatie in je training. Eigenlijk moet ik geen tips meer geven, dus meld je gewoon aan bij een club of trainer.

5

Re: Modderen

klopt. Ik heb de laatste maanden voornl 50m en 75m series gezwommen maar vond het resultaat voro mijn gevoel tegen vallen (ja, een aardig deel daarvan was ook onder begeleiding van trainer). Dus vorige week maar gaan experimenteren met langere sessies met een iets lagere intensiteit. Merkte vooral dat ik beter kon ontspannen, beter in een ritme kan en me daardoor beter concentreren op de techniek (insteekdase, verplaatsen van arm+hand onder water, terughaalfase) Daarbij zwom ik in verhouding sneller doch ontspannender dan in de 75m sessies. beentempo was laag en rustig en lag voor mijn gevoel goed in het water.

Waarom ik dit probeerde? over gelezen (Brad Kearns - Breakthrough Triathlon Training)  en vond het het proberen waard .

Momenteel zit ik niet bij een zwem club, ben zoekende daar de triathlon club (die ik opgezegd heb, loopt januari af) de zwemtrainingen voor mij op onmogelijek tijden had zitte nivm werk (zondagochtend en wo avond)

Tuurlijk, techniek is de basis, en niet alleen bij zwemmen, maar ik ben het er (nog) niet mee eens dat het perse met 75m sessies moet. Dus ik probeer het deze maand even anders en kijk hoe de resultaten zijn (ondertussen zoekende naar een club met trainer die wel op tijden zit waar ik kan)

en ja, inzwemmen is in dit geval kort, dat geef ik ook gelijk toe. Reden was dat de series die ik zwom toch extensief waren en ik daarbij niet met de auto naar het zwembad ga enm dus ook al warm was

Bedankt voro de tips iig. smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800